לכל אחד מאיתנו מבנה גוף שונה שקיבלנו בתורשה מההורים שלנו. זה אומר שאם יש לכם אצבעות מלאות, רוב הסיכויים שזה פשוט איך שהן בנויות וזה לא אומר שיש איזושהי בעיה רפואית. עם זאת, לעתים אנחנו שמים לב שהאצבעות שלנו נפוחות מהרגיל – ובמקרים אלו, הסיבות לנפיחות הזמנית יכולות להיות מגוונות.

  >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

 

פעילות גופנית

יצאתם לרוץ והרגשתם שאצבעות הידיים מתנפחות? הסיבה לכך לא לגמרי ידועה, אבל מומחים סבורים כי כוח צנטריפוגלי שנוצר כשהזרועות בתנועה גורם לנוזלים להצטבר באצבעות. שימו ידיים בכיסים או הרימו אותן למעלה לכמה דקות כדי להפחית את הנפיחות

בצקת

אדמה (Edema), או בצקת, היא מצב שבו הגוף צובר יותר נוזלים מהרגיל. זו יכולה להיות בעיה זמנית (עקב ניתוח, פציעה או הריון) או בעיה כרונית. הצטברות נוזלים יכולה לקרות גם ברקמות הידיים וזה עשוי לעתים להיות בולט לעין. אם אתם מבחינים נפיחות גם באזורים נוספים בגוף כמו ברגליים, ייתכן שמדובר באגירת נוזלים. כדאי להימנע מצריכת מזון מעובד ועתיר נתרן, כיוון שזה יכול לתרום להצטברות נוזלים בגוף.

חום ולחות

סביר להניח ששמתם לב שבימים חמים יותר, כפות הידיים שלכם נוטות להתנפח. חום גורם לכלי הדם הקרובים לעור להתרחב, במטרה לפלוט חום החוצה ולקרר את הגוף. כשכלי הדם מתרחבים, נוזלים עלולים לדלוף לרקמות רכות ולגרום לנפיחות. זה לרוב זמני וחולף כשאתם בסביבה קרירה יותר או כשאתם מזיזים את הידיים.

אישה מזיעה (צילום: Jacob Lund, Shutterstock)
פעילות גופנית ומזג אוויר חם יכולים להשפיע על האצבעות | צילום: Jacob Lund, Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> חשבה שזה צינון – והתברר שמדובר במחלה נדירה
>> חוקרים גילו שאנשים מסוימים מזדקנים מהר יותר
>> קולות לעיסה משגעים אתכם? מחקר חושף את הסיבה

 

עלייה במשקל

אם שאלתם את עצמכם האם אפשר לרזות באצבעות? אז הנה לכם התשובה – כן ולא. כאמור, אם זה מבנה האצבעות שלכם, אז ככל הנראה שאין דרך לרזות באצבעות. גם לאנשים עם משקל תקין יכולות להיות אצבעות מלאות וזה בסדר גמור. אם עליתם במשקל והבחנתם שהאצבעות שלכם תפחו בהתאם, ייתכן שירידה במשקל תעזור, אבל גם זה לא מובטח. לכל אחד מאיתנו נטייה לצבור שומן באזורים שונים בגוף וייתכן שאתם צוברים באצבעות. אתם יכולים לנסות תרגילים שמצריכים שימוש בידיים, כמו רצועת התנגדות.