אחרי שנתיים של טירוף, שוק הקינוחים כבר אינו זקוק לסיבות מיוחדות כדי למגנט אורחים לשרונה מרקט. ובכל זאת, נדמה שבימים האלה, הרבה יותר מתמיד, נכון יותר לבקר בדוכניו, לקבל נחמת סוכר נדרשת ולהתמסר בלב חפץ ובבטן ריקה (לפחות בהתחלה) לשחיתות ולהגזמה, לחיוך ולפנטזיה המתוקה.

השוק, שיתקיים בימים חמישי ושישי (30-31 במאי), יעמיד בשרונה מרקט הממוזג והמקורה עשרות דוכנים שבהם מיטב התוצרת הישראלית - הטובות והטובים שבאופים, המוכשרות והמוכשרים שבקונדיטורים מצפון ומדרום, מומחי שוקולד מקומיים וגאוני פטיסרי כחול-לבן, ועוד אינספור סיבות (מוצדקות) לשים בצד את הדיאטה, את ייסורי המצפון ובעיקר את רגשות האשם. מגיע לנו.

במסגרת שוק הקינוחים יפתח לראשונה פופאפ אקלרים מבית דנון בכניסה A בשרונה מרקט תחת השם 'Danon Eclairs', אשר יחגוג את הקונדטוריה העולמית עם קולקציית אקלרים בהשראת התבלינים והטעמים של מטבחי העולם השונים, אותו יפעילו צוות מגמת הקונדיטוריה ותלמידי דנון. לצד האקלרים ימזגו מגוון יינות של יקב רמת הגולן המותאמים לאלקרים בכוסות ובקבוקים.

יגיעו לפה, מצפון לדרום, יעל שרעבי ממולאן פטיסרי שהחלה דרכה כמעצבת אופנה בתל אביב אשר החליטה לעבור לרמת הגולן לפתוח מאפייה, תביא טארטלט שקדים ופירות יער, פיננסייר בשלושה טעמים ופאן סוויס עם שוקולד וקרם פטיסייר, צוות האופות של קפה ריבר מקיבוץ כנרת ישיטו מנהר הירדן סינבון וסנט הונורה, תינה מבית המלבי תביא מעכו העתיקה את הקינוח הצונן וטעמה מבית שאן תוסיף קרואסון מוס פירות יער, בוסטוק ומאפה לימון-מרנג.

שוק הקינוחים. סאנפלאואר (צילום: סיוון רושיאנו)
שוק הקינוחים. סאנפלאואר | צילום: סיוון רושיאנו

מאפיית סאנפלאואר החיפאית תגביר עם מאפים יוצאי דופן כולל מאפה טירמיסו 51 עם בראוניז ושכבות טירמיסו עם קפה 51, בבנה ברד עם קרמבל שמן זית טבעוני ומילפיי קקאו מסקרפונה וריבת חלב ואילו דלי קפה החיפאים יחתמו עם קנלה דה בורדו, מאפה אקזוטי עם קוקוס מנגו ופסילורה ובריוש פוגאס חמאה וסוכר. ליבי פטיסרי מיקנעם תשכנע עם קינוחי קיץ וקרואסונים מדופפים, הבריושים והמרנגים של אלה פטיסרי מעמק חפר והשוקולדים והפרלינים המושקעים של אלין שוקולד מרמת השרון.

שוק הקינוחים - פיקה (צילום: פיקה)
צילום: פיקה

התל אביבים יגיעו עם הלהיטים הסקנדינביים של פיקה ומוצ'י יפני עבודת יד במילויים שונים של מוצ'יקווה. קירש יחזקו עם טארטים ועוגות ונורית ציטיאת מפייסטרי בוקס תגיע עם הלחם המנומר המפורסם, קייקפופס צבעוניים, מרשמלו דובים ועם קינוח הברד היפני קקיגורי ששבר את הרשת.

לור-אנ'ס בייקרי יקרצו עוגיות אמסטרדם מוגזמות, מקרונים ומגולגלות פריכות, חן קופרמן יגיע עם עוגיות ענקיות בגודל פיצה שאפשר יהיה לקנות מהן מגש שלם או משולש בודד, קרדינל יחזקו עם פרלינים מיוחדים, טבלאות שוקולד בטעמים שונים וטופי אנגלי, מנאל אסמעיל תקפוץ מהדוכן הקבוע שלה עם כנאפה אמיתית בעבודת יד ולה פרינה יגישו ספיישל קרואסון חד קרן עם קרם מסקרפונה פטל, ריבת תותים, חמצוץ וסוכריות צבעוניות שיצרו במיוחד לשוק הקינוחים.

עוגיות של חן קופרמן (צילום: דן פרץ)
צילום: דן פרץ

חנות הפופ-אפ הכיפית תמיד של שרונה מרקט תקבל בחיבוק את מסעדת גורדוס בחולון, עם מילקשייק אוריאו עם שברי עוגיות אוריאו, דונאט אוריאו וקצפת, מילקשייק קנדי קראש בטעם תות עם צמר גפן מתוק, דונאט תות סוכריה על מקל וקצפת, בננה לוטי מטוגן גורדוס סטייל ועוד הפתעות שהכינו במיוחד לאירוע. יהיו גם עוגיות אמסטרדם, אלפחורס וקרואסונים מושחתים קטנים וגדולים של דורין אברהם ולינור וקסמן מ-Fat-ish פטיסרי מחולון אף הן ודניאלה ניסים תחבר את הנקודות הטעימות של אשדוד ופריז. 

שוק הקינוחים - פטיש (צילום: רונן מלחן)
צילום: רונן מלחן

וזה לא הכול. ממש לא. הבבקות השוקולדיות ומאפי הבוקר של אלדד שמואלי מקרית ענבים שהתחיל דרכו כשף במסעדות מובילות והלך אחרי הלב והפך לקונדיטור ואופה מנעה אפייה מקומית, ואור יוסף מקיבוץ ארז שהקונדיטוריה שלה עדיין סגורה, תביא מהעוטף תקווה מתוקה, קרמשניט קרמי וגבוה ואת קינוח האבוקדו המפורסם שלה וקינוח הפטרייה האייקוני.

שוק הקינוחים - אור יוסף (צילום: גל זהבי)
צילום: גל זהבי

שוק הקינוחים, שרונה מרקט, חמישי-שישי, 30-31 במאי

חמישי 10:00-22:00 שישי 9:00-16:00