גם אם אתם אוהבים את הקיץ, אין ספק שיש בו גם לא מעט חסרונות. הלחות, הזיעה, הג'וקים, השפשפות. ומתברר שיש דבר נוסף שהחום יכול להביא עמו – שינויים ביציאות. אם לאחרונה יצא לכם לסבול יותר מעצירות, ייתכן שאנחנו יודעים את הסיבה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

למרות שאנחנו בטוחים שאתם יודעים כמה חשוב לשתות הרבה מים, במיוחד בקיץ – רבים לא מספקים לגוף שלהם את הנוזלים שהוא זקוק להם. ייתכן שעכשיו זה קורה יותר, בשל העובדה שבתקופת הקורונה רבים מאיתנו יוצאים פחות מהבית ממה שהיינו בקיץ שעבר – והישיבה במזגן משכיחה מאיתנו את הצורך לשתות מים. וכיוון שמים הם חשובים במיוחד לתפקוד תקין של מערכת העיכול וייצור צואה, מחסור במים בהחלט יכול להוביל לעצירות. לפי ד"ר ניקט סונפל, גסטרואנטרולוג שהתראיין למגזין wellandgood, כשאתם לא שותים מספיק מים, הגוף מנסה לאגור נוזלים ולכן יכולה להיווצר עצירות.

גם שתייה מרובה של משקאות המכילים קפאין וסוכר יכולה לשבש את היציאות שלכם. "צריכה מרובה של קפה קר היא דבר שמשותף למטופלים רבים שלי, אני קורא לזה 'עצירות של קיץ'", הוסיף ד"ר סונפל. למרות שקפאין יכול לגרום לנו דווקא לעשות מספר 2, מתברר שצריכה מוגזמת של קפאין עושה את ההיפך – היא עלולה לגרום לעצירות. הסיבה לכך היא שקפאין הוא משקה דיורטי – כלומר מעודד מתן שתן.  

אישה שותה קפה קר (צילום: unsplash)
אפשר לשתות, רק לא יותר מדי | צילום: unsplash

עוד ב-mako בריאות:
>> "כל יום נוגעים בי אנשים שאני לא מכירה"
>> תופעת לוואי יוצאת דופן בקרב חולי קורונה
>> הקשר המשמעותי שבין חוסר ברזל ומחלת הקורונה

זה כמובן לא אומר שאתם צריכים להימנע ממשקאות שמכילים קפאין או חלילה מקפה קר, אבל מה שחשוב זה לשים לב לשינויים ביציאות שלכם ובעיקר לשים לב לכמות המים שאתם שותים ולסימנים שעלולים להצביע על התייבשות. השתדלו לשתות לפחות כשני ליטרים מים ביום ולצרוך מספיק פירות וירקות, שמכילים הרבה סיבים תזונתיים. אבטיח הוא אופציה מצוינת כיוון שהוא גם מכיל כ-90 אחוז מים וגם מכיל לא מעט סיבים תזונתיים. אך כל עוד תצרכו מספיק פירות וירקות (כ-2-3 מנות של פירות וכחמש מנות של ירקות) ומזונות נוספים שנחשבים טובים נגד עצירות, אתם כבר תהיו בדרך הנכונה לעיכול תקין וליציאות סדירות ובריאות.