איך נעזור לעור שלנו להיראות הכי טוב שהוא יכול, גם בחודשי החורף הקרים והיבשים? רופאת עור ממליצה על כמה צעדים בסיסיים שיעזרו לעור שלכם לשמור על הזוהר שלו ולהישאר חלק ונעים כל השנה. 

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

שגרת טיפוח קבועה

לפי ד"ר שרה הוגן, רופאת במרכז הרפואי UCLA, הצעד הראשון לפנים חלקות הוא שגרת טיפוח פשוטה שתוכלו להתמיד בה. "באופן כללי, שגרת טיפוח עקבית ומקיפה היא המפתח לעור חלק יותר". כדאי ששגרת טיפוח זו תכיל קודם כל סבון או ג'ל לניקוי הפנים, להסרת תאי עור מתים, זיעה ולכלוך. חשוב לבחור נכון את הסבון לניקוי פנים וכדאי שהוא יהיה בהתאם לסוג העור שלכם. אם אתם לא בטוחים מהו סוג העור שלכם, היוועצו ברופא עור.

אישה שוטפת פנים (צילום: shutterstock)
לשטוף פנים עם סבון שמתאים לסוג העור שלכם | צילום: shutterstock

שימוש בפילינג באופן קבוע

לאחר שניקיתם את הפנים בסבון לניקוי הפנים, כדאי גם לעשות פילינג. ישנם שני סוגים של פילינג: פילינג פיזי (סבונים שיש בהם גרגרים כמו סקראבים למיניהם שמסירים תאים מתים ולכלוך עמוק באופן פיזי). הסוג השני הוא פילינג כימי שפועל באופן כזה שהחומר ממוסס את קשרים בין תאי העור, כך שקל יותר להסיר שמנוניות, תאי עור מתים ולכלוך עמוק.

רופאי עור נוטים להמליץ על פילינג כימי כיוון שהוא אמין יותר ופחות מזיק לעור מפילינג פיזי שיכול לפגוע בעור, במיוחד אצל אנשים בעלי עור רגיש. סרומים, טונרים או מסכות פילינג כימי יכילו לרוב חומצות מקבוצת חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA), כמו חומצה גליקולית וחומצה לקטית. או מקבוצת חומצות הבטא הידרוקסיות (BHA), כמו חומצה סליצילית. תכשירים מסוימים יכילו שילוב של חומצות AHA ו-BHA.

מסכת פילינג (צילום:  The Teaching Doc, shutterstock)
ניתן להשתמש בפילינג פיזי או פילינג כימי | צילום: The Teaching Doc, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מבחן הסוכר: אלו הפירות הכי משמינים
>> מדהים: זה מה שגווינת' פאלטרו אוכלת ביום
>> האם הבליטות הקטנות על הפנים מסוכנות לנו?

לנסות רטינואידים

תאי העור שלכם מסודרים בשכבות; השכבות הצעירות יותר נמצאות למטה ואילו השכבות הפחות צעירות נמצאות למעלה. כשאתם עושים פילינג אתם למעשה מסירים את תאי העור שנמצאים מקדימה וחושפים את תאי העור הצעירים, החלקים והבוהקים שנמצאים תחתיהם. רטינואידים הם חומרים המעודדים את התחדשות העור ולפיכך תורמים למראה צעיר וחלק יותר. מומלץ להיוועץ ברופא עור או קוסמטיקאי לפני שפונים לקרמים המכילים רטינואידים.

רטינול (צילום:  Aleksandra Gigowska, shutterstock)
רטינואידים תורמים להתחדשות העור | צילום: Aleksandra Gigowska, shutterstock

למרוח קרם הגנה (כל השנה)

כן כן, גם בחורף וגם כשמעונן בחוץ והשמש בקושי מציצה בין העננים. חשוב להשתמש בקרם בעל הגנה של לפחות SPF30 המגן מפני קרני UVA וקרני UVB. ניתן גם להשתמש בקרם הגנה משולב עם קרם לחות.

שינה טובה

לא סתם קוראים לזה "שנת יופי". השינה שלכם משפיעה על בריאות העור שלכם מהסיבה הפשוטה שהעור שלכם מנצל את שעות הלילה כדי להתחדש ולתקן תאי עור. אם לא תישנו מספיק או אם השינה שלכם לא איכותית מספיק, העור שלכם בהחלט יכול להיפגע מזה.