חברת המשקאות קוקה קולה דורגה ב-2020 כמזהמת הפלסטיק הגדולה בעולם, אך למרות זאת ואולי דווקא בגלל זה – היא הכריזה לאחרונה על מדיניות חדשה והתחייבה שעד שנת 2030 תפסיק לחלוטין את השימוש בפלסטיק מזהם, וכעת נראה שבענקית המשקאות מנסים להתחיל וליישם.

בסוף השבוע האחרון (12.2) הכריזו בחברה על צעד ראשון בכיוון הסביבתי – פיילוט נסיוני לבקבוק בר קיימא יותר, שיימכר החל מהקיץ הקרוב בהונגריה. הבקבוק שיוצר בשיתוף פעולה עם חברת סטארט אפ דנית בשם פאבוקו, עשוי ברובו מנייר ממוחזר, אך עדיין מכיל גם פלסטיק, בגוף הבקבוק ובפקק. בחברה עדיין מחפשים פתרונות סביבתיים שלא יפגמו בטעם או איכות המשקה ויישמרו על הגזים, כאשר המטרה היא להצליח לייצר בהמשך בקבוק ללא פלסטיק בכלל, שיהיה ניתן גם למחזור מלא. 

 

 

הפיילוט ייערך כאמור בהונגריה, ויכלול כמות מוגבלת של 2,000 בקבוקים בלבד של משקה פירות בשם ADEZ המיוצר על ידי החברה. הבקבוקים החדשניים יימכרו דרך אתר האינטרנט של החברה ולא בחנויות.

קוקה קולה היא לא היחידה לחבור לפאבוקו, וגם קרלסברג, אבסולוט ולוריאל משתפות פעולה עם הסטארט-אפ בתקווה ליצור בקבוקים מזהמים פחות ולהפחית את הנזק הסביבתי.

 

View this post on Instagram

A post shared by PuroMerca (@puromerca)