כסף ואוכל טוב הולכים כבר שנים ביחד - סיכוי גדול יותר שהמרבה במחיר ייהנה מהמנות המיוחדות יותר שיש לעולם להציע. הדיילי מייל ערך את רשימת המסעדות היקרות ביותר בעולם לשנת 2013, אלו שגובות מאות דולרים לארוחה, אבל למרות זאת ממשיכות לשמש מוקד עליה לרגל.

מזון פיק, איכות שנשמרת דורות (צילום: Maison Pic, Valence)
מזון פיק, ואלנס, צרפת | צילום: Maison Pic, Valence
מזון פיק, ואלנס, צרפת

מֶזוֹן פיק (בית פיק) היא מסעדה אגדית שמתגאה אף היא בשלושה כוכבי מישלן. המסעדה, עסק משפחתי שכיום נמצא תחת ידיה של אן-סופי פיק שרוקחת את המנות במסעדות בדיוק באופן שאביה ג'ק פיק נהג לעשות זאת ולפניו סב, אנדרה פיק. כל השלושה הצליחו לשמור על הדירוג היוקרתי של המקום. עם השנים, המסעדה הפכה למוסד קולינרי מוכר וידוע בכל צרפת וכיום פועל בה בית ספר יוקרתי לבישול צרפתי.

מזון פיק מציעה מנות צרפתיות קלאסיות שנעשות בטכניקות מסורתיות שהשתמרו משנת 1889, אז הוקמה המסעדה, ביחד עם הטוויסט שאן סופי הוסיפה בעצמה. המחיר לסועד בעבור התענוג עומד על 445 דולר בקירוב.

מסעדת לה מוריס, פריז, צרפת

מסעדת לה מוריס בהנהגת השף אלן דוקאס, זוכה להיכנס לרשימת המסעדות היקרות בעולם זו הפעם השנייה. המסעדה, צרפתית קלאסית שומרת על הקווים השמרניים של המטבח הצרפתי ובינהם מרכיבים מעולים, טכניקות מיוחדות ואווירה הבנוייה סביב האוכל. המסעדה, שנחשבת למצטיינת, מספקת את שלושת המרכיבים באופן שמסעדות אחרות היו מתקנאות בה.

מנה לאדם בארוחת ערב במקום תעלה 509 דולר, ארוחת צהרים תעלה 174 דולר, כשהמחירים לא כוללים משקאות, מסים ודמי שירות.

עיצוב יוקרתי במיוחד. ארגאווה (צילום: Aragawa, Tokyo)
מנה במסעדת אראגאווה, טוקיו | צילום: Aragawa, Tokyo
אראגאווה, טוקיו

היפנים דומיננטיים מאוד בשוק האוכל היוקרתי. במקרה זה מדובר במסעדת בשרים שמנות הדגל שלה עשויות מבשר בקר שנבחר בקפידה. מנת דגל נוספת שמוצעת במסעדה היא סלמון שלם מעושן. המסעדה מתמחה במנות מהמטבח הצרפתי והמטבח השוודי, כאשר המתכננים שלה שמו דגש חזק מאוד גם על עיצוב יוקרתי שכולל רהיטים מעץ דובדבן מלא המיוצרים כולם ביפן, שטיחי קיר ממשי שמקורו בנישג'ין שבקיוטו ובשנדלירים יוקרתיים שיובאו משוודיה. התענוג הזה, יעלה לכם כ-370 דולר לאדם.

איתיאה, המלדיבים, מתחת למים (צילום: Ithaa Undersea Restaurant)
איתיאה, המלדיבים | צילום: Ithaa Undersea Restaurant
איתאה, המלדיבים

ראוי להתחיל ולומר שהמסעדה הזו ממוקמת חמישה מטרים מתחת לפני המים וצופה ב-180 מעלות לשונית האלמוגים הטרופית שמקיפה אותה. למרות המיקום הטרופי, למטבח יש נטייה אירופאית ומציע שני סוגי ארוחות – ארוחה בת שש מנות בעלות 320 דולר לסועד ואחת זולה יותר, שכוללת רק ארבע מנות ותעלה 195 דולר. כל זה לא כולל תוספת של עשרה אחוזים לדמי שירות ועוד שמונה אחוזים של מס.

בין המנות שמוצעת בתפריט אפשר למצוא קוויאר מאלוסול אימפריאל עם גבינת שמנת ובליני תפוחי אדמה ודג ילוטייל מתובל בזעפרן המוגש עם ריזוטו שמפניה וקציפת חמאה לבנה.

מסעדת קיושו, קיוטו, יפן

אחת מהחוויות הקןלינריות הכי יקרות ביפן (היקרה ממילא) היא קיושו – מסעדה מעוצבת ויפהפיה שמונהגת על ידי השף קוניו טוקוקה. השף מאמין שכל מנה שמוגשת לסועד במסעדה היא יצירת אמנות הבאה לשקף את המראות והריחות של התרבות היפנית. ארוחה לאדם במסעדה עולה כ-600 דולר לאדם, אבל אם נסתמך על השף – היא שווה כל אגורה.

