תודו שנמאס מהקרמים המוזהבים שמבטיחים עור מתוח ונטול קמטים, שעולים כמו חשבון חשמל בעיצומו של הקיץ, ובפועל - הקמטים, הכתמים והאפרוריות נחושים להישאר על אף הקרם היוקרתי שהשקענו בו את חיינו. רגע לפני שאתן מתקדמות לרכוש אחד נוסף במחיר שכר דירה או ממהרות לרופא המזריק ושואב האשראי, קבלו שיטות לגמרי טבעיות לעור מתוח, שאמנם דורשות התמדה, אבל לא יגרמו לבור בכיס. 

  1. יוגה פייס

    שיטה טבעית למיצוק הפנים בעזרת תרגילים ייעודיים לפנים, שיש לעשות אותם בהדרגה ובהתמדה על מנת לראות תוצאות. אז אמנם לא תפגשו פה את הכלב מביט מעלה ומטה כמו שיש בשיעורי היוגה הרגילים, ומקור היוגה לפנים הוא ביפן ולא בהודו, אבל דרך תרגילים ייעודיים לפנים, תוכלו לעורר שרירים רדומים בפנים ולהשיב את הנעורים לפנים. כשאנחנו עושות את אותה הבעה שוב ושוב, השרירים באזור נעשים מתוחים יותר וכתוצאה מכך נוצר לו קמט, דרך שיטת היוגה פייס אנחנו מפתחים מודעות להבעות שלנו, ויכולים גם להציל ולמנוע את הקמטוטים הבאים. החיסרון: לוקח זמן עד שרואים תוצאות, אם כי יש הטוענים שאחרי שבועיים של התמדה ניתן לראות ניצנים של התחדשות, והיתרון – אולי תוכלו לוותר על הבוטוקס.

  2. פעילות אירובית

    מעבר לכך שפעילות אירובית עוזרת לנו להרגיש יותר טוב, היא מחזקת את מערכת החיסון, לב ריאה ואת השלד, פעילות אירובית עוזרת לזרימת דם טובה לכל הגוף ובעיקר לעור הפנים. יצא לכן לראות את הפנים שלכן לאחר אימון אירובי? נכון שהן אדומות? מדובר בזרימת דם שמועילה לעור שלכן להתחדש ולהיראות במיטבו. רוצות להיראות וואו לפני אירוע ולקבל הרבה מחמאות? צאו לריצה של חצי שעה ותראו כמה 'וואו' קבלו.
  3. מסאז' לעור הפנים

    ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מאבדים מהאלסטיות של העור והשרירים שלנו בפנים נחלשים וזה מה שאנחנו רואים כעור נפול ועייף. אז שוב נדרשת פה התמדה וכוח רצון, אבל היי, לפחות זה נעים. זה לוקח כמה דקות בלבד, וכל מה שאתן צריכות זה לפנק את עצמכן. ניתן לעשות את המסאז' עם שמן שקדים ייעודי לפנים, שמן ענבים, שמן זית או עם קרם הפנים שלכן. עסו את הפנים בתנועות כלפי מעלה ולא כלפי מטה.

  4. עיסוי פנים עם אבן גוואשה

    מדובר פה בעצם לאימון פנים או מסאז' פנים למתקדמות, כאשר כל מה שאתן צריכות זה להשיג רולר עם האבן המדוברת, שהיא בעצם אבן קריסטלית טבעית שמסייעת במיצוק העור ובניקוי רעלים. האבן, שמקורה בסין גם מחליקה קמטים, ממריצה את הדם ומעודדת קולגן ואלסטין וכל מה שאתן צריכות זה להעביר אותה על הפנים שלכן. 

  5. נשימות עמוקות

    הידעתן שכשאנחנו לא נושמות טוב, נושמות נשימות קצרות ושטחיות - פחות דם מגיע גם אל עור הפנים שלכן? נשימות עמוקות מדי יום של כמה דקות בבוקר וכמה דקות בערב, יעזרו לחמצן להגיע לכל הגוף, ולדם לזרום טוב יותר. כשיש זרימת דם טובה, זה ניכר היטב גם על העור שלך.
  6. הפסיקו לעשן

    העישון פוגע בבריאות, כולם יודעים את זה, אבל מעבר לכך, הוא פוגע מאוד בעור הפנים שלך והדבר ניכר באמצעות כתמים, קמטוטים ועשרות שנים שהעישון מוסיף למראה הכללי שלך. העישון גורם לנזק תאי ולמראה מזוקן בטרם עת. לא חבל? יש לכן פה סיבה ממש טובה להניח את הסיגריות בצד. תפסיקו לעשן ותחזרו אחורה בזמן.

     *שרון ינובסקי קפלן היא נטורפתית ומאמנת כושר