הרשת מלאה בטיפים לאורח חיים בריא: החל משילוב קבוע של ספורט ועד לאכילת קייל. אבל בואו נודה בזה: כמה מאתנו באמת מסוגלים לפתוח את הבוקר עם כוס מים ולימון, להמשיך לשיעור יוגה וגם לאכול סלט טופו ועדשים רגע לפני היציאה לעבודה, תוך כדי תרגול נשימות על הדרך?

אז הפעם החלטנו לעשות לכם את החיים הרבה יותר פשוטים, ולהתמקד בעצות הטובות והפרקטיות ביותר שבאמת אפשר ליישם. נסו אותן ותראו שאתם כבר מתחילים להרגיש הרבה יותר טוב. באחריות.

אמצו את התזונה הים תיכונית:

יש אין ספור דיאטות שמטרתן לגרום לכם להישאר רזים ובריאים. אבל אם אתם רוצים ללכת על בטוח, נסו לאמץ את הדיאטה ה"ים תיכונית" המומלצת על ידי משרד הבריאות ועל ידי ארגוני הבריאות העולמיים. מחקרים הוכיחו שאנשים הפועלים בהתאם לעקרונותיה, נהנים מסיכוי טוב יותר להישאר בריאים וזוכים בחיים ארוכים. הנה כמה מהעקרונות הבולטים שבה: שלבו בתפריט היומי- דגנים מלאים, קטניות, דגי ים, פירות וירקות; צרכו באופן מתון ויומי: טחינה, אבוקדו, שמן זית, אגוזים, יוגורט פרוביוטי, וגבינות דלות שומן והמעיטו בצריכת בשר בקר, אברים פנימיים, חטיפים, ממתקים ושתייה מתוקה. בנוסף, הכינו בעצמכם את התבשילים, המנעו מצריכת מזון קנוי  ותעשייתי, ודאגו שהמזון יהיה טרי ועונתי.

שתו מים:

כידוע, המים הם ייסוד קיומנו. אחוז גבוה מהגוף שלנו מורכב מנוזלים ולמחסור בהם ישנן השלכות רבות – החל מכאבי ראש ועד להתייבשות ואף גרוע מכך. שאלו את עצמכם האם שתיתם מספיק היום? האם צבע השתן צלול ובהיר? אם התשובה שלילית, אתם חייבים לקחת את עצמכם בידיים ולהקפיד על שתייה מספקת.

ילד שותה כוס מים
האם שתיתם מספיק היום? | צילום: shutterstock
רוצים לדעת כמה כוסות מים כדאי לשתות ביום? היכנסו למחשבון המים של שטראוס מים וגלו>>

לא מצליחים להכניס את עצמכם למשמעת מים? יש מה לעשות! הצטיידו בבקבוק מים רב פעמי גדול ומקמו אותו לצידכם - זה הרבה יותר פשוט מאשר לקום למטבחון. אופציה נוספת היא להצטייד בבר המים תמי4. הוא יספק לכם מים איכותיים וטעימים ויגרום לכל המשפחה לשתות יותר מים. נפלא, לא?

הימנעו משתייה ממותקת:

אם אתם שומרים על תזונה מאוזנת אבל לא מקפידים להימנע משתייה מתוקה, תדעו שאתם לא עושים מספיק - השאירו את המשקאות הממותקים בצד והעדיפו מים איכותיים וטעימים. על פי סקר TNS שנערך במרץ 2019, 84 אחוז מהמשפחות מעידות שמאז שיש להם בר מים תמי4 בבית, המשפחה שותה יותר מים ופחות שתייה מתוקה.

לכו לישון:

אם אתם רגילים להירדם מול הטלוויזיה בחצות ולקום לעבודה בשש, אל תתפלאו אם הבריאות שלכם לא משהו: מחסור בשעות שינה, שימוש במסכים או באור "לד" לפני השינה וגם יקיצות מרובות במהלך הלילה - הם הרגלים שעלולים להשפיע לרעה על מערכת החיסון ובפירוש לפגוע בבריאות שלכם. למעשה, אנשים שלא מקפידים על שנת לילה איכותית חשופים יותר למחלות ולפגיעה במצב הרוח. זכרו שהגוף שלנו זקוק לשנת לילה איכותית ורציפה והתחילו להקפיד וליישם.

בחורה מחייכת מתוך שינה
זכרו שהגוף שלנו זקוק לשנת לילה איכותית ורציפה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

זוזו:

נרשמתם לחדר הכושר ואפילו סימנתם "וי" על ביקור אחד או שניים? יופי. אבל שימו לב: אורח חיים "יושבני" הכרוך בישיבה ממושכת מול מסך, הוא אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר לבעיות בריאות שונות ביניהן: מחלות לב, כאבי גב ובעיות במפרקים.

אל תחכו לשעת כושר. נצלו כל הזדמנות כדי לזוז: העדיפו להשתמש במדרגות על פני שימוש במעלית, קחו הפסקות יזומות במהלך היום כדי לצעוד ולהימתח במשרד ונסו להיות בתזוזה מתמדת. זכרו שכדי לשמור על גוף בריא אתם זקוקים לפחות ל-150 דקות של פעילות גופנית בשבוע.

שמרו על נפש בריאה:

אם אתם בריאים בגוף, אבל לא באמת מאושרים, אפשר לומר שעשיתם רק חלק מהעבודה. השקיעו במערכת החיים הזוגית שלכם ונסו להימנע מסטרס. אם אתם מוטרדים, דברו על זה עם איש מקצוע או אפילו עם חבר קרוב. בנוסף, דאגו לטפח את תרבות הפנאי שלכם ושמרו על חיי חברה פעילים. זכרו שהביטוי "נפש בריאה בגוף בריא" הוא הרבה מעבר לקלישאה.

זוג מאוהב
השקיעו במערכת החיים הזוגית שלכם ונסו להימנע מסטרס | צילום: Angelo Cordeschi, Shutterstock

פשוט תחליטו:

בסופו של דבר, אתם יכולים לקבל את כל העצות שבעולם, אבל אם לא תתקבל החלטה אמיתית בליבכם, הסיכוי שבאמת תקפידו ליישם אותן הוא אפסי. לכן, מצאו את המוטיבציה האישית שתגרום לכם לשמור על הבריאות: החל מרצון לשמור על הגזרה ועד מניעת סיכונים משפחתיים למחלות. אחרי שתבינו למה זה כל כך חשוב לכם באופן אישי, יהיה לכם הרבה יותר קל לשלם את המחיר הכרוך בשינוי.

לסיכום: זכרו שהבריאות שלנו היא כמו "פאזל". כדי לשמור עליה, חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת, על חיי כושר פעילים ועל שתייה מספקת. הקפדה על ביצוע בדיקות סקר תקופתיות בהתאם למין ולגיל, לצד יישום הטיפים הללו, תסייע לכם להישאר בריאים ומאושרים.

ייעוץ מקצועי לכתבה: רותי לטר, MSc דיאטנית קלינית ומידענית רפואית.