מאפינס של קארינה (צילום: istockphoto)
מאפינס נהדרים בלי טיפה של גלוטן | צילום: istockphoto

קרינה מהבלוג "המטבח של קרינה" היא בחורה מאד מיוחדת – היא גם חולת צליאק וגם צמחונית, מה שהופך אותה לטבחית המושלמת עבור האוכלים משונה. וזהו לא תפקיד קל ערך, דעו לכם. בעולם שבו רוב הטבחים מתמחים בלהציע כמה שיותר מאכלים שמכילים סוגים חדשים של בשר, וחולי הצליאק נאלצים להיאבק במדפים האחוריים של הסופרמרקט כדי למצוא איזה דבר מה ראוי למאכל, הרי שקרינה היא בבחינת גלגל הצלה קולינרי.

בצדו האחד של הבלוג של קרינה תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים לדעת על אוכל נטול גלוטן ונטול קזאין, שהוא החומר האסור על אנשים שאינם מעכלים חלב. בנוסף למתכונים שיוכלו לגוון לאותם אנשים את הדיאטה, תוכלו למצוא מדריכים כלליים שיסייעו לאנשים האלו, ולאימהות שמבשלות להם, למצוא את התחליפים הראויים בכל סיטואציה.
במדריך "כך תתחילו לחיות חיים נטולי גלוטן" תוכלו למשל למצוא מלבד רעיונות לתפריטים שלמים נטולי גלוטן גם אסטרטגיות קניה ודרכים יצירתיות להימנע משילובים מסוכנים. קרינה לא מסתפקת בכך, ומציעה גם רשימת מתכונים שלמה של גלידות ומקפאים ללא חלב, כולל משקאות קיציים. הם אולי לא נשמעים כמו השוס הגדול של הקיץ הקרוב, אבל למי שלא יכול לאכול מוצרי חלב, זאת בהחלט מתנה.

בצדו השני של הבלוג של קרינה תוכלו למצוא כל מה שצריכים צמחונים וטבעונים לדעת על אכילה. כי באמת, עם כל העקרונות והכבוד למערכת העיכול, יש גבול כמה פעמים אפשר לאכול אורז מלא בחלב קוקוס או קינואה בליווי עגבניות מיובשות. אצל קרינה תוכלו למצוא רשימה נאה של עשרות מתכונים המתאימים לכם, החל ממנות ראשונות וסלטים וכלה במנות עיקריות שנראות מגוונות ועשירות. רוב המתכונים הם צמחוניים ומכילים רשימת תחליפים מוצעת עבור הטבעונים שבינינו.

הבלוג: Karina's Kitchen
בשורה אחת: לא כל בני האדם נולדו שווים בצלחתם.
קישורים מומלצים:
מאפינס קינמון תפוחים – ללא גלוטן
רטטוי על פולנטה עם סלט ירוקים - לצמחונים
גרטן קישואים ועגבניות עם פסטו – לצמחונים
עוגת בננה וחמאת בוטנים – ללא גלוטן