בהתאם להשקפת העולם של התרבות ההודית העתיקה, רחיצה במימי הגנגס הקדושים מטהרת את הגוף ואת הנפש. היטהרות במימי הגנגס היא טקס רוחני, המשלב בתוכו את הייחודיות של הקשר בין הגוף לנפש. אמבטיות צמחיות הן בעלות השפעה דומה והן יונקות את משמעותן מאותן כתבים עתיקים ומאותה תרבות עשירה של עמק הגנגס.

אמבטיות צמחיות יכולות לתרום לשינה רגועה יותר ולאורח חיים מאוזן. הן משפיעות על התיאבון ועל החשק המיני. נוסף על כך, הן תורמות להגברת החיוניות של אנרגיית החיים, באמצעותן כוחות מחודשים לעשייה וליצירה מתעוררים מחדש.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

אומנות הרחיצה בהתאם לשיטת האיורוודה

שיטת הטיפול באמבטיות צמחיות מבוססת על עקרונות הרפואה ההודית העתיקה. בהתאם לשיטת האיורוודה אזור הפנים והראש צריכים לבוא במגע עם מים קרים. מים חמים מדי יכולים לגרום להתחממות יתר של אזורים אלו. אזור הפנים והראש, בהתאם לרפואה ההודית העתיקה, ידועים כאזורים שבהם מיוצר חום בצורה חזקה. שימוש במים חמים רק מעצים את החום האצור בראש ויוצר חוסר איזון לא פרופורציונלי. מים חמים טובים לשאר הגוף והם מחזקים הן את היכולת הפיזית והן את היכולות המנטליות שלנו. אמנות הרחיצה בהתאם לשיטת האיורוודה מביאה בחשבון את כל האלמנטים הנדרשים מהמסורת העתיקה ומיישמת אותם הלכה למעשה.

במסורת האיורוודית מתוארות אמבטיות של תמציות ורדים, דבש, כורכום וחלב, כל זאת בצירוף שמן מיוחד, בתוספת של תמציות צמחים מותאמות. עיסוי ואמבטיה בהתאם לשיטת האיורוודה יכולים לחולל שינוי משמעותי בתפקוד הגוף ולתרום לרווחה נפשית. זוהי פעילות מקודשת שניתן ליישם בעולם המודרני של היום, עולם רווי לחצים ומתח. זוהי דרך להפחתת לחץ, מקום של רגיעה שבו הגוף מקבל את הטיפול המגיע לו ואת הזמן הנדרש עבורו להחלים ולהתחיל מחדש. אמבטיות  צמחיות הן המשך ישיר של שיטת הריפוי של הודו העתיקה המותאמת לעולם המודרני. באמצעות אמבטיות פשוטות וקלות להכנה תוכלו לאפשר לעצמכם מקום לרגיעה.

שימוש נכון ומותאם בתמציות צמחים

עלינו לעשות שימוש מותאם ונכון באמנות הכנת האמבטיות הצמחיות. לדעת איזה טיפוס אנחנו ומה מתאים במיוחד עבורנו. לדעת בכל עונה מעונות השנה להשתמש במרכיבים הנכונים. אמבטיות יכולות לרפא מגוון בעיות - טחורים, חוסר שקט, צינון, מערכת חיסונית חלשה. עם זאת, תמיד עדיף להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום כדי לא לעשות טעויות שיכולות למנוע את יתרונות התהליך. 

עוד ב-mako בריאות:

>> אזהרת מאכל: זה המזון הכי מסוכן בעולם
>> לפחות אדם אחד מתאבד מדי יום בישראל
>> חוקרים: 2 מילות הקסם שיעזרו לכם בדיאטה

איך מכינים אמבט צמחי?

ישנן כמה דרכים להכנת אמבטיות צמחיות - אבקה, שקיות צמחים וחליטה שמוסיפים למים. כל אחד מהצמחים או התמציות שמשתמשים בהם מתאימים לטיפוס מסוים.

עבור טיפוסי ואטה: אנשים קלי תנועה עם מבנה גוף רזה המורכבים בעיקר מיסוד האוויר, אמבטיות של צמחים הן פתרון אפקטיבי ביותר. הצמחים מחזקים את הגוף, מרגיעים את התודעה ומעלים את האנרגיה בתפקוד היומיומי.

 המתכון מאוד פשוט:

  • שתי כפות זרעי כוסברה
  • שתי כפות זרעי כמון
  • שורש ליקוריץ

חולטים את המרכיבים בכוס גדולה עם מים רותחים, ערבבו את הכל עם שתי כפות של מי ורדים לתוצאה מענגת ורכה. את התמצית שנוצרה פזרו בעדינות באמבטיה.

View this post on Instagram

A post shared by トヨダツナグ (@tsunagu_toyoda) on

עבור טיפוסי פיטה: הניחנים בתיאבון בריא, מערכת עיכול עמידה וחילוף חומרים יעיל וחזק, צמחי מרפא ועשבים בשילוב פרחים מיוחדים הם הפתרון ההולם ביותר. אמבטיית  צמחים ופרחים עבור טיפוסי פיטה במיוחד לתקופת הקיץ יכולה להחיל:

  • תמציות פרחים של קלנדולה - ציפורני חתול – ורדים ויסמין, חצי כוס של עלי כותרת.
  • מלוא חופן כף היד של עשבים וצמחי מרפא כגון מנטה או קוריאנדר (כוסברה).

עבור טיפוסי קאפה: בעלי כוח פיזי ומבנה גוף חזק ויציב הניחנים בהתנהגות יציבה וסבלנית, אמבטיית חילבה וחרדל, המתאימה לכל עונות השנה אך במיוחד לתקופת החורף, יכולה בהחלט להתאים:

  • שלוש כפות חרדל טחון
  • כפית אבקת חילבה
  • שתי כפות אבקת נים

אמבטיה פשוטה של חרדל טחון, חילבה ונים יכולה להועיל לטיפוסי קאפה במיוחד בעונת החורף הקרה. התכונות המרכזיות של טיפוסי קאפה דומיננטיות יותר בעונת החורף. אמבטיית חרדל טחון וחילבה יכולה לתרום לאיזון הגוף והנפש ולהתמודדות קלה יותר עם תקופה זאת.

תמציות צמחים ופרחים הן בעלות סגולות מופלאות. כל פרח וכל תמצית הם עולם שלם בפני עצמו. גילוי של סודות האמבטיות הצמחיות תורם לרווחה נפשית ומאפשר לכולנו לחיות חיים מאושרים יותר ובריאים.

* ליטל סימון היא מטפלת באיורוודה (רפואה הודית). הקימה את פראנהוודה - קליניקה לטיפול בבעיות עיכול, בעיות הורמונליות ובניקויים.