אורז מתבשל במחבת על גזייה (צילום: iStock)
כשמכינים לבד, הכל יותר טעים | צילום: iStock

הקיץ בכלל, והחופש הגדול בפרט, מספקים הזדמנות מצוינת לתור את הארץ. אבל בין שכשוך במעיין לקפיצה לבריכה, ובין טיול בוואדי לטיפוס על גבעה, צריך גם להכניס לבטן משהו. ואין סיבה להסתפק באוכל של מסעדה מעופשת בתחנת דלק כשאפשר להכין מטעמים בשטח. רוצים דוגמאות? בבקשה.

חלה עם חמאת בוטנים ובננה מטוגנת

"מה למרוח לילדים על הסנדוויץ'?" היא שאלה שעולה מחדש בכל טיול. במקום למרוח שוב שוקולד, נסו את המתכון הזה. התוצאה היא סנדוויצ'ים מתוקים-מתוקים, אבל שונים מהרגיל.

משך ההכנה והטיגון: כ-15 דקות.
כלים וציוד:
גזייה, מחבת, קרש חיתוך, סכין לחיתוך ומזלג

מצרכים (5 מנות):
5 פרוסות חלה
חמאת בוטנים מתוקה
2 בננות
50 גרם חמאה
1 כפית קינמון
5 כפיות סוכר חום
חופן אגוזי מלך

חלה עם חמאת בוטנים ובננה מטוגנת (צילום: טיולים למשפחות עם ילדים- מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע בהוצאת מסלולים, להתאהב בארץ מחדש)
אין סיכוי שהילדים לא יהיו מרוצים מהסנדוויץ' הזה | צילום: טיולים למשפחות עם ילדים- מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע בהוצאת מסלולים, להתאהב בארץ מחדש


הכנה:
1. פורסים את החלה לפרוסות, ועל כל פרוסה מורחים חמאת בוטנים בנדיבות.
2. מקלפים את הבננות, חותכים כל בננה לאורכה ולאחר מכן לשלושה חלקים שווים.
3. מניחים את המחבת על הגזייה וממסים בה את החמאה.
4. מניחים את פרוסות הבננה במחבת ומטגנים אותן משני הצדדים עד שהן משחימות מעט.
5. מוציאים את הבננות, זורים עליהן סוכר חום ומעט קינמון (שנדבקים היטב לבננה המטוגנת), ומניחים 3-2 פרוסות בננה על כל פרוסת חלה מרוחה בחמאת בוטנים.
6. מפזרים מעט אגוזי מלך מלמעלה ואוכלים.

לגרסת הדפסה של המתכון

לחמניות בסיר פויקה

סיר הפויקה הוא הלהיט החם של הבישול בשטח, וחובבי טיולים רבים מתהדרים בפויקה משלהם ובתבשילי הקדירה שהם מפיקים ממנו. המתכון הבא מגלה שהפויקה יכול לשמש גם לאפיית לחמניות טריות וחמימות, שיהיו טעימות להפליא בתוספת הממרחים והסלטים החביבים עליכם.

משך ההכנה והאפייה: כשעתיים.
כלים וציוד: עצים למדורה, סיר פויקה במידה 3, קערה, כוס למדידה, סכין לחיתוך, ניילון נצמד

מצרכים (5 לחמניות גדולות):
4 כוסות קמח
1/4 1 כוסות מים
1/2 1 כפיות מלח
2 כפיות סוכר
25 גרם שמרים טריים
1/2 כוס שמן זית
ממרחים לפי הטעם

לחמניות בסיר פוייקה (צילום: טיולים למשפחות עם ילדים- מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע בהוצאת מסלולים, להתאהב בארץ מחדש)
בזמן שהבצק תופח יש לכם זמן להבעיר את האש | צילום: טיולים למשפחות עם ילדים- מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע בהוצאת מסלולים, להתאהב בארץ מחדש


