נשירת שיער היא אחת הבעיות האסתטיות המטרידות ביותר. יש לא מעט סיבות לתופעה – החל מתזונה לקויה דרך גנטיקה ועד סטרס. כעת מסתבר, שיש סיבה נוספת, פחות מוכרות, הקשורה דווקא לפעולה פופולרית שנשים רבות נוהגות לבצע. בעבר כבר פרסמנו מקרים קשים של נשים שעברו החלקות שיער ונגרמה להן פגיעה בכליה, וכעת מסתבר שיש סיבה נוספת לוותר על התענוג.

"יש לא מעט נשים שמבצעות החלקות שיער, אבל הן לא מודעות לנזק האדיר שזה יכול לעשות", מתריע ד"ר אלכס גינזבורג, מומחה עור ושיער מנכ"ל מדיקל גינזבורג. "ספרים נוטים לספר להן שזה ישקם את השיער שלהן, אבל בפועל מדובר בפעולה שעלולה לגרום לנשירת שיער משמעותית".

לדבריו, מגיעות אליו נשים רבות שהתלוננו על נשירת שיער מסיבית, ולאחר ברור הסתבר שהן ביצעו החלקת שיער. "הנשירה לרוב מתרחשת כחודש עד שלושה חודשים לאחר ההחלקה. יש נשים שמאבדות עד חצי מכמות השיער שלהן – זה המון".

"גם החלקה חד פעמית יכולה לגרום לנזק משמעותי"

הסיבות, לדבריו, קשורות בעיקר לחומרים שמכילה ההחלקה. "ישנן החלקות רבות שמכילות חומרים כימיים כמו פורמלין למשל, או נגזרות שונות שלו. אפילו קרטין שכביכול אמור לשקם את השיער הוא חומר שיכול לגרום נזק משמעותי. אגב, זה לא בהכרח קשור לתדירות – גם החלקה חד פעמית יכולה לגרום לנזק משמעותי".

נשירת שיער (צילום: shutterstock By BLACKDAY)
אפשר לאבד עד חצי מכמות השיער | צילום: shutterstock By BLACKDAY

אף שהשיער אמור להשתקם עם הזמן, לדבריו, זה עשוי לקחת תקופה ממושכת ביותר. "יש כל מיני דברים שאפשר לעשות במצב הזה – כמו למשל קומפלקס של ויטמינים שניתן ליטול, שימוש בסרום ייחודי ועוד, אבל לפעמים חולפות כשנתיים עד שהשיער חוזר לקדמותו. במקרים מסוימים גם זמן לא עוזר ומדובר בנזק לצמיתות".

אגב, למקרה שתהיתן, הד"ר מבהיר שאין החלקה טובה יותר מאחרת. יתרה מכך הוא מדבר על פעולה נוספת שיכולה לגרום לנשירה. "מרבית ההחלקות עובדות לפי אותו עיקרון. אגב, גם שימוש במחליקים ביתיים שמגהצים את השיער עלול לגרום לנשירה משום שהוא פשוט שורף אותו".

 

View this post on Instagram

A post shared by השתלות שיער - ד"ר אלכס גינזבורג (@hairtransplant.co.il)