אף שבמוקדם או מאוחר זה יקרה לכולנו, אף אחד לא באמת מוכן לבואה של הזקנה.
"הזכות להזדקן בכבוד היא זכות בסיסית השמורה לכל אדם", אומר אבנר הייזלר, מומחה בתחום הביטוח. אולם, אף שרובנו עובדים במשך ארבעה עשורים ויותר, כדי לפרנס את עצמנו ולתמוך כלכלית בבני משפחתנו, כשמגיעים לגיל הפרישה- חווים שינוי דרמטי ברמת החיים. מה כדאי לעשות כדי להזדקן בכבוד? אבנר הייזלר עם כל הטיפים הכי חשובים.  

כשגיל הזהב מתגלה כתקופה של מחסור בכסף או נזקק לביטוח סיעודי

ככל שתוחלת החיים עולה, כך מגלים אנשים רבים יותר בישראל כי כספי הפנסיה שצברו לאורך שנות עבודתם, אינם מספיקים בפועל כדי לכלכל אותם בכבוד עם פרישתם. כך קורה שנשים וגברים רבים נדרשים לחפש מקורות הכנסה נוספים לעת זקנה, ולהתפשר על רמת חיים נמוכה מזו שהורגלו בה במהלך השנים בהן היתה להם הכנסה קבועה, מסביר אבנר הייזלר על תביעת ביטוח סיעודי בכל נושא הביטוח הסיעודי.

מדוע קצבת הפנסיה אינה מספיקה להשגת רמת מחיה סבירה?

אין זה סוד כי במציאות של ימינו, בטחון תעסוקתי אינו עניין של מה בכך. עובדים רבים מאבדים את מקום עבודתם כבר בשנות ה -50 לחייהם ולעתים אף מוקדם יותר, ומעולם לא מצליחים לשוב למעגל העבודה. השינויים הגלובליים בתחום הטכנולוגי, מחייבים את העובד להמציא את עצמו מחדש באופן חזרתי, על מנת להישאר רלוונטי בשוק העבודה, ואלו שמתקשים לעשות זאת - מוצאים עצמם נפלטים החוצה. גם מצבם של בעלי העסקים העצמאיים במדינת ישראל, אינו יציב בהרבה, אם לא קשה יותר. "חוסר היציבות התעסוקתי שהוא מנת חלקם של אנשים כה רבים", אומר אבנר הייזלר, "מייצר מצב בו קיים קושי ממשי לשמר ולהגדיל את החיסכון הפנסיוני. שכן, כיצד ניתן לחסוך לעתיד אם אין הכנסות בהווה?"

קשישה עובדת
בני הגיל השלישי מנסים להישאר רלוונטיים בשוק העבודה | צילום: kateafter | Shutterstock.com

על יכולתם של קשישים לממש את זכויותיהם הסיעודיות בימי קורונה

הנפגעים העיקריים מוירוס הקורונה, הם כידוע לכל, ציבור הקשישים, מזכיר אבנר הייזלר ביטוח סיעודי ביוטיוב, בסרטון יוטיוב תקבלו הסבר מעמיק בו אבנר הייזלר מסביר על אביו וכיצד הצליח לאחר מאבקים להשיג את זכויותיו מחברות הביטוח.
בהתאם לכך, הם גם אלו שנדרשים לנקוט משנה זהירות ולבודד עצמם משאר האוכלוסייה בישראל, על מנת לשמור על בריאותם. יתרה מכך, התקנות הנוכחיות וביניהן הגבלת השימוש באמצעי התחבורה הציבורית ואיום הסגר הנוסף, מרעות עוד יותר את מצבם של הקשישים שגישתם למזון, תרופות ושאר מצרכים ושירותים בסיסיים, מוגבלת ממילא. אנשים אלו שלעיתים קרובות זקוקים לסיוע מן הזולת לשם תפקודם היומיומי, תלויים כעת ברצונן הטוב של חברות הביטוח מהן רכשו ביטוח סיעודי בצעירותם.

הייאוש לא נעשה יותר נוח: הקושי בקבלת תמיכה סיעודית מחברות הביטוח

דווקא כעת, כאשר בני הגיל השלישי זקוקים יותר מתמיד לסיוע בכיסוי ההוצאות הרפואיות שלהם, נראה כי אין להם כתובת. זאת למרות ששילמו ממיטב כספם במשך שנים רבות, עבור כיסוי ביטוחי שנועד בדיוק למצבים כאלו, לשם כך שילמו "ביטוח סיעודי". כאשר אדם מבוגר מוחל על כבודו ובוחר לפנות לחברת הביטוח על מנת לקבל את קצבת הסיעוד הנחוצה לו שעבורה הוא שילם למפרע, מטורטר לשווא ואז נענה בשלילה - המצוקה בה הוא שרוי ממילא, רק גדלה.

