במרדף אחר עור צעיר וזוהר, אנו מוצאים את עצמנו לעתים קרובות בוחנים מוצרי טיפוח ויופי יקרים ומתועשים. אבל מסתבר שלאמא טבע יש כמה פתרונות שיכולים להניב תוצאות מצוינות. האלוורה למשל, היא צמח מופלא, יעיל וגם ידידותי לכיס. במשך מאות שנים שימשה האלוורה לטובת מטרות שונות ברפואה המסורתית, בזכות תכונות הריפוי המדהימות שלה. היא עשירה בוויטמינים, במינרלים, באנזימים ובחומצות אמינו.

למעשה, אלוורה מזינה את העור מבפנים. מחקרים הראו כי היא מספקת הרבה יותר מהטיפול המוכר בפצעים והרגעה של כוויות שמש. לאלוורה יש השפעות נוגדות חמצון אנטי-דלקתיות עוצמתיות, מה שהופך אותה לנכס אמיתי בעת המאבק נגד הקמטים והזקנה. במחקר שנערך ב- 2015 נשים יפניות מעל גיל 40 בעלות עור יבש שצרכו אבקת ג'ל אלוורה (AVGP) חוו שיפור בלחות העור והפחתת עומק הקמטים בהשוואה לקבוצת הפלצבו. מסקנות המחקר היו כי צריכת האלוורה שיפרה את ייצור הקולגן. מחקר נוסף מ- 2020 מצא כי צריכת מיצוי ג'ל אלוורה ליום במשך 12 שבועות שיפרה גם את גמישות העור באופן משמעותי בקבוצה של גברים מתחת לגיל 46.

View this post on Instagram

A post shared by Eynav Burshtein (@eynavburshtein)

מדריך לשימוש באלוורה

את האלוורה ניתן לרכוש כקוביות קפואות וניתן גם לצרוך אותה לבד בבית. כך עושים את זה: כל מה שצריך זה עציץ אלוורה בבית - רצוי לרכוש עציץ אורגני ממישהו מוכר שעוסק בתחום. לפני שאתם יוצאים למסע שלכם לעור צעיר באופן טבעי, חשוב מאוד לדעת איך לטפל באלוורה. עלי אלוורה מכילים נוזל מר וצהוב המכונה אלווין, בעל השפעות משלשלות, שאותו יש להסיר לפני השימוש.

לשם כך, חתכו עלה עבה ויפה מהעציץ, שטפו אותו היטב והעמידו אותו בזווית קלה במשך כחצי שעה. לאחר מכן, כשכל הנוזל הצהוב יוצא, מקלפים את העלה - חתכו את השכבה החיצונית הירוקה, תוך חשיפת הג'ל השקוף שבתוכו. לאחר ש'חילצתם' את ג'ל האלוורה הטרי, הגיע הזמן ליצור קוביות אלוורה למריחה על הפנים. הקוביות הקפואות הללו הן דרך נוחה לשמר את האלוורה לאורך זמן. חותכים את ג'ל האלוורה השקוף לקוביות קטנות ומניחים אותן על מגש מרופד בניר אפיה או על מגש 'נון-סטיק' כלשהו, ומעבירים למקפיא. מניחים לקוביות לקפוא לחלוטין. מעבירים את הקוביות הקפואות לכלי אטום ומשתמשים לפי הצורך.

איך משתמשים?

משפשפים בעדינות קוביית אלוורה קפואה על הפנים ועל הצוואר ושטח המחשוף, ומאפשרים לג'ל לחדור לעור. מניסיון אישי של מריחה יום-יומית במשך חודש, אני יכולה לומר שקוביות האלוורה האלה עושות פלאים.

 

הכותבת היא עינב בורשטיין, יועצת ומנחה לתזונה טבעית ואורח חיים בריאלאינסטגרם של עינב