תקופת יולי אוגוסט (או: ילדים זה שמחה אבל הבנו ת'קטע) היא הזדמנות מעולה לארוז את המשפחה ועוד כמה חפצים, ולצאת לחופשה משפחתית. אבל מה עושים כשרוצים לעצור בדרך להתרעננות קלה ובינתיים כל הדברים מתבשלים באוטו?  "בקיץ, הטמפרטורה ברכב סגור עשויה להגיע ל-70 מעלות", מציינת ד"ר מרינה תמיר, זיהומולוגית ופרמקולוגית. ביררנו איתה מה לא כדאי להשאיר ברכב גם כשעוצרים לזמן קצר. הנה המלצותיה.

חופשה משפחתית בקיץ (צילום: HTeam, shutterstock)
דברים עלולים לאבד מיעילותם או לצבור בקטריות | צילום: HTeam, shutterstock

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?
>> כך תימנעו מהרעלות קיבה בקיץ

תרופות: כפי שכתוב ברוב העלונים המצורפים, תרופות כדאי להחזיק במקום יבש וקריר - וכאמור, רכב במצב כבוי ממש לא עונה על ההגדרה הזאת. "הטמפרטורה הגבוהה לרוב גורמת לתרופות לאבד מיעילותן ובמקרים מסוימים אף להיות רעילות", מסבירה תמיר. "כך גם עלולים להיהרס תרסיסי אף או כל חומר רפואי שנמצא בתוך מכל פלסטיק".

"טעות תמימה", אילוסטרציה
זהירות הרעלה | צילום:

>> איזה תרופות לקחת לחופשה

מגבונים: הפתענו אתכם? אז כן, מתברר שגם הפריט החיוני הזה שאין הורה שיוצא בלעדיו מהבית, עלול להתייבש ויתרה מכך גם לצבור חיידקים, שהשילוב של חום ולחות עושה להם טוב.

מגבונים לחים (צילום: Sergiy Kuzmin, Shutterstock)
המגבונים עלולים לצבור חיידקים | צילום: Sergiy Kuzmin, Shutterstock

קרם לחות ומסנני קרינה: ד"ר תמיר מסבירה שאלה עלולים לאבד מיעילותם. "הדרך הטובה ביותר לדעת אם קרם נשמר היא לוודא שהנוזל שבו אחיד ואינו מפריש מים. כמו כן, לא כדאי להשתמש בקרם הגנה ששהה בטמפרטורה גבוהה כיוון שיכולת ההגנה שלו עלולה להיפגם וכך ייתכן שלא תהיו מוגנים", היא מסבירה.

בקבוק מים (צילום: Song Pin, Shutterstock)
תוציאו דחוף | צילום: Song Pin, Shutterstock

מים מינרליים: השמש החמה עלולה להרוס גם את בקבוק הפלסטיק ולגרום לכם לשתות רסיסים של פלסטיק וחומרים כימיים שונים בלי להיות מודעים לכך. אגב, גם כלים חד פעמיים עלולים לשחרר חומרים כאלה באופן דומה ולכן גם אותם לא כדאי להשאיר.

כובע, קרם הגנה ומשקפי שמש בחוף הים  (צילום: Alexander Chaikin, Shutterstock)
יכולת ההגנה של הקרם נפגעת | צילום: Alexander Chaikin, Shutterstock

איפור: שפתונים, מסקרות ועפרונות עיניים עשויים לשנות את מרקמם בחום גבוה, ופשוט לאבד צורה ולהיהרס.

תיק איפור (צילום: Shutterstock)
שלא ייהרס | צילום: Shutterstock

ומה לגבי מזון ברכב? זה כבר תלוי במה מדובר

עוד ב-mako בריאות:

>> 6 דברים מפתיעים שהמראה החיצוני אומר עליכם
>> סיוט שהתגשם: הובהלה למיון עם ג'וק בתוך האוזן
>> אכלה יותר ארוחות ביום - והשילה 30 ק"ג  

פתרונות קלים ליישום

אז מה עושים, אתם שואלים? הנה הפתרונות של ד"ר תמיר. למרבה הפלא – הם קלים ביותר ליישום: "הכי טוב להיעזר בצידנית. כיום אפשר לרכוש צידניות שמחוברות לגלגלים שניתן לסחוב בקלות גם כשיוצאים מהאוטו. חשוב לוודא כמובן שיש מספיק קרח, וכשהוא נמס אפשר לקנות חדש בכל תחנת דלק. לרוב צידנית כזאת יכולה להחזיק במשך יום שלם. מעבר לכך, כבר בשלב האריזה אפשר להכין תיק קטן שכולל ציוד שעלול להיהרס, כגון תרופות, מים וכו', שתוכלו להוציא מהרכב בזמן העצירה".