אם אתם חווים כאבים בחזה, מכל סוג, שלא נעלמים במשך ימים או שבועות - מומלץ לא לחכות ולהיוועץ ברופא בהקדם האפשרי. הסיבות לכאבים בחזה יכולות להיות מגוונות, מבעיות בעיכול ועד לבעיות בלב ובעיות נפשיות. הנה שבעה סוגים של כאבים בחזה שכדאי להכיר:

  >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. כאב עז בחזה או בכתף כשאתם נושמים עמוק

בעיות בריאות יכולות להוביל לכאב או לחץ בחזה, במיוחד כשנושמים. ייתכן שמדובר בדלקת ריאות (אם זה מלווה בתסמינים נוספים כמו שיעול), אסתמה או חסימה בכלי דם באיזור הריאות. אם אתם מרגישים כאבים באזור החזה כשאתם נושמים ואתם חוששים שיש בעיה בריאות, מומלץ לא לחכות עם זה ולהיבדק אצל רופא. דלקת ריאות יכולה להוביל לסיבוכים ולסכנת חיים אם היא לא מטופלת בזמן. 

2. כאב שהולך ומתגבר

אם אתם חווים לחץ בחזה או כאב בחזה שהולך ומתגבר במשך ימים או שבועות, כדאי להיוועץ ברופא. גם כאב בחזה בזמן מנוחה צריך להדליק נורה אדומה. הכאבים הללו עלולים להיות סימנים לבעיה בלב. אם הכאב בחזה התחזק בזמן פעילות מסוימת שלא דורשת מאמץ רב ודעך מדי לאחר מכן, כדאי לבדוק זאת.

לחץ בחזה  (צילום: Shutterstock)
כאבים בחזה יכולים לנבוע מבעיות בריאותיות שונות | צילום: Shutterstock

3. כאב חד כשאתם נושמים או שוכבים על הצד

אם תחושת הכאב עולה כשאתם לוקחים נשימה עמוקה או כשאתם שוכבים על הצד השמאלי של הגוף, זה עלול להיות סימן לדלקת קרום הלב (פריקרדיטיס). סימנים נוספים לדלקת קרום הלב כוללים גם כאבים המקרינים לאזור הכתפיים, הצוואר והגב. באופן כללי, כאבים חדים בחזה יכולים להצביע על מגוון רחב של בעיות בלב, ביניהן דלקת בשריר הלב, פגיעה בשריר הלב ובעיות אחרות. לכן אסור להתעלם מכאבים אלו וכדאי להיוועץ ברופא בהקדם האפשרי אם הם חוזרים על עצמם. 

4. תחושת לחץ פתאומית בחזה, קשיי נשימה ודפיקות לב

כל התסמינים הללו יכולים להוות אינדיקציה לבעיה נפשית. מצבים כמו חרדה יכולים להוביל לתסמינים פיזיולוגיים, שכוללים לחץ בחזה, דפיקות לב מואצות, הזעה וקשיי נשימה, במיוחד בזמן התקף חרדה. בקרב אנשים שלא חוו התקף חרדה בעבר, התסמינים הללו יכולים לגרום להם לחשוד שמדובר בהתקף לב. אם אתם חווים תסמינים כאלו ואתם בתקופה רוויית סטרס וחווים קשיים נפשיים, סיכוי גבוה שמדובר בחרדה. בכל מצב כדאי להיוועץ ברופא, אם אכן מדובר בתסמינים של התקף חרדה, ככל הנראה שתקבלו הפנייה לטיפול פסיכולוגי שיעזור לכם לטפל בעניין. 

אישה חרדה  (צילום: fizkes, shutterstock)
התקף חרדה יכול להיות מלווה בתסמינים פיזיולוגיים | צילום: fizkes, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> תופעת הלוואי של החיסון שעלולה להדאיג נשים
>> פונתה לביה"ח לאחר שהתעלפה – וזה מה שהתגלה
>> מומחה מזהיר: "המגפה הבאה נמצאת מעבר לפינה"

5. תחושה שמישהו יושב לכם על החזה

תחושה של לחץ בחזה שמרגישה ממש כאילו מישהו יושב לכם על החזה יכולה לנבוע מחסימה של כלי דם המזרימים דם אל הלב, מה שיכול להוביל להתקף לב. אם מופיעים תסמינים נוספים, כמו תחושת אי-נוחות שמתפשטת לאזור הלסת או באזור הזרוע השמאלית, קוצר נשימה, סחרחורת ודפיקות לב - מומלץ להיוועץ ברופא. חשוב לציין כי התקף לב לא חייב לבוא עם לחץ בחזה, ישנם סימנים אחרים שיכולים גם הם להעיד על התקף לב.

6. כאב כשאתם לוחצים על האזור

כאבים בחזה יכולים להיגרם כתוצאה מנזק בשריר, במפרק, בעצם או ברקמות חיבור. ייתכן שמתחתם שריר באזור, או שנסדקה עצם או התפתחה דלקת באזור הצלעות. כל אלה יכולים להוביל לכאב מקומי באזור החזה שמתחזק כשלוחצים על האזור. כמו כן, הכאב יתחזק כשתזיזו את האזור הזה בגוף וידעך כשלא. גם אם אתם בטוחים שמדובר בפציעה, כדאי להיבדק אצל רופא שישלול בעיה בלב. אם אכן לא מדובר בבעיה בלב, הטיפול לרוב יכלול תרופות אנטי-דלקתיות ו/או פיזיותרפיה. 

בחור מתאמן (צילום: Syda Productions, shutterstock)
מאמץ בזמן אימון יכול להוביל למתיחת שריר באזור ולכאב בחזה | צילום: Syda Productions, shutterstock

7. תחושת צריבה באזור החזה

בעיות במערכת העיכול יכולות להוביל לתחושת לחץ או צריבה באזור החזה. רפלוקס קיבתי-ושטי, כיב פפטי (מחלה הנגרמת בשל אולקוס), כולן מחלות במערכת העיכול שיכולות להוביל לתחושת צריבה באזור הוושט והחזה. אם אכן מדובר בבעיה במערכת העיכול הטיפול לרוב יהיה תרופתי. מומלץ להימנע מארוחות כבדות, כמו גם מאוכל חריף לפני השינה אם אתם סובלים מבעיות אלו.