כשדניאל עמית פתחה השנה את ה״NAMEL״, מקום לאירועים קטנים בנמל תל אביב, הדבר האחרון שהיא חשבה עליו היא שתפרוץ מלחמה ותוריד ברגע את כל ההכנסות לאפס. אחרי הצלחה אדירה ועשרות אירועים בשלושת החודשים הראשונים, דניאל ושני השותפים שלה תום פרדו שמגיע מעולם חיי הלילה ורותם תייר שמגיעה עם ניסיון עשיר בעולם המסעדנות, נאלצו להתמודד עם משבר בלתי נתפס, אך האמונה במוצר ובחזון מחזיקה אותם לאורך הדרך.

הפתיחה המדוברת

הכול התחיל בסוף חודש אפריל 2023 כשעמית חגגה את יום הולדתה במסיבת ההשקה של ה״NAMEL״, באירוע נוצץ וחגיגי. ״לפני ערב הפתיחה היה מרתון מטורף כדי שהערב הזה יקרה ופתחנו הכל בלחץ כדי להספיק״, היא נזכרת, ״לאירוע הוזמנו כ-200 אנשים, כל החברים הכי טובים שלי שצברתי לאורך השנים וגם המון חברים מהתעשייה שבאו לחגוג ולפרגן. הייתה הופעה של סבלימינל שנתן שואו מטורף, ארוחה של השף שלנו אסף יתיר ואנשים באמת נהנו מהכל. הביקורות היו הכי מרימות שיש וחגגנו עד השעות הקטנות״.

אירועים בנמל 5 (צילום:  יוסי וקנין )
צילום: יוסי וקנין

החזון מאחורי המקום

כך התחילה הדרך של המקום, שיכול לארח עד 200 אורחים לאירועים קטנים – מחתונות קטנות, דרך ימי הולדת ובר מצוות ועד לאירועי חברה עסקיים. ״רצינו לפתוח חלל לאירועים שלא יהיה אולם סטנדרטי של סידורי שולחן אלא מקום מיוחד שמשלב קולינריה״, מספרת עמית ומדגישה, ״NAMEL הוא לא אולם אירועים כי זיהינו צורך לאירועים בינוניים-קטנים שמדברים שפה צעירה ומהודקת שיותר מותאמת לעיר ורצינו לפתוח מקום מלא סטייל, חופשי וקליל יותר. החזון היה לייצר משהו בין חדר פרטי במסעדה לבין אולם אירועים, מקום טוב באמצע שמייצר אוכל מעולה ואווירה פרטית ומוקפדת״.

החזון הקולינרי של NAMEL

עמית, יוצרת תוכן ובלוגרית אוכל הכי מוכרת בארץ והיא ידעה שהשם שלה יהיה חתום על המותג ולכן מההתחלה היה לה ברור עד כמה חשוב שרמת האוכל במקום תהיה הגבוהה ביותר. ואכן, המקום מאופיין באוכל איכותי וחומרי גלם עונתיים מעולים. ״מאוד פחדתי לפתוח מקום ושהאוכל יהיה לא ברמה המצופה ממני כי אני מאוד מזוהה עם אוכל, וההיבט הזה היה חשוב לי. לכן היה חשוב לי לפתוח מקום שאין בו אוכל אירועים סטנדרטי אלא באמת כמה רמות מעל, עם שף שעושה הכל מאפס. כולל הלחמים והבצקים, הכול נעשה אצלנו במקום״, אומרת עמית.

אירועים בנמל 3 (צילום: נועם פרישמן)
השף אסף יתיר | צילום: נועם פרישמן

ההקפדה והדיוק השתלמו והאוכל של NAMEL הפך לגולת הכותרת של האירועים במקום. על המטבח של המקום מנצח השף אסף יתיר שמגיע ממסעדת גוז׳ ודניאל, ועם הרבה ניסיון שצבר גם בעבודה אצל השף מאיר אדוני. חוץ מזה שהוא שף, יתיר הוא גם בוגר החוג לביוכימית מזון של האוניברסיטה העברית.

מה מייחד את הקולינריה של NAMEL

האירוח הקולינרי ב-NAMEL מבוסס על הקונספט של מטבח עונתי שמיוצר מחומרי הגלם האיכותיים ביותר שיש והמנות מוגשות בבופה מלא בביסים טובים. האווירה במקום היא של מסיבת קוקטייל פרטית טעימה בטירוף ומשביעה מאוד.

