הפריחה שמסביב, לבלוב העצים והעובדה שסוף סוף אפשר לאפסן את הסוודר – כל אלה הם מסימניה הבולטים של עונת האביב. אלא שלמרות כל החגיגה, אי אפשר להתכחש לעובדה שעונת המעבר מלווה גם בתופעות פחות נעימות.

"שינויי מזג אוויר ואבקני הפריחה שנישאים ברוח מאפיינים את תקופת האביב. אלה משפיעים על ריריות האף, הפה וגם על העור שלנו", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור. "זו הסיבה שאנחנו בהחלט רואים כעת יותר תופעות של דמע, נזלת עונתית, שפתיים יבשות וגם תופעות עוריות כמו 'אוטפיק דרמטיטיס' ויובש שעלולים לגרום לעור מגורה, אדמומי ומגרד".

החדשות הטובות, לדברי ד"ר אלמן, הן שיש מה לעשות בנדון. שימו לב לשלושת הכללים   שיעזרו לכם לשמור על עור הפנים, בייחוד בעונה הנוכחית.

בחרו במוצרי קוסמטיקה מותאמים והיפו – אלרגנים

"יש להימנע משימוש במוצרים מבושמים, שכן אלה עשויים להגביר את הרגישות ולעודד את הופעת האלרגיות", אומרת ד"ר אלמן ומוסיפה: "יתרה מכך, שימוש במוצרים אלה עלול לעודד הופעת כתמי פיגמנטציה. כדאי לדאוג גם לשפתיים ולהזין אותן בלחות, בייחוד לפני היציאה מהבית. מזג האוויר היבש עלול להוביל לשפתיים סדוקות ומחוספסות".

קלינקס (צילום: shutterstock)
עדיף להשקיע בטישו איכותי | צילום: shutterstock

בחרו בנייר טישו איכותי

כאמור, הנזלת האלרגית שכיחה מאוד בעונת המעבר. במקום להסתפק בנייר טישו לא נעים שיגרום לשפשוף העור ולאדמומיות בכל קינוח, מציינת ד"ר אלמן כי עדיף להשקיע בטישו איכותי, שירגיע את אזור האף ויחסוך תופעות של גרד, יובש ואדמומיות. הטישו קלינקס אלרג'י קומפורט למשל, נבדק דרמטולוגית והוא אינו מכיל בישום או חומרים אחרים שיכולים לעורר גירוי. סיבה נוספת לבחור בטישו מהסוג הזה, נובעת מכך שניתן להשתמש בו גם באזור העדין שסביב העיניים. זו בהחלט בשורה טובה לנוכח העובדה שרבים מאתנו סובלים מדמעת אלרגית שמצטרפת לקרנבל הנזלת.

נסו להימנע מראש מנזק לעור

"אם אתם מודעים לעובדה שהתופעות שאתם חווים נגרמות בשל אלרגן מסוים, כמו למשל סבון מסוים או אפילו סוג של צמח - פשוט הימנעו משהייה בקרבתו", אומרת ד"ר אלמן. "בנוסף, נסו לשמור על העור ושתו הרבה מים. מומלץ לשתות לפחות ליטר וחצי ביום. כמו כן, מומלץ להימנע משתייה ממותקת שמחמירה תופעות עוריות המופיעות בשל שגשוג פתוגניים שונים כמו פטריות וחיידקים".

לפרטים נוספים על קלינקס אלרג׳י לחצו כאן>