מזג האוויר הקר והיבש המאפיין את עונת החורף, משפיע על מראה העור והשיער שלנו. "בניגוד לקיץ שבו יש יותר לחות באוויר, בחורף יבש יותר וזה בהחלט מורגש", מסכים ד"ר אלכס גינזבורג, מומחה עור ושיער מנכ"ל מדיקל גינזבורג. מעבר לכך, הוא מסביר כי ישנן סיבות נוספות שיכולות לגרום לשיער יבש. למשל, נשים מעל גיל 30 יכולות לסבול יותר מהתופעה בגלל שינויים הורמונליים. אבל אחת הסיבות השכיחות ביותר שגורמות לשיער להתייבש היא מגע שלו עם מים. "המים למעשה מייבשים את השיער, וזה קורה כידוע בזמן החפיפה".

אבל כאמור, אחרי שביקשנו ממש יפה, הצלחנו לחלץ מהד"ר טיפ "משנה חיים" לדבריו, שעוזר להתמודד עם התופעה. שימו לב: "בד"כ כשחופפים את השיער נהוג לשים שמפו על שיער רטוב ולאחר שטיפה להשתמש במרכך. אני מציע לפעול הפוך – קודם כל למרוח את המרכך על שיער יבש, אבל רק על החלק התחתון שלו (מהאמצע ומטה), ולאחר מכן להמתין 5 דקות ולחפוף רגיל. בסיום החפיפה יש למרוח שוב מרכך על השיער ולשטוף".

אישה חופפת את השיער עם שמפו במקלחת (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
הבנתם? קודם קונדישנר ואז לחפוף | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

ההסבר להצלחת הטיפ, לדברי ד"ר גינזבורג הוא שהשימוש במרכך בטרם החפיפה למעשה מאפשר לייצר מכין מחסום של שכבה שומנית החוצץ בינו לבין המים, מה שמונע את חדירתם לשיער. לדבריו, נשים רבות שהשתמשו בטיפ אמרו שהשיער הפך לרך ונעים יותר למגע. "ניתן לחפוף שיער מדי יום וליישם את הטיפ", הוא מציין לסיום. אנחנו הולכים לנסות כמובן, ואתם?