אין תמונה
מבשלת בהתאם לאג'נדה. מיכל אנסקי

לקראת עליית התכנית החדשה, "מועדון ארוחת הערב" עם השף חיים כהן ומרינה מקסימיליאן בלומין, תפסנו את מיכל אנסקי, שתשמש ככתבת חוץ בתכנית ובכל שבוע תבשל ארוחת שישי עם משפחה אחרת, לשיחה צפופה על אוכל, דיאטה, סופגניות ומשפחה.

"למדתי מהבית את חשיבות החיבור לאדמה", אומרת אנסקי, בתם של השחקן ושדרן הרדיו אלכס אנסקי והעיתונאית-בשלנית שרי אנסקי, שגם מתהדרת בתואר שני במדעים גסטרונומיים, "אמי תמיד בישלה מתוך חיבור לסביבה, לאופנות משתנות ולעונות השנה. את החיבור החזק לקרקע היא העבירה גם לי, ובהתאם לאג'נדה זו אני מבשלת - אני מגדלת בעצמי את עשבי התיבול והירקות ומתוך זה בוחרת את תפריט הבישולים. עכשיו, למשל, תפסתם אותי בעונת השורשים, והמקרר שלי מלא מאכלים על בסיס של צנוניות וסלקים".

בקיצור, גם את נדבקת בטרנד הבריאות.

"באופן כללי אני מנסה לא להשתמש באוכל מעובד או תעשייתי. התפריט משתנה אצלי מתוך עיקרון החיבור בין המזון לסביבה ולעונות המתחלפות. עכשיו למשל אני ממש מתרגשת מכך שהגיע החורף ואפשר להכין תבשילים יותר כבדים".

במסגרת התכנית את נכנסת לתוך קודש הקודשים של ארוחות יום שישי המשפחתיות, זה לא מלחיץ?

"זה אינטימי מאוד. להיכנס למטבח של אנשים זה כמו הצצה לארון הבגדים שלהם. כבר בתיכון היה לי מנהג לנתח אנשים על פי הסנדוויצ'ים שהיו מביאים לבית הספר. לאחר כמה שנים יישמתי את יכולת האבחון הזו כשהייתי כותבת בעיתון 'העיר', יזמתי סדרת כתבות שעסקה במקררים של אנשים וערכתי ניתוחים פסיכולוגים ועדתיים על פי תכולת המקרר הביתי. ההיסטוריה המשפחתית והסיפור מאחורי האוכל הם דברים מאוד חשובים, משפחה היא למעשה חיבור בין שני סיפורים וזה מה שאנסה לפצח בביקורים אצל המשפחות בתכנית".

אין תמונה
וכן, היא אוכלת שתי סופגניות ביום. מיכל אנסקי

איך היו ארוחות יום שישי במשפחת אנסקי?

"הארוחה המשפחתית אצלנו היא זיכרון עמוק ומרגש עבורי. בדיעבד אחד הזיכרונות החזקים מהארוחות האלה הוא שסבא שלי מברך על הבשמים, והייתי מתרגשת מאוד כשהוא היה שר לסבתא 'אשת חיל'. בעקבות התחושה הזו החלטתי שגם במשפחה שתהיה לי יתקיים קידוש. כשחייתי בחו"ל האווירה המשפחתית הייתה מאוד חסרה לי, והערכתי מחדש את החשיבות של טקס התכנסות משפחתית סביב שולחן. היום העברנו את הארוחות לשבת בבוקר, אמי היא האחראית על הבישולים, שבדרך כלל מתועלים בעיקר לטובת ספר הבישול הבא או הכתבה של השבוע. האוכל, בהתאם לכך, הוא מגוון ומשתנה: פעם אוכלים חמין ופעם מוגשים אויסטרים. בכל מקרה - זו תמיד חוויה קולינרית".

איפה את מוצאת את החיבור בין הבישול הביתי ולימודי הגסטרונומיה הגבוהים?

"בישול בטלוויזיה מצטייר כמאוד גבוה בדרך כלל, נוצר פער בין ההדגמה בתכנית לבין הבישול בבית, שבו לא תמיד יש את חומרי הגלם והכלים. זו השליחות שלי, לחבר בין המטבח הביתי שאגיע אליו לבין הבישולים, להבין את האופי והנשמה של המטבח ולחבר אותו לבישול הפנטסטי של חיים, כך שכל מי שיצפה בתכנית יוכל לעשות את התרגום שלו לסירים ולמזווה הפרטי".

טוב, הגיע הזמן לדבר על קלוריות.

"לא סופרת קלוריות! אני מאמינה שמה שטעים לך הוא גם מה שטוב לך. הסוד הוא לאכול מגוון ובמידה. על כל אחד משפיעים אחרת חיטה לבנה, ביצים ומאכלי חלב, וכצרכנים צריך לבחור את חומרי הגלם שגורמים לנו להרגיש הכי טוב. ככלל, הדיאטה הכי טובה בעולם היא לבשל לעצמך את האוכל שלך".

והאוכל שלך בתקופה זאת כולל סופגניות?

"בטח! מתה על זה, אני אוכלת שתיים ביום במהלך החג. אני מאוד אוהבת את החיבור של אוכל ללוח השנה. אין מאכל שאני לא אוכלת מתוך עיקרון, גועל או שיקולי קלוריות".