כבר הרבה זמן שאני סובלת מנפיחות בבטן - הרגשה לא נעימה במיוחד אבל כזו שאפשר לסבול אותה. אבל לפני חודש בערך התחלתי לסבול מכאבי בטן נקודתיים בבטן העליונה. בהתחלה זה כאב רק כשנגעתי בנקודה מסוימת אבל אחר כך הכאבים הקרינו לכל החלל ונעשו בלתי נסבלים.

בדיקת האולטרסאונד ובדיקת הדם שאליה הופניתי מטעם רופא המשפחה שלי לא העלו כלום והכאבים באו והלכו ואיתם גם התסכול שלי. ואז נתקלתי במקרה במודעה של הנטורופטית עינת איזנמן שהציעה אבחון בעיות מורכבות בגוף הדגש על בעיות במערכת העיכול עם מכשיר שנקרא: "גלובל דיאגנוסטיקס".

גלובל דיאגנוסטיק (צילום: עינת איזמן)
גלובל דיאגנוסטיק | צילום: עינת איזמן

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

"גוף האדם מעביר מסרים באמצעות מטענים חשמליים ובכל איבר ותא בגופנו מתקיימת פעילות בטווח תדרים מסוים ובמתח חשמלי מסוים, שהם רגישים למשתנים מזיקים כמו זיהום, קרינה והתחממות גלובלית ועלולים להשתבש בחשיפה ממושכת", הסבירה לי איזנמן. "המכשיר הוא למעשה כלי מדידה עדין שמסוגל לאתר חיידקים, טפילים, פטריות ווירוסים שלהם חותמת חשמלית עדינה במיוחד אך ניתנת לזיהוי בטכנולוגיה זו".

בפועל הבדיקה מתבצעת בשכיבה כשאיסוף הנתונים מתבצע דרך שתי אלקטרודות המוצמדות לרגליים במדבקות (לא מרגישים כלום ואין צורך לצום לפני) ובמשך 8-12 דקות המכשיר למעשה סורק 612 פרמטרים בגוף בכל מערכות הגוף: נשימה, שריר-שלד, חיסון, דם, לב וכל דם, לימפה, עצבים, הורמונלית ועיכול.

בסוף התהליך התקבלה על המחשב מפה מפורטת למדי שסורקת את כל הגוף שלי ומצביעה על אזורים בעייתים ואאבחון הבעיה. "יש לך דלקת במעי", בישרה לי עינת כשישבנו לאבחן את ההמלצות ולכתוב המלצות לטיפול.

איזנמן לא מאמינה בהורדת פחמימות באופן גורף או אפילו לקטוז כפי שהצעתי בהתלהבות על פי מה שקראתי באינטרנט כשיש נפיחות בבטן. "המכשיר מראה כי אין רגישות ללקטוז ולכן את לא צריכה להוריד מוצרי חלב", היא קבעה, ועם זאת המליצה לצרוך את הלקטוז רק כיוגורט או כגבינות שמנות, שאחוז הלקטוז בהן נמוך.

עוד ב-mako בריאות:

>> 15 סימנים שאתם מזדקנים מהר
>> 6 מיתוסים על שינה שכולם מאמינים בהם
>> אתם חייבים להפסיק לזרוק את קליפת הלימון

"המכשיר הזה מעולה למצבים של בעיות וכאבים מסוגים שונים שלא מצליחים להיפתר באמצעות טיפול מגע, תרופות או תוספי תזונה", לדבריה, בעיות מסוימות נגרמות משינויים במתח החשמלי בקרומי תאי העצב או בתאים של איברים כאלו ואחרים שישפיעו ישירות על יכולת התא לבצע תהליכים כימיים כגון חילוף חומרים ויצירת אנרגיה.

המכשיר אושר על ידי משרד הבריאות, ויכול לתת אינדיקציה לתהליכים פתולוגיים בגוף, חבויים או התחלתיים, לפני שאפשר לזהותם באמצעות הרפואה הקונבנציונלית", מספרת איזנמן.  

"הוא יכול להראות בבירור גורמי סיכון בגוף, בעיה של תקשורת בין תאית ועודף רעלים", אומרת איזנמן כשאני שואלת אם הוא יכול לאתר סרטן. "קרו לי כמה מקרים שבהם מטופלים באו לאבחון והמכשיר זיהה בעיות במיטוכנדריה של התא, אבל במקרה הזה אסור לי לאבחן בוודאות ואני מפנה להמשך טיפול אצל רופא". עלות האבחון כולל פענוח תוצאות, ייעוץ נטורופתי שנותן כלים לפתרון ובניית תפריט - 500 שקלים.

ומה אומרים ברפואה הקונבנציונלית? ד"ר מוחמד מסארווה, מומחה בבעיות גסטרו, טוען כי היות שהמכשיר חדש יחסית, אין הרבה מחקרים שמעידים על כך שהוא אכן עוזר. "תחום רפואת התדרים שייך כיום לתחום הרפואה המשלימה יותר מאשר לרפואה קונבנציונלית", הוא מוסיף, "ואנשים רשאים להיעזר בכך ממש כמו שהם נעזרים בתחומים אחרים בתחומי הרפואה המשלימה".