להיות עסק ירוק זה כבר ממזמן לא עוד טרנד חולף, מצד אחד יכולה להיות לכם השפעה חיובית על הסביבה ומצד שני הלקוחות עשויים להעריך אתכם בזכותה ואף להצטרף לעשייה שלכם המעודדת קיימות. אז מה חשוב לדעת בהקמת עסק ירוק הפועל למען הסביבה? הנה  5 טיפים, שיעלו אתכם על הדרך הנכונה:

  1. הכל מתחיל בבחירת ספקים
    חפשו ספקים שיש להם רמה גבוהה של שליטה על שרשרת האספקה ​​שלהם ושהם יודעים מאיפה מגיעים חומרי הגלם. כך יהיה לנו פשוט יותר להבין אם החומרים בהם אנחנו משתמשים באמת ממוחזרים או אקולוגיים על פי תקן שיהיה ניתן להשיג ביתר קלות.
  2. לא רק כסף...קדמו יוזמות סביבתיות  
    אם בחרתם להקים עסק לאופנה בת קיימא, או כל עסק אחר בעל השפעה סביבתית, עליכם לתרגם את הזיקה לערך הקיימות גם באמצעות עשייה למען הסביבה וכן ליצור מעורבות בקרב אנשי הצוות והלקוחות. כך למשל תוכלו להתחבר למועדים, חגים וימים מיוחדים הקשורים לטבע וליזום פעילויות ואירועי לקוחות ושותפים כמו: נטיעת עצים, מבצע ניקיון חופים, טיולי וסיורי לקוחות בטבע ועוד, כל אלו יחד יהפכו את העסק שלכם למשמעותי, מיוחד ומסקרן יותר.
  3. האם בית העסק שלכם ידידותי לסביבה?
    במידה והעסק שלכם הוא חנות פיזית או סטודיו עליכם להיות "ירוקים במקסימום", להקפיד על תהליכי מחזור של כוסות האספרסו ועד האשפה, לעשות שימוש בחשבוניות דיגיטליות ירוקות החוסכות הדפסה ושימוש בנייר, עבודה עם חומרי גלם ירוקים, נורות חשמל חסכוניות וכיו"ב. כמו כן, חשוב לשקף זאת ללקוחות באמצעות שילוט מתאים ותוכן איכותי באתר העסק.

  4. אז יש לכם מותג ירוק, מה עם האריזה?
    אם העסק שלכם הוא בתחום הקמעונאות הקפידו שגם האריזות יהיו אריזות מחומרים ידידותיים וממוחזרים או לחילופין משקיות בד לשימוש חוזר. אין סיכוי שנפגוש אצלכם שקיות מניילון או חומרים אחרים שאינם ידידותיים לסביבה ומסכנים את כדור הארץ.
  5. העבירו את זה הלאה- השקיעו בהדרכה ובהסברה  
    מסתבר שלא מספיק להיות עסק ירוק, מותג לאופנה בת קיימא או כל עסק חברתי אחר, אם לא משקיעים בשני דברים עיקריים וחשובים- הסברה והדרכה. ראשית עליכם להקפיד על תדריכים לעובדים ולהעשיר אותם עם תכנים בתחום הקיימות וזאת על מנת שידעו באיזו שפה לדבר עם הלקוחות וכן להשיב לשאלות בנושא באופן שוטף ומקצועי. ושנית, מומלץ שכל חומרי המיתוג, ההסברה והפרסום שלכם ישלבו הסבר מעניין על הקשר שלכם לתחום הקיימות ומדוע בחרתם בו? וגם כיצד מעצם הצריכה של המוצר שלכם גם הלקוחות הופכים לחלק משמעותי בתהליך של שמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ המופלא שלנו.
מתן אדרי (צילום: neo media)
צילום: neo media

הכותב הוא מתן אדרי, יזם סביבתי ובעלים של מותג שעוני היד האקולוגי Mishka