המסעדה, שנוסדה בשנת 1930, החלה כמסעדה מסורתית וקטנה, אך עם השנים הפכה למוסד יפני מוכר ששומר על כללי הטקס והמטבח היפני תוך הקפדה על חומרי גלם טריים ואיכותיים ביחד עם טכניקה ברמה הגבוהה ביותר. תפריט המסעדה משתנה על פי המוצרים הזמינים באותו זמן ולכן, כל ביקור במסעדה טומן בחובו הפתעות חדשות. 

הוטל דה ויל. שלושה כוכבי מישלן (צילום: Hotel de Ville, Crissier)
מנה במסעדת הוטל דה ויל, קריסייר | צילום: Hotel de Ville, Crissier
הוטל דה ויל, קריסייר, שוויץ

את מסעדת שלושת כוכבי המישלן הזו מנהל הזוג בריג'ט ובנואיט וואליאר שניהם מגיעים ממשפחות בעלות עבר קולינרי עשיר ומיוחס. המסעדה מגישה מנות אירופאיות קלאסיות תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים וטריים, כאשר כל המרבה במחיר, הרי זה משובח. מעבר לזה, ולעיצוב המוקפד של המקום, יש משמעות מאוד גדולה לוויזואלית של האוכל המוגש במקום. כל מנה שמוגשת במסעדה נראית כמו ציור שנעשה ביד אמן מיומן במיוחד ומספקת חוויה רב חושית.

המחיר לסועד במסעדה הוא 318 דולר, אך תוכלו למצוא גם מנות זולות יותר בתפריט.

מאסה, ניו יורק, ארה"ב

מאסה ידועה כאחד הפינוקים הקולינריים המשובחים והיקרים ביותר שהתפוח הגדול יכול להציע למבקרים בו. היא מנוהלת על ידי השף היפני מאסה טקיאמה ונכון להיום מעוטרת בשלושה כוכבי מישלן. עושה רושם שבמסעדה מאמינים שדברים טובים באים בכמויות קטנות. אם זה לא היה כך, קשה להסביר מדוע היא מציעה רק תפריט טעימות.

המחיר לסועד לפני משקאות, מיסים ודמי שירות, הוא קרוב ל-450 דולר. בתמורה, מובטחת החוויה היפנית האולטימטיבית. אגב, סתם לידע כללי – במידה והזמנתם מקום במסעדה ואתם רוצים לבטל, תיאלצו לשלם 200 דולר.

מגוון של מנות מהים (צילום: Alain Ducasse at The Dorchester)
מנה במסעדה של אלן דוקאס, מלון דורצ'סטר | צילום: Alain Ducasse at The Dorchester
אלן דוקאס, לונדון, בריטניה

המסעדה הזו ממוקמת במלון דורצ'סטר – אחד המלונות היוקרתיים ביותר בבירת הממלכה המאוחדת. היא מציעה מגוון של מנות מהים שעשויות ברמה קולינרית וטכנית מושלמת. בין המנות תמצאו סרטן נהרות ברוטב וולוטה (ציר דגים עם חמאה וקמח), פילה הליבוט, קיפוד ים בסגנון אירי ודיונון מושחם.

במסעדה מוגשות מנות משני תפריטים – תפריט עונתי עם מנות משתנות על פי חומרי הגלם ותפריט קבוע. ארוחה מהתפריט העונתי תעלה 289 דולר לסועד וארוחה מהתפריט הקבוע תעלה לסועד 198 דולר. המחירים כמובן לא כוללים דמי שירות, שתייה ויין.

מישל בראס טויה. אמנות בצלחת (צילום: Michel Bras Toya, Toya)
מישל בראס טויה, טויה, יפן | צילום: Michel Bras Toya, Toya
מישל בראס טויה, טויה, יפן

המסעדה ממוקמת בטויה, עיירה השוכנת לחופו של אגם וולקני עם נוף משגע ומנוהלת על ידי השף סדריק בוראסין. ייחודה של המסעדה הוא שהיא עושה שימוש בחומרי גלם מקומיים טריים ושואבת השראה מהמטבח הצרפתי. לסועדים במסעדה מוגשים שני תפריטים צרפתי ויפני, כאשר שניהם שואבים השראה משני המקורות. מלבד הטעם המופלא שמחכה לכם, תמצאו מנות שהן יצירת אמנות ויזואלית. עד 287 דולר לסועד. 

שלוס שאונשטיין, מהמסעדות הטובות בעולם (צילום: Schloss Schauenstein, Furstenau)
שלוס שאונשטיין, פורסטנאו | צילום: Schloss Schauenstein, Furstenau
שלוס שאונשטיין, פורסטנאו, שוויץ

מסעדת שלושת כוכבי המישלן הזו ממוקמת בליבה של טירה יפהפיה באזור מרשים ביופיו בשוויץ. כיאה לטירה מהמאה ה-12 ולאזור המלא בשטחים חקלאיים, מוגשות במקום מנות שוויצריות בטוויסט מודרני תוך שימוש בחומרי גלם מהסביבה.

המסעדה והמנות שלה מוכרים אניני טעם מכל העולם והיא אף דורגה על ידי כמה מגזינים כאחת מ-50 המסעדות הטובות בעולם לשנת 2013. מחיר של ארוחה במסעדה הוא בערך 269 דולר לסועד.