לא בודקים תעודות

תחום הרפואה המשלימה פורח בשנים האחרונות, לטוב ולרע. מצד אחד יש מודעות בציבור וניתן לקבל טיפולים גם במוסדות רפואיים, ומצד שני מוסדות ואנשים פרטיים מכשירים מטפלים מטעם עצמם בקורסים של חודשיים. 

יש לזה משמעות וחשיבות. אי אפשר ללמוד דיקור בהתכתבות ואי אפשר ללמוד רפלקסולוגיה בסדנא של יומיים. למען הבריאות שלכם - תשאלו, תבררו, בקשו לראות תעודות והשקיעו עוד דקה בלבדוק איפה המטפל שלכם למד, מה ההכשרה שלו ואיזו התמחות הוא עבר.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

לא מביאים אבחנה מהרופא

תורים ארוכים לרופאים מקצועיים, נגישות של מידע ברשת ועוד שלל סיבות מביאות אנשים לדלג על בדיקות קונבנציונליות ואבחון אצל רופא ולהגיע ישר לטיפול ברפואה משלימה. זה נכון שלרפואה המשלימה יש את הכלים שלה לאבחון, אבל אסור לזלזל ולוותר על בדיקות דם ואבחנה של רופא. הרבה פעמים אבחנה כזו יכולה לדייק את הטיפול המשלים.

שמן לקראת עיסוי (צילום: christin-hume-in-unsplash)
אל תשכחו אבחנה מרופא | צילום: christin-hume-in-unsplash

מבטלים פגישות

יש חשיבות לרצף ולעקביות הטיפול. המטרה הסופית היא כמובן שלא תזדקקו לטיפול או שתגיעו רק לתחזוקה, אבל טיפול הוא תהליך מובנה ובכל פעם שאתם מבטלים אנחנו נאלצים לחזור לנקודת ההתחלה. מרבית הטיפולים בנויים כך שבהתחלה המפגשים הם על בסיס שבועי ובהתאם להתקדמות מרווחים את הפגישות. ביטול של פגישות וחוסר עקביות מעכב את התקדמות התהליך.

לא משתפים פעולה

ההחלטה לטפל בעצמכם לא מסתיימת בלהגיע לפגישה ולשכב על מיטת הטיפולים. כדי לראות תוצאות ושינוי אתם חייבים לקחת חלק פעיל בטיפול - החל בשינוי תזונתי דרך פעילות גופנית ועד לתרגל נשימות בבית. המטפל שם כדי לאבחן, לכוון, להקל ולתמוך, אבל הוא לא יכול לעשות את העבודה בשבילכם.

דיקור סיני (צילום: Tyler Olson, Shutterstock)
יש חשיבות לתהליך | צילום: Tyler Olson, Shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> להתרחק: זה המאכל שעושה לכם שחורים בפנים
>> חושבים תמיד על הגרוע מכל? אולי זאת הסיבה 
>> הפריחה המוזרה שהתגלתה כמחלה קטלנית 

מגיעים רק כשהמצב גרוע

אתם יודעים שאתם צריכים טיפול, אתם מבינים שהכאב שאתם מסתובבים איתו מפריע לאורח החיים שלכם, אבל אתם בוחרים להתעלם. יש אלף תירוצים - עבודה, בית, ילדים, מצב כלכלי. אתם מבטיחים לעצמכם שאחרי החגים תתחילו אבל השגרה שואבת, ואז זה מגיע - הכאב משתלט ומשבש את השגרה, פוגע ביכולת שלכם לתפקד בבית ואפילו ללכת לעבודה. מהמצוקה אתם מגיעים לטיפול, אבל חשוב להבין כי במקרים כאלו מדובר בטיפול SOS שנועד להרגיע את כל מערכות הגוף שכבר נמצאות בסטרס. זה לא דומה לטיפול שהיה ניתן וצריך לעשות בשגרה. בואו לפני, כל עוד הכאב קטן.

אפרת עקיבא היא רכזת מגמת רפלקסולוגיה במכון וינגייט, מרצה לרפלקסולוגיה במכללת מירב ב"ש ובעלת קליניקה פרטית.