היום ברוב הפרסומות משתתפים הכוכבים הגדולים, ושוב נשאלת השאלה מי מרוויח מזה יותר: החברה שמנכסת לעצמה את אותו הכוכב, או הכוכב שבנוסף לכסף הגדול שקיבל, השיג גם עוד חשיפה לעצמו? אז אמנם שיאנית הפרסומות היא מהדור הצעיר יותר, אבל הפרזנטורית שהשקיעו בה הכי הרבה מיליונים דווקא הגיעה מהמדיה המסורתית.

למרות הכוח העצום של כוכבי הרשת באינסטגרם ובטיקטוק, בסוף אלו האנשים מהטלוויזיה שגורפים את הכסף הגדול. מותגים שונים השקיעו השנה בפרסומות עם השמות הבולטים בישראל כ-110 מיליון שקלים ברכישת מדיה, כלומר זמן אוויר.

שיאנית הפרסומות לשנת 2019, הייתה בכלל מחוץ לרשימה בשנת 2018, אבל השנה החברות החליטו שהן לא לוקחות יותר סיכונים. נועה קירל בת ה-18 פרושה על לא פחות מ-17 מותגים, החל מביטוח לרכב, קמפיין אופנה, רשת מוצרי כתיבה, ועד קניונים ומוצרי טיפוח. סך הכל הושקעו בפרסומות בכיכובה כעשרה מיליון שקלים.

הכוכבים עם הנוכחות הכי גדולה בפרסומות (צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12)
שיאנית הפרסומת עם 17 קמפיינים | צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12

ועדיין, הכסף הגדול של עולם הפרסום עוד לא שייך לצעירים. "אנחנו לא רואים את כוכבי הרשת כי הבדיקה כאן הייתה על פרסום שהוא יותר מסורתי, בעיקר בטלוויזיה", הסביר מני אברהמי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום", "הטלוויזיה היא עדיין הפלטפורמה החזקה בישראל".

אל עשרת הגדולים שהושקעו בהם הכי הרבה כסף על זמן מסך בלבד הגיעו ערן זרחוביץ', דרור קרן, הזוג המנצח קרן מור ויובל סגל ודורין אטיאס. גידי גוב שהגיע למקום הרביעי, עם המוצרים שמופנים יותר לקהל המבוגר יחסית, אלו עם היד על הארנק.

אל המקום שלישי הגיע השחקן דביר בנדק עם הבנק שלו ושלל המכרסמים. על שידור הפרסומות בכיכובו הוציאו השנה כ-13 מיליון שקלים. במקום השני עם פער לא גדול מידי ממנו הגיע בכניסה מפתיעה יובל סמו, שעבור פרסומות בכיכובו הוציאו כ-14 וחצי מיליון שקלים לשידור. בשנה שעברה הוא בכלל לא נכלל בעשירייה, והשנה הוא עשה זאת עם מותג אחד בלבד.
הכוכבים עם הנוכחות הכי גדולה בפרסומות (צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12)
מקום שני, יובל סמו | צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12

אל המקום הראשון הגיעה כבר שנה שלישית ברציפות עם פער עצום בסכומים, רותם סלע. שווי הקמפיינים בהשתתפותה בשנת 2019 הגיע ל-24 וחצי מיליון שקלים על שידור שני מותגים בלבד. המספרים הגדולים האלו הם לא השכר של סלע ואפילו לא ההפקה, אלא הסכומים שהשקיעו החברות השונות בזמן שידור הפרסומות בכיכובה על המסך.
הכוכבים עם הנוכחות הכי גדולה בפרסומות (צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12)
מקום ראשון כבר שנה שלישית ברציפות: רותם סלע | צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12

דווקא בן זוגה הטלוויזיוני, אסי עזר, נשאר מחוץ לעשירייה הראשונה, למרות הסולחה המתוקשרת עם בר רפאלי, שגם נשארה השנה בחוץ. יחד איתם יצאו גם גורי אלפי, אביב אלוש וסטפן לגר. אז איך תראה שנת 2020 בהפסקת הפרסומות? נחכה ונראה.