נולדתם איתו, גדלתם איתו ואתם ממש קרובים אליו - אבל לא בטוח שאתם מכירים אותו כמו שאתם חושבים. שחקו במשחק ותגלו את כל מה שלא ידעתם על הגוף שלכם.  

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?


ועכשיו, אחרי שעניתם יפה, הנה התשובות בהרחבה:

הציפורן המהירה ביותר

ציפורן בידיים גדלה בקצב מהיר פי 3 מאשר ברגליים. בערך 3.5 מילימטרים בחודש, לעומת 1.6 מילמטרים בבהונות הרגליים. 

מהירות האפצ'י

עיטוש יכול להגיע בערך ל-60 קילומטרים לשעה, ושיעול יכול להגיע לחצי מהמהירות הזו. זו הדרך של הגוף להרחיק גורמים מפריעים כמו אבק.

תפקיד עמוד השדרה

כל התשובות נכונות. הוא מחזיק את הראש שלנו ואת פלג הגוף העליון, הוא מאפשר לנו להתכופף ולהתפתל, ומגן על חוט השדרה.

בלוטות הטעם על הלשון

10,000 בלוטות טעם. לאחר גיל 60, מספר בלוטות הטעם יורד, בהתחלה טעמים מתוקים ומלוחים מטשטשים, והטעמים חמוץ ומר נשארים הכי הרבה זמן. עישון גם פוגע בבלוטות הטעם.

אורך השיער השנתי

הוא בערך כ-15 סנטימטר. זה רק נדמה לכם שלוקח לשיער הרבה זמן לגדול אחרי תספורת גרועה, אך למעשה, הוא גדל ביותר מ-10 סנטימטר בשנה בממוצע. בניגוד ליונקים אחרים, אנחנו לא משירים את כל השיער שלנו לפי העונה, אלא משירים מעט שערות בכל יום, וכך השיער שלנו מתחדש.

עוד ב-mako בריאות:
>> עד כמה אתם מכירים את הפחמימות שלכם?
>> גמורים? הנה 11 טריקים שירימו לכם את האנרגיות
>> איך אדם כל כך צעיר נזקק להשתלת לב? סיפורו של עמית פישר

עיניים לקראת זקנה

האישונים קטנים, זאת משום שהשרירים שמחזיקים את האישון נחלשים. עד גיל 60 האישונים שלך הופכים להיות שליש מהגודל שהם היו בגיל 20. המשמעות- לעיניים לוקח יותר זמן להתרגל מחושך לאור. הלחמיות יכולות להצהיב קצת, אך הן לא הופכות להיות אפורות.

העצם הכי קטנה בגוף

היא בגודל של גרגר אורז. עצם הארכוף באוזן היא ברוחב 2.5 מילימטרים ובאורך 3.3 מילימטרים. לעומת זאת העצם הגדולה ביותר היא עצם הירך.

השריר הקטן ביותר בגוף

נמצא באוזניים. שריר המשוורת (סטפידיוס בלועזית), הוא השריר הקטן ביותר בגוף ותפקידו לאזן את עצם הארכובה באוזן כך שצליל יעבור לתוך האוזן התיכונה.

אחוז המים בגוף

הוא 60 אחוז. הגוף שלנו עשוי מבערך 3 חמישיות של מים. אך זה תלוי בחלק בגוף, לדומה המוח מכיל 70 אחוז מים, והריאות הן 90 אחוז. לעומת זאת, בשומן יש רק 10 אחוז מים.

האיבר הכי גדול

הוא העור שלנו. אצל אדם ששוקל 70 קילו, העור מהווה בערך 4 קילוגרמים מהמשקל. אגב, העור הכי דק נמצא בעפעפיים והעבה ביותר בסוליות הרגליים.

מספר הקילומטרים של כלי הדם 

100,000 קילומטר. ורידים עורקים ונימים הם צינורות חלולים דרכם עובר דם ברחבי הגוף. אם היינו פורשים אותם מקצה לקצה היינו יכולים להקיף את כדור הארץ פעמיים.

>> איך להעביר לילה של שתייה מבלי להתחרט על זה בבוקר שאחרי?