כשזה נוגע לפציעות ביתיות, יש כמה דברים בסיסיים שרובנו יודעים לעשות בערך מאז ומתמיד; כשזה פצע פתוח אנחנו שמים פלסטר וכשזו מכה יבשה אנחנו שמים קרח. אבל נראה שטעינו כל הזמן הזה. כעת מתברר שקרח עלול דווקא לעשות את ההיפך ממה שאנחנו רוצים – ולעכב את תהליך ההחלמה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?  

ד"ר גייב מירקין, מדען שבשנת 1978 עזר לפתח הנחייה שמכונה RICE, ראשי תיבות של "מנוחה, קרח, דחיסה והרמה" – כעת מאמין כי ההנחיה שהוא עצמו המליץ עליה, עלולה להזיק יותר ממה שהוא חשב. מהרגע שההמלצה של ד"ר מירקין פורסם אי אז בסוף שנות ה-70, היא הפכה במהרה לטיפול הסטנדרטי בנקע, כאבי שרירים ולמעשה למרבית הפציעות ה"יבשות". אך לאחרונה ד"ר מירקין, שמאז פרסם רבי-מכר על רפואת ספורט ובימים אלה מרצה באוניברסיטת מרילנד, התראיין למגזין אוסטרלי וחזר בו מהנחייתו.

לטענתו המלצה זו על קומפרסים קרים, או הנחת קרח תוך הפעלת לחץ על מכה עלולה למעשה לעכב את תהליך ההחלמה. אמנם הוא טען כי אכן מדובר ב"משכך כאבים בטוח", אך נראה שמלבד סיוע בהפחתת הכאב, קרח לא יעזור לכם הרבה.

עוד ב-mako בריאות:
>> 
10 המזונות שיעזרו לכם לצלוח את החורף בשלום
>
> בגלל מגבת: נאלצה לעבור כריתת עין
>
> אכלתם יותר מדי סוכר? זה מה שאתם צריכים לעשות

בעקבות הערותיו של ד"ר מירקין, מאגודת הפיזיותרפיסטים ממליצים לפרמדיקים להפסיק להשתמש בקרח לפציעות ונקעים, מאחר שיש מעט ראיות לכך שמדובר בתרופה יעילה. זוהי לא הפעם הראשונה שהוא חוזר בו מהמלצתו, כבר בספרו שיצא ב-2015 הוא ציין כי קרח מונע מתאים השייכים למערכת החיסונית מלהגיע לרקמה הפצועה. בפוסט בבלוג שלו כתב כי "מאמנים השתמשו בהנחיות ה-RICE שלי במשך עשורים, אבל כעת נראה כי גם קרח וגם מנוחה מוחלטת עלולים לעכב את תהליך ההחלמה, במקום לעזור".