נאקה (צילום: Gettyimages IL, getty images)
משהו לא בסדר בחלב שלי? | צילום: Gettyimages IL, getty images

בקרוב על המדפים (גם אם לא שלנו): שוקולד מחלב נאקות. לפני שאתם מעקמים פרצוף, נגעלים או מתחילים להעלות גירה – נספר לכם שחלב נאקות זה בכלל אחלה דבר, ולא סתם הוא נצרך בכמויות על ידי אוכלוסיות שהן לא אנחנו: הוא מכיל יותר סידן מחלב פרה (לפחות פי 3!), עשיר בוויטמינים (בעיקר C) ובאנטיביוטיקה טבעית, ומעולה לרגישים ללקטוז. גם כמות החלבונים שמכיל החלב המיוחד גבוהה מזו שבחלב הרגיל, ויכולת הספיגה שלהם טובה יותר. ואם כל זה לא מדבר אליכם, אפשר לסכם את יתרונותיו בארבע מילים שידברו לכולנו: מתוק יותר ושמן פחות.

חפשו באמירות הקרובה לביתכם

הכל התחיל כשחברת שוקולד אוסטרלית חברה לחוות גמלים ערבית. מנהל החברה, ג'ון ג'ורג' הוכלייטנר, סיפר לאתר Ananova: "מה שפעם נראה כמו רעיון פסיכי הפך איכשהו לפרויקט עצום – במיוחד בעולם הערבי, שבו יש שוק פוטנציאלי של 200 מיליון איש". על התהליך הוא הסביר: "חלב הנאקות מועבר, בדמות אבקה, מאבו דאבי לאוסטרליה, שם אנחנו יוצרים את השוקולד הגולמי, ואז שולחים אותו חזרה להמשך טיפול למפעל שנמצא בלב המדבר". זה, אגב, המקור לשמו של השוקולד – "אל נאסמה", שמשמעו "רוח מדברית קרירה".

השוקולד המדובר כבר מככב על המדפים באיחוד האמירויות הערביות, וממש בקרוב, אם הכל יתנהל כשורה, הוא אמור להפציע גם בשוק האירופי. המחיר, אגב, לא נמוך: אזור ה-25 שקל לחפיסה.

זה אולי המקום לציין שאנחנו ספק אם נהנה מהשוקולד החדש, מהסיבה הפשוטה שחלב נאקות אינו כשר. מישהו ב"טיב טעם" מרים את הכפפה?