אחרי קמפיין 'סטייק סוף העולם', ששודר במהלך האירוויזיון במאי האחרון ועלה לכותרות בארץ ובעולם, עמותת 'ויגן פרנדלי' בצעד נוסף ומפתיע שינסה להעלות את המודעות למחיר הסביבתי של תזונה מן החי, ולעודד את הציבור להפחית בתזונה מן החי ולצמצם את הפגיעה בסביבה.

במהלך יוצא דופן וראשון מסוגו בישראל, תעניק העמותה חסות ראשית לקבוצת הפועל ת"א בכדורסל, שתיקרא מעתה: הפועל ויגן פרנדלי תל אביב. הצעד, כך מקווים בו'יגן פרנדלי', ישים את הטבעונות בליבו של המיינסטרים הישראלי, והוא נעשה באמצעות חיבור ראשון מסוגו בישראל של שתי עמותות, שיפעלו יחד למען עתיד טוב וירוק יותר ותזונה בריאה יותר.

תעשיית המזון מן-החי אחראית לכ-18% מפליטות גזי החממה – יותר מכל כלי התחבורה בעולם יחד. נתון קשה נוסף טמון בעובדה ש80% מכריתת היערות בעולם הינה לצורך מרעה או גידול מזון לבעלי חיים בתעשיית המזון מן החי. לאור נתונים קשים אלה, ובצל משבר האקלים, בחרה 'ויגן פרנדלי' לעשות את הצעד ההיסטורי למתן חסות לקבוצת הכדורסל המובילה ולהטמיע בכך עוד מסרים ציבוריים להפחתת התזונה מן החי.

שווי העסקה אשר נחתמה בין קבוצת הכדורסל הפועל ת"א ועמותת 'ויגן פרנדלי' הוא כמליון שקלים, אשר בדומה לפרויקטים קודמים של העמותה, נאספו מתורמים במסגרת מועדון החברים 'ויגן אקטיב'. במסגרת העסקה יתנוסס לוגו 'ויגן פרנדלי' על מדי השחקנים בקבוצה, ולאורך העונה מסרים בנושאי איכות סביבה וטבעונות יתנוססו על מדי הקבוצה, הפרקט, המסכים, במזנון האולם ובאירועי הקבוצה השונים.

זהו כאמור לא הפרויקט הראשון שממנת 'ויגן פרנדלי' באמצעות תרומות של חברי 'ויגן אקטיב', הזרוע האקטיביסטית של העמותה. פרויקטים קודמים שקודמו באמצעות ויגן אקטיב, הם הפרסומות הטבעוניות הראשונות ששודרו בטלוויזיה הישראלית ובעולם, שלטי חוצות באיילון, מצעד בעלי החיים הגדול בהיסטוריה, קמפיין 'עצמאות לכולם' וקמפיין 'שבועות ללא חלב' שנערכו בשנים האחרונות.

עמותת 'ויגן פרנדלי', שחרתה על דגלה את קידום אורח החיים הטבעוני בישראל, הוקמה בשנת 2012 ובשנים האחרונות הפכה לבינלאומית עם סניפים באנגליה וארה"ב. כתוצאה מפעילותה היום מסומנים בישראל כ- 10,000 מוצרים בתו 'ויגן פרנדלי' והטבעונות הפכה לחלק מהמיינסטרים הישראלי. כבר היום, מוגדרת ישראל כבירת הטבעונות העולמית, ובעמותה מאמינים כי מתן החסות הראשית לקבוצת הפועל תל אביב  בכדורסל מממשת את חזונה, להמשיך ולהרחיב את התודעה הציבורית לקידום אורח חיים טבעוני.

"החיבור בין ויגן פרנדלי והפועל תל אביב הוא טבעי ומתבקש, כאשר גם אנחנו וגם הקבוצה פועלים תמיד כדי לקטוף את ההישג הגדול הבא, לפרוץ גבולות ולהפוך את הבלתי אפשרי – לאפשרי. ויגן פרנדלי גאה על שיתוף הפעולה, שיעלה את המודעות לאורח חיים טבעוני וצמצום תזונה מן החי לכל בית בישראל, כדי שיחד, נוכל ליצור פה עתיד טוב יותר", אומר עמרי פז, מנכ"ל ומייסד 'ויגן פרנדלי', "צריכת מזון מן החי מביאה לפגיעה קשה באקלים, ואנחנו מאמינים שתודעה ציבורית גבוהה לנושא תוכל להביא שינוי".

רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב הוסיף כי "הסיפור של ויגן פרנדלי דומה לסיפורה של הפועל תל אביב. בשני המקרים, מדובר בעמותות שקמו מאהבה, ופועלות כל העת כדי להגיע להישגים חדשים. הפועל תל אביב שמחה ומברכת על שיתוף הפעולה החשוב הזה, שמבקש להביא עתיד טוב יותר לכולנו".