האם צריך לחפוף כל יום, פעם ביומיים או פעם בשבוע? אז נכון שאין תשובה חד משמעית לזה, בעיקר משום שסוגי שיער שונים דורשים טיפול שונה. חפיפה לעתים קרובות מדי יכולה להזיק לשיער, וחפיפה לעתים רחוקות מדי יכולה גם להשפיע עליו לרעה. אז איך בכל זאת נוכל לדעת מה התדירות הטובה ביותר בשבילנו? ישנם כמה כללים שכדאי לעקוב אחריהם כדי לשמור על שיער נקי ובריא.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

"אין תשובה אחת לשאלה באיזו תדירות כדאי לחפוף את השיער", אומרת ד"ר פרנצ'סקה פוסקו, רופאת עור ומומחית לשיער ל-Health.com. "אבל כשמביאים את כל סוגי השיער בחשבון, מינימום חפיפה אחת לשבוע מספיקה. אם יש לכם קרקפת שומנית, זה בסדר לחפוף כל יום". ד"ר פוסקו מוסיפה שכל אדם יכול להתאים לעצמו שגרת חפיפה, בייחוד כיום כשישנם מוצרים שונים המתאימים לסוגי שיער שונים. אם אתם משתמשים בהרבה תכשירים לעיצוב השיער, ייתכן שתצטרכו לחפוף בתדירות גבוהה יותר וזה בסדר גמור.

אז איך יודעים מתי עלינו לחפוף? התשובה די פשוטה; אתם צריכים לשים לב לקרקפת שלכם. אם אתם מתחילים להרגיש גירוד, או אם יש ריח לא נעים – הגיע הזמן לחפוף. "האזור שבו השערה יוצאת מהקרקפת יכול לכאוב עקב הצטברות של תאי עור מתים וקשקשים", מסבירה ד"ר פוסקו.

אישה חופפת את השיער (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
חפיפה מסירה חיידקים, פטריות ותאי עור מתים | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער
עוד ב-mako בריאות:
>> מצמצמים בפחמימות? 8 טעויות שאתם עושים
>> הטריק הפשוט שיעלים לך את הצלוליט
>> מרפדים את האסלה? כדאי שתקראו את זה קודם

חוץ מסיבות אסתטיות כמו קשקשים ורצון טבעי לא להסתובב בין אנשים עם קרקפת בעלת ריח לא נעים – יש עוד סיבה טובה להקפיד על חפיפה. חפיפה בשמפו מאפשרת לכם להסיר חיידקים, פטריות ותאי עור מתים מהקרקפת והשיער. כשאתם נמנעים מחפיפה, זה יכול להוביל לדלקות, נשירה ואף לדלקת זקיק (פצעונים שמופיעים על גבי הקרקפת). אם הלו"ז שלכם ממש צפוף ואין לכם הרבה זמן לחפוף היטב, שמפו יבש יכול לסדר אתכם, אבל שימוש תכוף בו עלול להזיק לשיער, אז מומלץ לא להסתמך עליו יותר מדי.

אם אתם חווים קשקשים או נשירה, מומלץ להיוועץ ברופא עור לפני שאתם קונים שמפו ומרכך. חשוב שהתכשירים שאתם משתמשים בהם יהיו תואמים לסוג העור והשיער שלכם, ורופא העור יכול לסייע לכם בזה.