"חושבים טוב", פרק 73: לעשות כל שבוע משהו חדש

יהודית כץ: "משהו חזק שלמדתי זה שאם את רוצה לעזור לאחרים לעשות משהו, תעשי את זה קודם. קוראים לזה 'מודלינג'. ככה נולד הפרק שגרם להכי הרבה גלים בהיסטורית הפודקאסט: זה היה בפרק עם מלי אלקובי כשהתחייבתי לעשות כל שבוע משהו חדש, במשך שנה שלמה. פרסמתי רשימה של מיליון רעיונות, והתחלתי לשתף כל שבוע בדבר אחד חדש - דברים שאף פעם לא עשיתי אבל תמיד חלמתי, דברים שפחדתי לעשות, דברים שנראו לי ״לא בשבילי״, ועוד מהביזאר של היומיום. כל שבוע. מאות אנשים נדבקו, ורשימות של דברים חדשים בשבוע מילאו את הרשת. זה היה מדהים להרגיש כמה כוח יכול להיות לשינוי משותף.

"הפודקאסט נולד כדי שנוכל 'לחשוב טוב' על איך אנחנו מעבירים את ימינו, עם מי אנחנו מסתובבים ובמה אנחנו מזינים את המוח שלנו. המטרה שלי היא להנגיש את הכלים והמסקנות הכי חזקות מעולם הפסיכולוגיה והמחקר, במטרה שלא ניתן לחיים האלה לחלוף לפני שנשים לב".

 "מיינדסט", פרק 33: נולדתם אלופים

שלומי חסטר: "בפרק הזה אני מארח את המאמן המנטלי איתן עזריה ואנחנו מדברים על האופן שבו רובנו גדלנו וחונכנו לקשור את תחושת הערך העצמי שלנו עם התוצאות שאנו משיגים. איתן משתף בדרך שבה ספורטאי עלית משתמשים כדי להשיג ביצועי שיא ולבנות ערך עצמי ללא קשר לתוצאות. לאורך הזמן הפרק הזה הפך להיות פרק הכניסה של מאזינים רבים שגילו את הפודקאסט דרכו. קיבלתי עליו תגובות רבות החל מאנשים שהפרק הזה עזר להם בתהליך החלמה מדיכאון, מנהלים בכירים וספורטאים.

"מיינדסט הוא פודקאסט העוסק בהתפתחות אישית ומטרתו להנגיש ידע וכלים לחיים בריאים, שלווים ומספקים. בכל פרק אני מראיין מומחים כדי לגלות כיצד דפוסי החשיבה שלנו משפיעים על התוצאות שאנו משיגים בחיים. הוא מהווה מקור לידע עבור ארגונים גדולים, אנשי חינוך וספורט, מאמנים ואנשים סקרנים שרוצים לגלות את הגרסה הטובה ביותר של עצמם".

"תחושת בטן": איך להתקרב אל האושר

מתן חכימי: "אחד הפרקים המרגשים, המיוחדים והמושמעים ביותר הוא הפרק בו אני מארח את ניסים אמון, לשיחה על אהבה עצמית, הדברים שמרחיקים אדם מעצמו והיכולת לשנות את הצורה בה אנחנו מדברים עם עצמנו. ניסים מתאר את החיים בצורה כמעט מדיטטיבית, הוא נוגע בנקודה קטנה בלב שנותרה חסרת ציניות, זה פרק שכל אחד יכול להתחבר אליו ולקחת משהו ממנו.

"תחושת בטן מתמקדת בקשר שבין בחירות היומיום לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. בכל יום ראשון אני מראיין מומחה בתחום בלתי שגרתי ומייצר דיון מעמיק ואישי בנושאים של בריאות, תזונה, צורות חשיבה, מערכות יחסים, מיניות והתמודדות עם קשיים רגשיים ומערכות יחסים. המטרה היא לא להסתפק בסקירה של תופעות קיימות, אלא לנסח גישות פרקטיות ולהציע פתרונות ברי ביצוע ויישום".

