החורף בשיאו, ואחת התופעות המטרידות ביותר שאיתן מתמודדים הורים היא צינון בקרב תינוקות. כשזה קורה, הקטנטנים מתקשים לבצע פעולות פשוטת כמו לינוק או לישון, מה שעלול להוביל לבכי ממושך וקורע לב.

לד"ר קטיה אברבוך הרופאה המוכרת לכולנו מ"חתונה ממבט ראשון", יש טיפ יעיל שיעזור להתמודד עם המצב. בפוסט שפרסמה לאחרונה בעמוד האינסטגרם שלה היא מספרת: "יש לנו חורף סופר-קשה השנה, ואני מקבלת המון שאלות מאימהות – מה עושים עם כל הנזלת הזאת?. תמיד כשאני מציעה שטיפות עם מי מלח, אני מקבלת תגובות שזה מפחיד. אז אני כאן כדי להסביר לכן איך עושים שטיפות אף. זה חשוב לקטנטנים שלכן, ובעיקר – זו הדרך היחידה להיפטר מהנזלת".

אם לשפוט לפי ההסבר של אברבוך, אכן מדובר בפעולה פשוטה למדיי, וכך זה עובד: "כל מה שצריך זה מי מלח (סליין) שאותם ניתן להשיג בכל בית מרקחת, מזרק (3-2.5 מ"ל) והכי חשוב – אף קטן וחמוד שהכינותי מראש. לוקחים את המזרק, לוקחים את האף החמוד (רצוי לעשות את זה בשניים), מחזיקים את התינוק מעל הכיור עם הראש מעט מוטה קדימה ולצד (כדאי לשים יד אחת על מצח התינוק ואת השנייה על ידיו), כך שנחיר אחד נמצא יותר כלפי מעלה – ומזריקים לנחיר העליון. אז תראו חלק מהמים נשפכים ותראו את התינוק עושה תנועה וכל ההפרשות יוצאות. אם תראו את הנזלת בחוץ זה סימן מצוין".

View this post on Instagram

A post shared by Katia Averbukh | קטיה אברבוך (@katia.ave)

את השיטה אפשר לעשות לדבריה פעמיים-שלוש פעמים ביום. "זו הדרך היחידה (!) והיעילה ביותר לנקז ולהפחית הפרשות מהאף אצל תינוקות", מסבירה אברבוך. "כל התרופות שיש לייבוש למבוגרים לא מאושרות לילדים, וגם למבוגרים אנחנו ממליצים על שטיפות".

לסיום, קטיה מבקשת להדגיש: "חשוב להבהיר יש להוציא את המחט מהמזרק כמובן לפני השימוש. כמו כן, כשמדובר בתינוקות קטנים מאוד (עד גיל חודשיים), ניתן להסתפק בטיפות אף של מי מלח ללא שימוש במזרק".