החגים הקרבים כבר מבשרים על בואו של החורף, אבל מזג האוויר החם שבחוץ מסרב לפנות את מקומו לסתיו הנעים. החשיפה לשמש, הלחות, היובש וזיהום אוויר – כל אלה יכולים להזיק לעור הפנים. הטיפים הבאים יעזרו לעור שלכם לעבור את החום בקלות, כדי שתוכלו להגיע לערב החג של חודש תשרי זוהרים ורעננים מתמיד.

הגנו על העור מהשמש: קרני ה-UV המזיקות עלולות לגרום להזדקנות מוקדמת, לכוויות שמש ואפילו לסרטן העור. יש למרוח קרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה של לפחות 30 SPF (אני ממליצה תמיד על 50 SPF), ושימו לב - יש למרוח אותו בכל יום, גם בימים מעוננים. חשוב לחדש את המריחה מדי שעתיים, ובעת חשיפה ישירה לשמש (כמו בזמן השהייה בים או בבריכה למשל), מומלץ לחדש את המריחה מדי שעה. כמו כן, חשוב לחבוש כובע ולהצטייד במשקפי שמש איכותיים, שיגנו על העיניים ועל העור שמסביבן.

מריחת קרם הגנה (צילום: shutterstock)
תמיד חובה בתיק - קרם הגנה | צילום: shutterstock

בחרו את המוצרים הנכונים לעונה: השילוב בין החום והלחות בקיץ עלולים להוביל להתייבשות ויובש של העור. מומלץ להשתמש בתכשירי לחות בעלי מרקם קל, נטולי שמן כדי למנוע נקבוביות סתומות, שעלולות לגרום לפריחה קלה או לפצעונים. מומלץ להשתמש גם במוצרי טיפוח המכילים נוגדי חמצון כמו ויטמין C, וויטמין E שיעזרו להילחם בנזקי הרדיקלים החופשיים וישמרו על מראה צעיר.

נקו את העור בעדינות: כשחם בחוץ עלולים להצטבר על העור זיעה, עודפי שומן ולכלוך. מומלץ להשתמש בתכשיר ניקוי עדינים פעמיים ביום, כדי להסיר את הלכלוך ואת התאים המתים בלי להסיר שמנים טבעיים. מומלץ לבחור בתכשירי ניקוי המכילים מרכיבים כמו סבון עם חומצה לקטית שמסירה תאים מתים ומנקים את העור, כדי שחומרים מזינים יוכלו לחדור טוב יותר לעומקו. 

אישה שוטפת פנים (צילום: shutterstock)
נקו את הפנים בעדינות | צילום: shutterstock

אל תוותרו על פילינג: מומלץ לבצע ניקוי פילינג חומצות עדין בקביעות, באמצעות תכשיר המסיר תאי עור מתים, וחושף את הברק הטבעי של העור. חשוב מאוד להימנע מקרצוף או ממוצרי פילינג קשים שעלולים להזיק לעור, ובמקומם מוטב לבחור בתכשירים המכילים AHA (חומצות אלפא הידרוקסיות) או BHA (חומצות בטא הידרוקסיות) שמקלפים בעדינות ומנקים את הנקבוביות בעומק העור.

הגנו על השפתיים: חשוב להגן על גם השפתיים עם שפתונים המכילים SPF למניעת נזקי UV. כדי לשמור על לחות, חפשו משחות לשפתיים המכילות מרכיבים מזינים כמו חמאת שיאה או שמן קוקוס.

פחות מייקאפ: איפור כבד יכול לסתום נקבוביות ולגרום לעור להרגיש חנוק. לכן בחודשים החמים מומלץ לעבור ומצרי איפור קלילים ו"נושמים" יותר כמו קרם לחות הכולל גוון או קרם הגנה עם דמי מייק אפ. באופן כללי, כשחם מומלץ לאפשר לעור להתאוורר ללא איפור.

הכותבת היא קרן ברטוב, קוסמטיקאית מומחית בכל מצבי העור, בעלת קליניקות בתל אביב ובלונדון