מה המקום שספורט וכושר תופסים בחיים שלך?
"ספורט לא תמיד היה בחיי. גדלתי כילד 'צ'אבי'. למדתי בישיבה דתית, תיכון עם בנים בלבד, אין שם דגש לדימוי הגוף ולבריאות. בתקופת הצבא, נחשפתי לספורט בצורה משמעותית כחלק מהשירות ובעיקר בקורס הקצינים הקרבי שעברתי. התקשיתי לא מעט וחוויתי כישלונות, אבל הוא פתח בפניי המון דלתות של רצון, מוטיבציה ואהדה לתחום. היום, ספורט בשבילי הוא אורח חיים. ההתמדה בו תלויה לדעתי בעיקר במוטיבציה, ואני לגמרי מהמתמידים".

איזה סוגי אימונים אתה עושה וכמה פעמים בשבוע אתה מתאמן?
"כמות האימונים היא פקטור של מטרה. נכון לתקופה הזו בחיי, אני עושה בעיקר אימוני כוח ומשקולות, בין שלוש לארבע פעמים בשבוע. יש לי גם רישיון של מציל ואני ממש אוהב לשחות, למרות שפחות יוצא לי בזמן האחרון".

איך אתה מצליח לשלב קריירה תובענית בהייטק עם האימונים?
"תכנון הזמן הוא קריטי לאימונים. כולנו פוגשים את עצמנו בתקופה לחוצה או קשה בחיים ותמיד יהיו תירוצים. אני (באופן יחסי) יותר פנוי מאשר מי שיש לו ילדים, אבל אני לא מתכוון להפסיק לכשיהיו. אני מתכנן את היום בצורה שתיתן את המקום לכל אחד מהדברים. לקום בחמש בבוקר לדוגמה, זו אחלה תכנית. לעיתים אני גם מפספס אימון, זה קורה לכולם רק חשוב לא להיכנס לרצף של פספוסים". 

ליאור מתוודה בפני יעל שהוא מאוהב בקטיה (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
מתוך "חתונה ממבט ראשון" | צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12

אתה נמצא בעבודה משרדית שדורשת ממך לשבת שעות מול המסך. איך משחררים את הגוף?
"זה עניין שאני מתעסק בו וחושב עליו די הרבה, עבודה בריאה ופחות מזיקה. אנחנו עובדים כמעט כל יום רוב היום וחשוב מאוד להקפיד לעשות את זה בצורה נכונה. זה מתחיל ב'עמדות עמידה' אשר מאפשרות לעבוד בעמידה, כיסאות וכריות ישיבה המותאמים לישיבה ממושכת ומתיחות קלות תוך כדי ישיבה מדי שעה. למזלי, מקום העבודה שלי מספק את רוב האמצעים האלה".

מה העצות שלך למי שרוצה להתחיל להתאמן ולא מוצא זמן?
"תכננו נכון את השבוע ואת הזמן, או אפילו את היום למחרת, כדי שתמצא את הזמן לאימון. בהתחלה, האימונים לא צריכים להיות ארוכים, חצי שעה גג. נסו לשלב את כלל שרירי הגוף באימון, זה בדרך כלל יביא לתוצאות הכי טובות".

אתה תופס את עצמך כבן אדם תחרותי?
"כן, אבל משתדל לרסן את זה. זה עוזר לי להשיג מטרות בחיים, אבל לפעמים זה יכול קצת להפריע. למשל בזוגיות". 

קטיה אברבוך וליאור אורן (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

העצה הכי טובה שאימצת מהמאמן לחיים שלך.
"לא לאכול ארוחת בוקר. יש אמונה כזו שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום. אני לא מאמין בזה, מבחינתי זאת ארוחה מעייפת שלא באמת נדרשת. מה גם שראיתי מחקרים על כך ששריפת השומן הכי טובה היא בבוקר על בטן ריקה, ומי לא ישמח להוריד קצת אחוזי שומן".

3 פעולות קטנות שאתה עושה בשביל עצמך כל יום.
"רוטינת הבוקר שלי: כוס מים עם סחוט לימון ואחר כך אספרסו ללא חלב- דרך מעולה להתחיל את היום, לומד משהו חדש - כי זה כיף, שומע מוזיקה שעושה לי טוב - Whiskey blues, או Deep house".

השיגעון הקטן שרק החברים הקרובים שלך מכירים.
"תזונה. זה מעסיק אותי המון. דיברנו על אימונים, אבל לגמרי יש מקום לדבר על תזונה. מדי פעם אני קורא מאמרים חדשים ומנסה דברים חדשים על מנת להבין מה נכון לי ומה מצליח לי. המסקנה שהגעתי אליה היא שאין אמת אחת. לכל אחד יש תזונה אחרת שתתאים לו, שהוא יכול להתמיד בה ושהגוף שלו יקבל בצורה הכי טובה ונכונה. עצה שלי, תנסו, תרגישו מה עובד לכם, ותתמידו בזה".

ליאור אורן (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

ציינת שאתה לא אוכל ארוחות בוקר כחלק מדיאטה. איזה דיאטה זאת? איך נראה התפריט שלך?
"קודם כל, בהתחלה זה קשה, לוקח שבוע עד שמתרגלים. אני לא בדיאטה מסיבות של הורדת משקל, אני לא מרגיש שאני צריך. אני באורח חיים של אוכל בריא ככל שניתן, אבל אני גם מרשה לעצמי לפעמים לאכול ג'אנק. אני עובד בהייטק, אז יש שיגידו שחלק מדרישות התפקיד זה לאכול ג'אנק בצהריים, אבל אני משתדל לאזן בצורה הגיונית כמה שאפשר. לעיתים משלב סלטים עם מנת חלבון גדולה ולפעמים זורם עם החבר'ה לחומוס או המבורגר. משתדל בעיקר לאכול אותו אחרי אימון כוח, כיוון שאז ישנה ספיגה מוגברת של פחמימה ברקמות שריר, ונטייה של הגלוקוז ללכת לרקמות שריר ולא שומן. אז אני נצמד לקווים המנחים הללו, והתוצאות מבחינתי די מספקות".

מה הארוחה שאתה הכי משקיע בה ביום?
"אני לא חושב שנכון להשקיע בארוחה אחת יותר מאחרת. מה שחשוב זהו סך הדברים שאנו אוכלים במהלך היום, ואני משתדל לאזן את זה בצורה טובה. בצהריים מלא חלבון ומעט פחמימה, ובערב יותר פחמימה ובשעה מוקדמת. אני מסיים לאכול יחסית מוקדם - עד השעה 20:00".

קרייב מושחת במיוחד שאתה לא מצליח להתגבר עליו.
"פיצה, קל".

סיפרת בתכנית ששינה טובה זה עניין מהותי בשבילך, ובכל זאת קמת עם קטיה כל בוקר בחמש. איך זה השפיע עליך?
"שינה טובה לא נמדדת בשעה שקמים בה, השאלה היא מתי הולכים לישון. שינה טובה מאוד חשובה לתהליך האימונים, כי שינה מופחתת עשויה לגרום לפציעות. מעבר לכך, שבפיתוח גוף - ידוע שהגוף נבנה במנוחה. רוב המחקרים מדברים על שבע שעות לפחות".