כולם מכירים את תסמיני הצינון: נזלת, התעטשויות, אף אדום, חולשה ואולי אפילו חום שעולה. בעוד שהצינון נפוץ ונורמלי, הוא עדיין יכול להפריע לנו בשגרת היום יום וכולנו רוצים לחזור לעבודה, להנאות החיים ולפעילות כמה שיותר מהר.

תכירו את סו-ג'וק, שיטת טיפול אלטרנטיבית שפותחה בקוריאה הדרומית. לפי השיטה, איברי הגוף משתקפים בכף היד ובכף הרגל והן הערוץ הישיר והאפקטיבי לטיפול במגוון מחלות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

לטיפול בצינון: תתחילו באגודל

ראשית הצטיידו בנייר דבק רפואי (נושם) או פלסטר גדול ונוח, ובזרעי כוסמת, תפוח ירוק או פלפל ירוק.

האגודל הוא המקום הכי טוב להתחיל בו. באגודל נמצאות ההשתקפויות של השקדים וכן מערכות האף והגרון. תוכלו לנסות בעצמכם – קחו עט עם פקק (כך שלא ישרוט אתכם) וטיילו על כף היד – נקודת ההשתקפות שכדאי לטפל בה תהיה רגישה יותר מיתר הנקודות וכך תזהו היכן כדאי להתמקד. מצאתם את הנקודה? מעולה!  מדביקים את זרעי הכוסמת עם נייר הדבק הרפואי ומשאירים אותו שם למשך הלילה, ההמלצה היא להשאיר אותו שם למשך יממה לכל היותר. בבוקר תוכלו לזרוק את הנייר והזרעים ותוכלו לחזור על הטיפול מדי לילה, עד לריפוי מלא.

סו ג'וק (צילום: באדיבות המרכז הרפואי מד-באלאנס)
טיפול סו ג'וק מקצועי | צילום: באדיבות המרכז הרפואי מד-באלאנס

סינוסיטיס: חסימה אנרגטית במערות האף

אנשים שסובלים מסינוסיטיס זועמים על ההשוואה לצינון. כאבי הראש העזים ותחושת הגודש שפוקדים אותם גורמים להם להרגיש נורא. כדאי לדעת, סינוסיטיס הוא בעצם דלקת בממברנה הרירית של אחד או יותר מהסינוסים (מערות הפנים) באזור האף. לרפואה המערבית יש פתרונות כמו טיפות אף, סטרואידים, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים.

לפי הסו ג'וק מקור הבעיה הוא חסימה אנרגטית באזור מערות האף, היא נובעת מהצטברות של לחות (ליחה וריר) והצטברות של לחץ בראש. לפני שאתם ניגשים למדף התרופות, שווה לשקול טיפול טבעי. אך אין לעשות טיפול עצמאי בבית כמו בצינון. במקרה של סינוסיטיס חשוב להיעזר במומחה לסו-ג'וק.

עוד ב-mako בריאות:
>> מטריד: כך מומחים משערים שניראה עוד 20 שנה
>
> רוצים לשפר את חיי המין? נסו את המשחק הזה
>
> דיאטנית: תתרחקו מהתוספת הזאת לסלט

אם אתם לא בטוחים אם אתם סובלים מצינון, סינוסיטיס או אולי שפעת, קיים מפתח מאסטר של שיטת הסו ג'וק ששווה לנסות: כרית כף היד מרכזת את הגישה לאיברי הגוף הפנימיים, הריאות, הלב, הקיבה ועוד – אם תעסו את האזור בעדינות ובתשומת לב תוכלו לשפר את תפקוד מערכות הגוף וגם להקל כאבים שונים. 

* אלי לובושיץ, Ph.D, N.D, מומחה לרפואה משלימה, מרכז רפואי מד-באלאנס