2017 הייתה טובה לנינטנדו. היא הוציאה כמה מהמשחקים הטובים ביותר של השנה, הפכה לאחת החברות הלוהטות ביפן ובעיקר הוכיחה שעדיין יש לה את זה. קונסולת הסוויץ' שלה, שיצאה לפני שנה בדיוק (טוב נו, כמעט בדיוק, ב-3.3.2017) הפכה לאחד הלהיטים הגדולים ביותר של תעשיית המשחקים, נמכרה במיליונים וגרמה אפילו לסוני הגדולה להזיע ולהודות ש"אי אפשר להתעלם מההצלחה של הסוויץ'".

לכבוד חגיגת יום ההולדת הראשונה של הקונסולה, הנה 5 דברים שלמדנו על נינטנדו בשנה הנוכחית.

אף פעם אל תהמרו נגד נינטנדו

נינטנדו הגיעה לסוויץ' עם הלשון בחוץ. הקונסולה הקודמת שלה, ה-Wii U, הייתה כישלון נחרץ. גם הניידת שלה,  ה-3DS, התחילה לאבד גובה. בעלי המניות היו לא מרוצים, והרבה האמינו שהחברה הגיעה לימיה האחרונים, לפחות כיצרנית חומרה.

הסוויץ' שינתה את כל זה. נינטנדו הפכה מחברה צולעת לאחת ההצלחות המסנוורות של התעשייה, המניות שלה בשמיים והעתיד שלה נראה ורוד. כיום כבר ברור לכולם שהיא כאן כדי להישאר. מי שהימר נגדה - הפסיד ובגדול.

והיופי? זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. גם ה-Gamecube של נינטנדו משנות ה-2000 כשלה וכולם כבר ניבאו את נפילת החברה היפנית, ואז הגיעה ה-Wii וטרפה את כל הקלפים. לנינטנדו, מסתבר, יש חוש הישרדותי די מופלא, וכשההימורים שלה מצליחים - הם מצליחים בענק ומצליחים לכסות על הכשלונות.

נינטנדו סוויץ' (יח``צ: יחסי ציבור)
עובדת נהדר גם כקונסולה ביתית | יח``צ: יחסי ציבור

הגימיק שלה עובד - ונחוץ

הסוויץ' מתבססת על גימיק: זו קונסולה שהיא גם ביתית וגם ניידת. משחקים על המסך הגדול בסלון ואז אפשר, תוך שניות, לקחת אותה החוצה (למשרד, לרכבת, ללימודים ואפילו לשירותים) ולהמשיך לשחק מאותה נקודה בה הפסקתם.

שנה אחרי אפשר כבר להגיד בבטחון מלא: הגימיק הזה עובד. הסוויץ' נהדרת הן כקונסולה ביתית (במיוחד במשחקים המושקעים שלה, כמו Zelda: Breath of the Wild ו-Super Mario Odyssey שנראים נהדר על המסך הגדול) והן כקונסולה ניידת. למעשה, אחרי שמתרגלים לסוויץ' קצת מבאס לחזור לפלייסטיישן ול-Xbox. למה לי להיות כבול לסלון כשיש לי קונסולה שמאפשרת לי לשחק איפה ומתי שאני רק רוצה?

נינטנדו סוויץ' (יח``צ: יחסי ציבור)
הסוויץ'. הגימיק שלה עובד - ונחוץ | יח``צ: יחסי ציבור

התבלין הסודי: משחקי אינדי

נינטנדו יודעת לפתח משחקים. זה לא סוד. הבעיה הגדולה שלה, עד עתה, הייתה שהיא התקשתה לגרור מפתחות משחקים אחרות להוציא מוצרים לפלטפורמה שלה. בעבר, גם אם נינטנדו הצליחה להוציא כל שנה 5-6 משחקים נהדרים, זה לא באמת הצליח להשתוות לכמויות המשחקים לפלייסטיישן או ל-Xbox, שנהנות מזרימה קבועה של משחקים צד שלישי (כמו Call of Duty למשל).

בסוויץ' זה כבר נראה אחרת. חברות המשחקים הגדולות עוד לא בהכרח שם, אבל המפתחים העצמאיים כן - ובגדול. בכל שבוע יוצאים משחקים רבים לסוויץ', וספריית המשחקים שלה כוללת כבר מאות כותרים. נכון, לא כולם גדולים ומוצלחים, אבל יש מספיק מבחר וכל אחד יכול למצוא לעצמו לא מעט משחקים שמתאימים לו בול.

הסוויץ' הפכה בשנתה הראשונה למכונה מצויינת ל"משחקי נינטנדו" ולמשחקי אינדי. בפועל זה אומר שתמיד יש חוויות חדשות לשחק עליה. אם היא תצליח למכור כמו משוגעת, סביר להניח שגם החברות הגדולות יתחילו להגיע אליה בקרוב. ואז בכלל, מי צריך יותר?

השנה השנייה שלה קריטית

השנה הראשונה של הסוויץ' הייתה פנטסטית בכל הקשור למשחקים הגדולים שלה, אבל היא השאירה הרבה וואקום לשנה השנייה. קשה להאמין שלנינטנדו נשארו בשרוול אסים ברמה של זלדה או מריו לשנה הנוכחית, וגם אם יש לה משחקים נהדרים שהיא משום מה עדיין לא חשפה, אף אחד לא מבטיח שזה יספיק כדי לשמור על קצב המכירות המטורף.

ההימור של נינטנדו לשנה הנוכחית הוא Labo, מוצרי קרטון להרכבה שמיועדים בעיקר למשפחות, ילדים וילדים בלבם. הטריילרים של המוצר המוזר הזה מחלקים את קהילת הגיימרים לשניים: אלה שחושבים שזה מוצר גאוני שבטוח ישאיר את נינטנדו על הרכבת, ואלה שבטוחים שהחברה היפנית איבדה את זה לגמרי.

צפו ותחליטו לבד מה דעתכם:

העתיד של הסוויץ' לוט בערפל

אל תתנו להצלחה האדירה של הסוויץ' בשנתה הראשונה לסנוור אתכם. גם ה-Wii המקורית היתה הצלחה מטורפת בהתחלה, ואז הלכה ודעכה. הסוויץ' שנראית לנו נוצצת בתחילת מחזור החיים שלה יכולה להגיע לסופו חיוורת ומובסת.

נינטנדו עושה את כל מה שהיא יכולה כדי להמשיך את המומנטום החיובי. היא ממשיכה למתג את הסוויץ' כקונסולה שמיועדת לכל סוגי הגיימרים, ולא רק למשפחות כמו במקרה של ה-Wii. היא הכריזה כבר על משחקים חדשים בסדרות מטרויד ופוקימון שבטוח יגרמו לעוד כמה מיליונים לצאת לחנויות. היא רומזת שהיא מתכוונת לתמוך בקונסולה במשך זמן רב.

נקווה שכל אלה יספיקו, ושהסוויץ' תחזיר את נינטנדו לימי הזוהר שלה. אם היא תמשיך להרוויח כסף ולהשקיע אותו ביצירת משחקים נהדרים - כולנו נרוויח מזה.