הכנה:
1. ממיסים את השמרים בחצי כוס מים ומשהים כ-10 דקות לתסיסה. בינתיים, שופכים לתוך קערה את הקמח, המלח והסוכר ומתחילים לערבב בעזרת הידיים. תוך כדי ערבוב מוסיפים את תערובת השמרים והמים, ולאחר מכן את שאר המים באופן איטי.
2. לשים היטב במשך 10 דקות עד שנוצר בצק רך וגמיש, אך לא דביק. את הבצק מגלגלים בקערה משומנת קלות בשמן זית, מכסים בניילון נצמד ומשהים כשעה, עד שהוא תופח ומכפיל את נפחו.
3. לאחר כשעה, פותחים את הניילון הנצמד, מוציאים בעזרת טפיחות קלות את האוויר מהבצק ולשים עוד מספר דקות. מחלקים את הבצק ל- 5 חלקים שווים בגודלם, ומגלגלים כל חלק לכדור, קטן במעט מכדור טניס.
4. שופכים את שמן הזית לקערה, ומגלגלים בתוכה את כדורי הבצק כך שיהיו מכוסים היטב בשמן מכל הצדדים. את כדורי הבצק מניחים בתוך הפויקה, צמודים זה לזה, סוגרים את המכסה ומשהים 30 דקות כדי שהבצק יתפח שוב.
5. במקביל, מדליקים מדורה בינונית. כאשר האש נחלשת ונותרות גחלים לוחשות חזקות ומעט להבות, מניחים בתוך המדורה את הפויקה (רצוי להכין מעמד מאבנים, שעליו אפשר יהיה להניח את הסיר), ומניחים על המכסה כמה גחלים לוחשות.
6. אופים במכסה סגור 25-20 דקות, עד שהלחמניות מזהיבות. כדאי לבדוק במהלך ההכנה את מצב הלחמניות, כדי שלא יישרפו. מסירים את הסיר מהאש, פותחים בזהירות (האדים חמים מאוד) ומוציאים את הלחמניות.
7. ממתינים שהלחמניות יתקררו, חותכים את חלקן התחתון שנשרף בדרך כלל, חוצים אותן ומורחים את הממרח האהוב.

לגרסת הדפסה של המתכון

רוצים עוד מתכונים? היכנסו לסדנת הפויקה המלאה.

לביבות כרובית

הכרובית היא אחד הירקות הפופולריים ביותר: ניתן להכין ממנה פשטידות, להקרים אותה בגבינה או לכבוש אותה ברוטב לימון. במתכון הזה, שכולו מותאם לבישול בתנאי שטח, אפשר להפקיד את מעיכת הכרובית בידי הילדים ולטגן בזריזות לביבות רכות וטעימות.

משך ההכנה, הבישול הטיגון: כ-25 דקות.
כלים וציוד: גזייה, סיר, מחבת, קערה קטנה, מסננת, פותחן, כוס למדידה, תרווד, סכין לחיתוך, 2 כפות, מזלג.

לביבות כרובית (צילום: טיולים למשפחות עם ילדים- מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע בהוצאת מסלולים, להתאהב בארץ מחדש)
מתכון שבו גם הילדים יכולים לעזור. לביבות כרובית | צילום: טיולים למשפחות עם ילדים- מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע בהוצאת מסלולים, להתאהב בארץ מחדש


מצרכים (15 לביבות):
1 כרובית
2 ביצים
3 כפות קמח
2 שיני שום
חופן פטרוזיליה קצוצה
מים
1/2 כפית מלח
פלפל שחור לפי הטעם
שמן לטיגון

הכנה:
1. מפרקים את הכרובית לפרחים, חותכים את הגבעולים הקשים, מכניסים לסיר וממלאים אותו במים עד לכיסוי. מניחים את הסיר על הגזייה ומביאים לרתיחה. ממשיכים לבשל את פרחי הכרובית על אש קטנה כ-15 דקות, עד שיתרככו.
2. במקביל, מקלפים את שיני השום וכותשים אותן, וקוצצים את הפטרוזיליה דק.
3. מסננים את פרחי הכרובית מהמים, מעבירים לקערה, ומועכים למחית בעזרת מזלג.
4. מוסיפים לקערה את הביצים, הקמח, השום והפטרוזיליה. מתבלים במלח ופלפל שחור ומערבבים היטב.
5. מניחים את המחבת על הגזייה, יוצקים מעט שמן וממתינים שיתחמם. כשהשמן חם מנמיכים מעט את האש ויוצקים לתוך המחבת כף מהתערובת (הכי טוב: למלא כף בתערובת ולהוריד אותה למחבת באמצעות כף נוספת). מטגנים 5 דקות עד שהלביבות מזהיבות, הופכים ומטגנים את הצד השני 5 דקות נוספות.

לגרסת הדפסה של המתכון

מחפשים עוד פתרונות לחופשת קיץ נעימה יותר? היכנסו למדריך הקיץ שלנו.

המתכונים לקוחים מתוך סדרת "להתאהב בארץ מחדש", סדרת ספרי טיולים למשפחות עם ילדים – מתובלים בסיפורים ובבישולים בטבע.