אויסטר (צילום: רויטרס)
חופשי הייאוש נוח | צילום: רויטרס

מה הדבר הכי מפתיע שיצא לכם למצוא במנה שהזמנתם במסעדה? שערה מסולסלת? אולי זבוב קטן? מקסימום חתיכת פלסטיק או קרטון – לא ככה? אז באנגליה זה אחרת. באנגליה אפשר למצוא בתוך האוכל דברים שאנחנו כאן יכולים רק לחלום עליהם – למשל פנינים אמיתיות בתוך האויסטר.

לג'אוף מול, קשיש נחמד בן 77 מדורסט, זה קרה ממש השבוע: כמדי שבוע הוא התייצב במסעדת פירות הים שליד ביתו, והזמין שישה אויסטרים טריים, כמו שהוא עושה תמיד בפתיחת הארוחה. אלא שהפעם הוא גילה באחד האויסטרים פנינה יפה ובוהקת.

מול סיפר ל"גרדיאן" הבריטי כי כשהרים את אחת האויסטר הבחין בפנינה דבוקה לחלק הפנימי של הקונכייה. "היא נראתה כמו אבן עגולה והייתה במצבה הטבעי והלא מלוטש. זה היה די מרגש, שלפתי אותה החוצה וכל צוות המסעדה יצא להתבונן בה".

העיקר הכוונה

שוויה של הפנינה שמצא מול מוערך ב-90 פאונד, שהם כ-550 שקל – לא המון המון כסף, אבל בהחלט משהו שיכול להבטיח לו אספקת אויסטר לכמה חודשים. ובכלל, הוא לא ממש במעמד להתלונן.

ואם חשבתם שהבעלים של המסעדה התבאס על מול קשישא, שהוציא לו פנינה ממש ממתחת לאף, אז התשובה היא ממש לא. לא רק שהוא פרגן, אלא הוסיף ואמר ש"זה לא יכול היה לקרות לאדם נחמד ממנו". ואנחנו מוסיפים: גם לא למישהו עם שם הולם יותר.