קשישה
בני הגיל השלישי זקוקים יותר מתמיד לסיוע בכיסוי ההוצאות הרפואיות | אילוסטרציה: Shutterstock

מדוע להתמקח על התנאים בביטוח סיעודי זו לא בושה אלא כורח

בתור ישראלים, אנחנו נוהגים להתגאות ביכולות המיקוח שלנו. בכל הנוגע לעלותם של מוצרי בסיס, כגון מוצרי מזון, מוצרי תינוקות ומוצרי תקשורת (טלפונים, אינטרנט וטלוויזיה) - אנחנו אלופי המקח ויודעים גם למחות ולהרים צעקה כשצריך. גם כשמדובר במותרות, אנחנו נוהגים לערוך סקר שוק יסודי ולנסות להוריד נותני שירות במחיר. מדוע, אם כן, כשמדובר בעתיד שלנו, אנחנו מוכנים לשלם ביוקר ולקבל כל כך מעט?


בשביל להזדקן בכבוד- צריך לעבוד ולשלם ביטוח סיעודי

"מסיבה לא מובנת, אף שאנו משקיעים סכומי כסף נכבדים בביטוחים שלנו, רובנו לא מתעקשים להבין על מה אנחנו משלמים ולמצות את זכויותינו", אומר אבנר הייזלר. האם זה סימפטום של הדחקה? הרי לכולנו ברור כי אם "יתמזל מזלנו", יבוא יום ונגיע גם אנחנו לגיל שיבה. אולם ההבנה ששגרת יומנו עתידה להשתנות מקצה לקצה, הן בפן התעסוקתי והן בהיבט הכלכלי - היא קשה מאוד לעיכול. אף אדם אינו מעוניין לחשוב על עצמו כמי שיהיה נתון לחסדיהם של אחרים ולכן שילם דמי ביטוח סיעודי במשך כל חייו. לרובנו פשוט קל יותר לבחור להתמקד במה שקורה עכשיו, ואת טרדות העתיד להשאיר ליום בו הן יהפכו להווה.
"אולם הסטטיסטיקה מלמדת", מסביר הייזלר, "שכאשר מגיע הרגע בו אדם נדרש לממש את זכותו לביטוח סיעודי מול חברת הביטוח, לרוב מצבו הגופני והנפשי כבר אינו מאפשר לו לעסוק במלחמות הביורוקרטיות שמהוות חלק בלתי נפרד מן השיטה".


מיצוי זכויות מול חברות הביטוח: כך תקדימו תרופה למכה בביטוח סיעודי

ודאי שמעתם על הביטוי "כשנגיע לגשר נחצה אותו". אולם כשמדובר בביטוח סיעודי, זוהי לא הגישה שתביא אתכם למחוז חפצכם. כדי שנוכל לממש את זכותינו הבסיסית להזדקן בכבוד, יש להכיר בכך שאין על מי לסמוך מלבד על עצמנו. חברות ביטוח תמיד יערמו קשיים על מבוטחיהן בדרך לקבלת התשלומים, להם הם זכאים, מתוקף הכיסוי הביטוחי שרכשו. מותר לציין כי ההתמודדות עם הסחבת הבירוקרטית היא מייגעת ואינה קלה עבור אף אדם, לא כל שכן, לאלו שמגיעים למצב סיעודי בגיל מבוגר. מכאן שאת הקריטריונים המוגדרים בפוליסת הביטוח הסיעודי לעניין קבלת קצבת סיעוד, יש להכיר מראש וכמובן, לתבוע מחברת הביטוח לשנותם כך שיפעלו לטובתכם, במסגרת המשא ומתן על התנאים במעמד ההצטרפות לפוליסת הסיעוד.

"שינויים בתנאי הפוליסה שתנסו לבצע מול חברת הביטוח במועד מאוחר יותר, ועל אחת כמה וכמה- כאשר תרצו להגיש תביעה לחברת הביטוח, יהיה הרבה יותר קשה (עד בלתי אפשרי) להכניס", מסביר הייזלר אבנר ביטוח סיעודי בסרטוני יוטיוב. לסיכום, אל תדחו למחר את מה שניתן לעשות היום! מוטב לפעול בחוכמה מול חברות הביטוח במעמד רכישת הכיסוי הסיעודי, כדי שביום בו תזדקקו לו, תגלו שאתם אכן מכוסים.

אבנר הייזלר בטוויטר> 

אבנר הייזלר בטלפון>