אין תמונה
התוצר המוגמר (של משפחת כץ)

לא כל יום סבתא בת 80, אבל עכשיו היא כן, וכל המשפחה מתגייסת להכין לה מתנה. מה יכול לשמח אותה, לרגש אותה, ולגרום לה לחכות בקוצר רוח ל-80 השנה הבאות? התשובה היא, כמובן, ספר יפה ואישי המאגד את כל מתכוניה המשובחים. לא שחלילה אתם רומזים שתכף לא יהיה את מי לשאול כמה אורז סבתא שמה במקלובה שלה, אתם פשוט רוצים להראות לה איזה ארסנל מקסים היא צברה עד כה, ועל הדרך לעשות לה קצת סדר במטבח.

עכשיו בואו נהיה כנים: היוזמה (הברוכה כשלעצמה) הזאת בדרך כלל מסתכמת בערמה של דפי A4 מהודקים, שעליהם מתנוססים קוממיות מתכונים בפונט מרים, כנראה גודל 14, עם עיטורים של הנכד שלא יודע לצייר בכלל בכלל אבל אף אחד עדיין לא עימת אותו עם זה.

זו הנקודה להכיר לכם את הפיצ'ר החדש של אתר Ebook. הייעוד המקורי של Ebook (כמו לופה, מכירים?) הוא יצירת אלבומי תמונות: אתם בוחרים אילו תמונות אתם רוצים באלבום שלכם ואיך אתם רוצים שיהיו מסודרות, כולל גדלים, צורות, חלוקה לדפים וטקסטים נלווים – משלמים סטיפה נאה, וכעבור כשבוע מקבלים הביתה בדואר את האלבום שעיצבתם. לצורך בניית האלבום שומה עליכם להוריד מן האתר תוכנת עיצוב (אל תדאגו, החלק הזה לא עולה כסף) – כך שאם אתם לוקים בטכנופוביה קשה מוטב לכם לגייס מישהו אחר למשימה.

אז באיזה עמוד הפסטלים של דודה אורה?

אין תמונה
התמונות יישבו בדיוק איפה שתגידו להן

ולענייננו: במקום אלבום תמונות, אתם יכולים להשתמש ב-Ebook ליצירת ספר מתכונים: אתם בוחרים את התכנים ואת התמונות, אתם מעצבים, והופ – הנפקתם מתנה ראויה לבת ה-80 שלכם. קונספט מגניב לגמרי, ממש ברמת ה"איך לא חשבו על זה קודם", ולא רק לסבתות עם ימי הולדת עגולים אלא לכל חובב בישול ומתכונים באשר הוא.

רק שתי בעיות יש עם המתנה הזאת: אחת, היא לא זולה: ספר קטן של 24 עמודים בכריכה רכה יעלה לכם 100 שקלים. שתיים, העניין של העיצוב מצריך סבלנות לא מעטה, שלא לכולם יש. לנו, למשל, לא הייתה. אם אתם מרגישים שבניית הספר גדולה עליכם אתם יכולים להיעזר במעצבת של Ebook, אבל מן הסתם זה כרוך בתוספת תשלום.