אין שום ספק שהתעמלות זה חשוב ובריא, כל אדם בעולם בערך יכול לדקלם את המנטרה הזו כשמעירים אותו באמצע הלילה משנתו. אחת מהתופעות שנגרמות כתוצאה מהתעמלות היא הזיעה, ורובנו נוטים להחשיב אותה כתוצר לוואי בלתי רצוי, ולעיתים מטריד ומעיק. אלא שלזיעה עצמה יש יתרונות בריאותיים לא מעטים. הנה כמה מהם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

ניקוי רעלים 

אנשים לרוב שוכחים העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם ושיש לו מגוון של פונקציות, כולל ניהול של מה שנכנס ויוצא ממנו. זיעה למעשה היא הדרך המרכזית ביותר של הגוף להיפטר מרעלים באופן שוטף, ובהם תרכובות מתכתיות מזיקות כמו עופרת וכספית, על ידי המסה שלהם ושחרור מבוקר באמצעות בלוטות זיעה. שוחרי הסאונה יודעים על מה הם מדברים. 

החלקת עור הפנים 

כחלק מניקוי העור, זיעה, בין היתר, מסוגלת לשחרר חיידקים לא בריאים שמצטברים על עור הפנים, וכך למעשה למנוע היווצרות של פצעונים וחצ׳קונים. זו הסיבה, אגב, שעדיף להתעמל ללא מייק אפ או חומר איפור, על מנת לוודא שרעלים וחיידקים מזיקים משתחררים החוצה ללא מחסומים, ושום דבר אחר לא חודר לעור במקומם. כתוצאה מכך, עור הפנים לא רק נקי יותר אלא גם חלק ומקבל זוהר טבעי.

אישה מסתכלת במראה (צילום:  Voyagerix, shutterstock)
זוהר טבעי | צילום: Voyagerix, shutterstock

>> 12 עובדות מטורפות שלא ידעתם על זיעה 

אנטיביוטיקה מן הטבע 

למרבה הצער, חדר הכושר הוא לא המקום הכי נקי או סטרילי בעולם. חדרי כושר ציבוריים מלאים בחיידקים, שרובם אגב הופרשו באמצעות זעת המתאמנים. עם זאת, זיעה מסוגלת גם למנוע מחלקיקים מיקרוסקופיים להיכנס לגוף. לפי מגזין  Women's Health, זיעה מכילה אנטיביוטיקה טבעית המכונה דרמצידין, המסוגלת לסייע בהגנה מפני פתוגנים מזיקים המעודדים מחלות. כמו כן, אם במקרה חלקיקים רעילים אכן חודרים לעור, הזיעה מסוגלת לחסל את הבקטריות באופן מיידי.

עוד ב-mako בריאות:
>> אתם חייבים לנסות את אתגר התזונה של ג'יי לו
>> נגיף הקורונה: האם מסוכן להזמין חבילות מסין?
>> נשים, הנה 5 דברים שאסור לכן להשתמש בהם

שיפור מצב הרוח 

ההרגשה הטובה שאחרי פעילות גופנית לא קשורה רק לתחושה הפסיכולוגית שהשגתם את המטרות שלכם: הזיעה מסייעת לשחרר אנדורפינים בגוף ובמוח המעוררים תחושות חיוביות של אושר, סיפוק ושביעות רצון. זו הסיבה שהתעמלות סדירה (ושתיית מים מרובה) היא אחת הדרכים הטובות ביותר להקלת מתחים ולאיזון מצב הרוח. 

התאוששות מהירה 

במהלך ואחרי אימון זרימת הדם בגוף גוברת ומחזור הדם מתחדש בקצב מהיר יותר, מה שמסייע לפינוי וסילוק מהיר של חומצות לקטיות מהשרירים. המשמעות היא שהשרירים נתפסים או מתכווצים למשך זמן קצר יותר לאחר הפעילות הגופנית, הם מתאוששים מהר יותר והסיכון לפציעות קטן אף הוא. וכך ניתן לשמור על שגרת אימונים קבועה ותכופה יותר.