הנה הוכחה לכך שהצלחה גדולה בתעשיית המשחקים יכולה לתרום גם לתעשיות אחרות. חברת אביזרי הגיימינג Turtle Beach העלתה בחדות את תחזיות המכירה שלה לרבעון הקרוב. מנהל החברה, יורגן סטארק (אחלה שם לדמות מ"משחקי הכס"), מספר שהכל בזכות PUBG ו-Fortnite.

סטארק מספר שהנתונים מצביעים על כך שגיימרים רבים עברו בחודשים האחרונים לשחק בשני המשחקים הנ"ל, והחליטו לרכוש במיוחד בשבילם אוזניות גיימינג ייעודיות. "היינו צריכים לעבוד קשה במיוחד כדי לעמוד בביקוש", הוא אומר.

ז'אנר הבאטל רויאל, ששני המשחקים הנ"ל משתייכים אליו, אמנם לא מחייב שימוש באוזניות, אך אלה מספקות יתרון ברור: אם משחקים עם חברים אוזניות הן בגדר חובה, כי הן מאפשרות לשמור על קשר קולי עם החברים לצוות. גם אם משחקים לבד האוזניות מאפשרות לשמוע טוב יותר את הצלילים הסובבים את השחקן, ולהיות מודעים יותר למיקומם של השחקנים האחרים.

"זה ברור כשמש לגיימרים שלשחק עם אוזניות מספק יתרון הישרדותי, כי אפשר לשמוע טוב יותר את כל הצלילים במשחק", סטאר מסביר.

לסטארק יש הסבר נוסף לכך שיותר ויותר גיימרים מוכנים להוציא עשרות דולרים על אוזניות. Fortnite, המשחק הפופולרי ביותר מבין השניים, הוא משחק חינמי. "נוצרת כאן הזדמנות לקנות אביזרים", הוא אומר: "במקום להוציא 60 דולר על המשחק, אנשים מוציאים 60 דולר על אוזניות".

ההצלחה של Fortnite ו-PUBG הפריחה חיים חדשים בתעשיית הגיימינג. המשחקים האלה, שצצו משום מקום, הפכו לתופעות תרבותיות של ממש - ולא פלא שתעשיות אחרות מרוויחות מהם גם כן. עכשיו נותר לראות מה יהיה המשחק הבא שיצליח לעזור לו רק ליוצריו אלה גם לאנשי עסקים אחרים.