מתן וייס, הרופא מ"חתונה ממבט ראשון" (מוצ"ש אחרי החדשות, קשת 12) הוא רופא שיניים, אך גם עבר הכשרה בתחום האסתטיקה. "כבר בתחילת לימודי רפואת השיניים ידעתי שאני אגיע לעסוק בתחום האסתטיקה", מספר ד"ר וייס, "זאת לחלוטין אהבה ותחום שאני מחובר אליו מהרבה מאוד אספקטים. הוא נותן פתח לאנשים שמרגישים שיש להם משהו במראה אשר מנהל אותם בצורה שלילית, וכאן אני נכנס לתמונה ויכול לשפר להם את איכות החיים על ידי פעולה לא פולשנית הנותנת פיתרונות להפרעות אסתטיות רבות", הוא משתף.

ד"ר וייס אמנם עדיין בצבא, אבל יש לו כבר מחשבה על תכניות ליום שאחרי השחרור. "אני חובר לרופא בכיר מאוד בתחום האסתטיקה ששמו הולך לפניו, כישרון שאפשר רק ללמוד ממנו. אני עוד לא יכול לספר פרטים, שומר על הבייבי הזה בדיסקרטיות רבה. מה שכן, אני סופר מתרגש לקראת 'היציאה מהארון' עם הפרויקט החדש שלי ומחכה להגשים עוד חלומות בחיים שלי ושל אנשים אחרים".

אז רגע לפני שהוא יוצא להגשים עוד חלום, ביקשנו ממנו את העצות הכי חשובות עבור מי שמתעניין בטיפולי אסתטיקה.  

מה הדבר הכי חשוב לבדוק לפני שמתחילים להזריק?
"חשוב לבדוק שמתחברים לקו הטיפול ולסגנון העבודה של המטפל, אני באופן אישי מתחבר לקו טבעי ואנטומי שלא נראה 'אובר עשוי'. עצה נוספת, תמיד לשמוע דעה של רופאים ויועצות לפני שמתחילים כדי שידעו מה מפריע לכם באמת ולהתמקד בזה. למטפלים המתחילים הייתי מציע להיות קשובים למטופל ולהבין שלפעמים הפתרון למה שהוא רוצה נמצא דרך אזור אחר של הזרקה".

יש סכנה בהזרקות?
"כמו בכל תחום רפואי כמעט, אבל מה שמדהים בתחום ההזרקות הוא שהסיכונים הם ברובם המוחלט מינוריים".

מתן וייס (צילום: דניס בוטנרו, חתונה ממבט ראשון)
צילום: דניס בוטנרו, חתונה ממבט ראשון

מאיזה גיל מומלץ להתחיל?
"אהיה כנה ואגיד שטווח הגילים היום נע מ-18 ועד 80. חשוב לציין שתחום ההזרקות הוא לא רק לעבות שפתיים וליצור קו לסת מודגש. יש גם נושאים מאוד חשובים כמו הרמוניה של הפנים, פיסולי אף (במקום ניתוח), מניעת התקמטות מוקדמת, שיפור ומיצוק איכות העור, טיפול ב'חיוך חניכיים' ונושא נוסף שהוא בכלל לא אסתטי והוא חריקת/הידוק שיניים והזעת יתר".

יש דבר כזה יותר מידי הזרקות?
"כן, ופה האחריות היא חד משמעית על הגורם המטפל - שחייב להיות מספיק רגיש ומקצועי כדי לאבחן מטופלת שרוצה עוד ועוד למרות שלעיתים לא רצוי. הוא צריך לדעת להסביר לה את הסיטואציה בצורה מכבדת שלא תיפגע במטופל/ת".

מה ההבדל בין בוטוקס לחומצה היאלורונית?
"בוטוקס הוא רעלן אשר מונע / משתק פעולת שריר אשר יוצרת קמטים ובכך מטפל בעיקר בקמטוטים ובקמטים ומונע את היווצרותם. בדרך כלל נשתמש בחומר זה באזור המצח, העיניים והצוואר. חומצה היאלורונית היא חומר שקוף המגיע בסמיכויות שונות ובכך מתאים לאזורים מגוונים ומציע טיפולים הקשורים בהחזרת נפחים, פיסול ויצירת הרמוניה של כלל מבנה הפנים. במקרים רבים נשלב בין שני החומרים הללו לתוצאה מדויקת".

_OBJ

האם כל רופא יכול לבצע הזרקת בוטוקס?
"באופן חלקי בלבד וזה חשוב. החוק אמנם מתיר לכל סוגי הרופאים לעסוק בתחום האסתטיקה הרפואית ולהזריק בוטוקס אבל חייב לבדוק כי הרופא הנבחר עבר הכשרה מקצועית בתחום".