"אוכלים את הראש", פרקים 2,4: מתכון לירידה במשקל

נטע קיילר: "קשה לבחור פרק אחד מתוך 30. בסוף בחרתי בפרקים עם יאיר להב, דיאטן ופיזיולוג, 2 פרקים בהם אנחנו מדברים על איך מתחיל שינוי. אנחנו מדברים הרבה על ה"למה" שכל אחד חייב למצוא בשביל להתחיל בשינוי לטובת עצמו וגם על איך עושים את זה, בלי הרבה התנגדויות (רמז: להתחיל ממש ממש בקטן והאפשרי. העיקר להתחיל, השאר יקרה מעצמו).

"אנחנו שואבים המלצות על חיים בריאים ממשפיעני רשת ללא קשר להכשרה שלהם וקשה לברור את המידע הנכון והמבוסס. יחד עם עמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והדיאטניות של ישראל יזמנו את הפודקאסט, ויצרנו פורמט ראיונות שעונה על השאלות הכי בוערות של הקהל ע"י דיאטנים ודיאטניות מובילים, בתחומי ההתמחות שלהם: אורח חיים בריא וירידה במשקל, הפסיכולוגיה שמאחורי אכילה ומשקל גוף, תזונת ילדים, תזונת ספורט ועוד".

"אנשי הקשב", פרק 1: אבחון הפרעת קשב במבוגרים

ד"ר שירלי הרשקו: "הפרק הראשון הוא חשוב במיוחד, וגם זכה למספר ההאזנות הגבוה ביותר. נוטים לחשוב שהפרעת קשב מסתיימת בילדות, כשלמעשה לא רק שהיא לא נעלמת, היא מחריפה. כשאנחנו ילדים, ההורים דואגים לנו להכל, והשאיפה היא רק לסיים את בית הספר. אבל בבגרות, כשיוצאים לחיים העצמאיים, וצריכים להחזיק בית-עבודה-לימודים-משפחה, העומס גדל ואיתו הפרעת הקשב.

בפרק ענינו על שאלות כמו: האם יש טעם לעבור אבחון בגיל הבוגר אם אובחנתי כילד, מי מוסמך לאבחן, איך מתבצע האבחון ומאיפה מתחילים, כיצד עוזר הטיפול התרופתי ואיזה סוגי טיפולים ואסטרטגיות כדאי להכיר?

אחרי 15 שנות מחקר, אבחון וטיפול, הקמתי את הפודקאסט במטרה להביא הכלה והקלה, מקום בו מישהו מבין, מפחית את הרעשים ותחושות האשם, ונותן כלים לחיות חיים טובים יותר עם הפרעת קשב ולצידה, בהם אפשר גם להנות מהמתנות שבה. בפודקאסט אני משלבת את כל המידע המחקרי, הקליני והעדכני, בכל התחומים הקשורים להפרעת קשב: אבחון, טיפול, חינוך, אסטרטגיות, ארגון זמן, מוטיבציה ועוד. הכול במטרה להיות מודעים יותר להשלכות הרבות, גם בתחומים מפתיעים כמו: תזונה, שינה, זוגיות, תעסוקה, התמכרויות ועוד|.

"צאנה", פרק 19: מועדון ה-5 בבוקר

ירדן ברזילי ותמי גור: "מי החליט שמשמעת חשובה בחיים שלנו, ואם נסכים שהיא כל כך חשובה אז למה לא כולנו מצליחים ומצליחות כל הזמן לעבוד תחת משמעת? בפרק הזה ניסינו להבין, לאור ספרו רב המכר של רובין שארמה "מועדון ה-5 בבוקר", מה אנחנו חושבות על משמעת, דיברנו על הקשר בין הצלחה לכסף, וניסינו לברר אם אנחנו חושבות שזה תוצר מחשבה של העולם הקפיטליסיטי שלנו, או שבאמת יש קשר בין שפע רוחני לשפע חומרי.

"בפודקאסט אנחנו מקיימות שיחות על ספרי עיון הקשורים בהתפתחות אישית, בשילוב ספרים מדעיים ופילוסופיים על פסיכולוגיה, מגדר, עסקים, בודהיזם ועוד. בכל פרק אנחנו מתמקדות בספר אחד שירדן בחרה ובוחנות על איזו שאלה הוא עונה, מה היה בו מעניין במיוחד, ואילו שאלות עולות לנו בעקבותיו".