שבוע בלבד לאחר שעלה לאוויר, קמפיין איסוף הכספים של אתר mako והעמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה הגיע לסיומו, ונראה כי גם השנה ניתן להתנחם במעט בשורות משמחות.

הפרויקט, שעלה זו השנה השנייה ברצף באתר JGIVE בערב יום השואה התשע"ט, הזמין את הגולשים להירתם לעזרתם של רבים מניצולי השואה, שחיים כיום מתחת לקו העוני, ומתקשים בתשלום חשבונות וקניית אוכל. לשם כך, הפרויקט ביקש מהגולשים לבחור על מה יסכימו לוותר - כוס קפה או בירה, כרטיס לסרט, חבילה מאסוס וכן הלאה, ובמקום זה, לתרום את הכסף עבור ניצולי השואה שזקוקים לו.

ואכן תרמו: בעזרתם של גולשים ברשתות החברתיות ושיתופים של עשרות כוכבים ומובילי דעת קהל, במהלך השבוע החולף נאספו 477,847 - כמעט חצי מיליון שקלים, על ידי 4,403 גולשים, שתרמו בממוצע 110 שקל. זהו סכום כמעט כפול מזה שנאסף בשנה שעברה: ביום השואה התשע"ח נאספו כ-250 אלף שקלים.

הפרויקט אמנם נגמר, אך ניתן להמשיך לעזור לניצולי השואה באמצעות העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה.