זה היה לילה עמוס במיוחד בסניף מנצ'סטר של רשת המסעדות הבריטית היוקרתית Hawksmoor, שמתמחה בסטייקים ומאכלי ים, כשכמה לקוחות התיישבו על בר המסעדה בשבוע שעבר והזמינו בקבוק של שאטו פיצ'ון לונגוויל קומטסה דה לאלאנדה 2001, או במילים אחרות - יין שעולה כ-260 ליש"ט (330 דולר).

אין ספק שמדובר ביין לא זול, אבל הם בטח לא דמיינו את היין שעמד לנחות מולם. באותו ערב הגיעה מנהלת מאחד מסניפי המסעדה האחרים לסייע לצוות, והציעה למלצרית ששירתה את החבורה למצוא לה את היין המדובר. אבל רגע אחד של חוסר תשומת לב עמד לעלות לא מעט, כשאותה מנהלת בחרה בטעות את הבקבוק הלא נכון. במקום היין שהזמינו הלקוחות, הונח לפניהם שאטו לה פין פומולר 2001 - יין צרפתי נדיר בשווי של כמעט 6,000 דולר.

"כמה זמן אחר כך אחד מחברי הצוות אמר פתאום – וואו, יש כאן מישהו ששותה יין מרשים מאוד, ועוד על הבר! וזה היה הרגע שהבנו מה קרה", סיפר לגארדיאן וויקט בקט, אחד ממייסדי המסעדה, "הם הזמינו בקבוק נוסף, והמנהלת הציעה להם בעדינות להזמין אחד אחר, מבלי לספר להם מה קרה".

חברי הצוות במסעדה חשבו שיהיה משעשע ליידע את הלקוחות לגבי הטעות במדיה החברתית, ורצו לשלוח גם מסר מעודד למנהלת שהגישה את היין היקר. וכך, הם החליטו לחשוף את הסיפור בעזרת ציוץ קצר בטוויטר.

"ללקוח שקיבל בטעות אתמול בערב בקבוק שאטו לה פין פומראול 2001, שמחירו בתפריט שלנו 4,500 ליש"ט על התפריט שלנו, בלילה האחרון – מקווים שנהנית מהערב שלך! לחברת הצוות שהגישה אותו בטעות – תתעודדי! טעויות חד פעמיות קורות ואנחנו אוהבים אותך בכל מקרה", הם צייצו בעמוד המסעדה והוסיפו סמיילי קורץ.


אין ספק שזו הייתה החלטה נכונה, כי מאז הציוץ זכה ליותר מ-65 אלף תגובות וליותר מ-10,000 שיתופים, וכמובן – אלפי תגובות ששיבחו את המסעדה על הסלחנות שלה כלפי המנהלת המבולבלת.

בקט אמר ל-BBC שמדובר במנהלת מבריקה, "אבל אני הולך לצחוק עליה על זה כשהיא תפסיק להיות כל כך מובכת", הוא הוסיף בצחוק. אבל אם הציוץ הראשון לא הספיק לה כדי להבין שבמסעדה הצליחו לספוג את הטעות היקרה בהמון הומור, המנהלים הוכיחו את זה סופית כשבעמוד המסעדה הוסיפו בהמשך לציוץ הקודם תמונה של שני היינות עם הכיתוב "אין ספק שהם נראים די דומים".