התפריטים שמציעים ב-NAMEL משתנים לאורך השנה ובין המנות הפופולאריות ניתן למצוא את מנת לחוח הקריספי דג- מיני לחוח, איולי רמולד וקריספי דג וקטאייף אונטריב- מאפה מהמטבח הים תיכוני ממולא בבשר אונטריב בבישול ארוך ומוגש לצד קרם פלפלים מעושנים. יש מגוון סוגי תפריטים שיכולים להתאים לכל אירוע, תפריטי בוקר, בראנץ', צהריים וערב וכחלק מרב הגוניות של השף, קיימת האפשרות לבנות תפריט מותאם באופן אישי ללקוח וכל זאת כי ב-NAMEL מאמינים שקונספט האירוע חייב לדבר את אותה השפה של האוכל.

אירועים בנמל 4 (צילום: נועם פרישמן)
צילום: נועם פרישמן

כיצד שורדים את המלחמה

החודשים הראשונים עד למלחמה, היו מבטיחים. ״פתאום ראינו בעיניים את הצורך שזיהינו והוא התממש לנגד ענינו", מספרת דניאל. "פנו אלינו הרבה מפיקים, עשינו השקות גדולות כמו של רוקדים עם כוכבים, אירועים לטיק טוק ישראל והרבה חברות גדולות במשק. חשבנו שנתחיל עם מינימום אירועים אבל התחזיות היו אחרות ממה שקרה בפועל כי פשוט פרצנו. החודש הכי חזק היה ספטמבר ואוקטובר נובמבר היו כבר מלאים״, היא מוסיפה. "כל אירוע שהתקיים לבש צורה ואופי אחר ואפשרנו לחברות לעצב את החלל כרצונן ולהגשים כל חלום שעולה על רוחן".

אך מאז ה-7 לאוקטובר, כמו עסקים רבים בישראל, NAMEL נכנסו בן לילה לקיפאון מלא. ״כולנו הבנו מה קורה ומהיום למחרת עבדנו בלבטל את כל האירועים עד דצמבר. מיותר לדבר על הנזק הכלכלי. בסוף זה מקום שפתוח חצי שנה ומתוך זה שלושה חודשים לא פועל ועומד ריק״, אומרת דניאל.

״בסוף מדובר פה על שלושה שותפים צעירים, בשנות ה-30 לחייהם. היה לנו חלום לפתוח מקום שיענה על הצרכים שאנחנו אוהבים וחושבים שייתן מענה לאחרים. השקענו מכספינו האישי את כל הוננו בדבר ופתאום ברגע שהרגשנו שאנחנו עומדים להחזיר את ההשקעה הכל ירד לטמיון״, היא משתפת, ״אנחנו עדיין חולמים בגדול, מאמינים במקום ויודעים שהוא יהיה הכי טוב בתחומו אבל אין ספק ששלושת החודשים הללו לא נתנו מכה בכנף אלא דוממו חצי מנוע״.

אירועים בנמל 1 (צילום: דניאל קוממי)
צילום: דניאל קוממי

כיצד חוזרים למסלול ומרימים את העסק

תחום האירועים הוא אחד הענפים שספגו את הפגיעה הכי משמעותית במשק. ״זה באמת התחום שנפגע ראשון וחוזר אחרון. אנשים חושבים על חגיגות אחרי תקופות כאלה בסדר עדיפויות אחרון וזה מובן לגמרי" אומרת דניאל, ״זה לא אסקפיזם של לצאת לדינר לנתק מחשבה לרגע עם חברה, זה על כל המשתמע מכך לרקוד ולשמוח. מובן שזה פחות מתאים כרגע כי אנשים לא שמחים״.

אז איך בכל זאת מצליחים להחזיק מעמד לאורך הדרך? ״אמונה במוצר וההבנה שאנחנו למודי ניסיון מהקורונה" מסבירה לנו דניאל. "החלומות שלנו ראליים ואנחנו מבינים באיזה מדינה אנחנו חיים. צריך לזכור שהיו גם השפעות של המחאה, ואנחנו בתוך לופ שלא נגמר. לקח זמן להבין את סדר הגודל הנוכחי כי אף אחד לא דמיין את זה, אבל אמונה במוצר החזיקה אותנו. האמונה שהחיים במדינה חזקים מהכל״.

בימים אלו, כשנה לאחר הפתיחה, יזמי NAMEL מנסים להתאושש עם אירועים קטנים יותר, ולא מפסיקים לחלום על העתיד: ״אנחנו מחכים ומצפים לימים טובים יותר ואנחנו רוצים לחזור לשמח אנשים, רוצים לחזור לשתות טוב ולאכול טוב, להנות מהחיים ושהמצב הנורא והעצב שאנחנו שרויים בו כולנו יגמר״.

 לפרטים נוספים ופניות >> היכנסו