כשהמכירות שלה בישראל נמצאות בירידה, תנובה תנסה לגדול באמצעות שיווק קוטג' לארה"ב.

השבוע החל הייצור המסחרי הראשון של קוטג' MUUNA, אשר יתחיל להיות משווק באופן הדרגתי לרשתות קמעונאיות באזור החוף הצפון מזרחי של ארה"ב, בערים כמו ניו יורק ובוסטון. בתנובה צופים מכירות של כמה מיליוני דולרים בודדים בשנה ובהמשך, שואפים להיות שחקן משמעותי בשוק.

קוטג' MUUNA מיוצר במחלבה במיניסוטה שבארה"ב, לאחר שנה וחצי של פיתוח המוצר במטרה להתאים את הטעם של הקוטג' של תנובה לשוק האמריקאי. המוצר מיועד לשוק האמריקאי הכללי, וישווק במקביל להמשך הפעילות של תנובה בשוק הכשר. המוצרים יושקו כאמור בהדרגתיות באזור הצפון מזרחי של ארה"ב בתחילה ולאחר מכן באזורים נוספים.

המותג יימכר בשלב ראשון בשתי סדרות: קוטג’ רגיל ב-4% שומן וב-2% שומן ובסדרה של קוטג' בטעמים (2% שומן) עם פרי בתחתית (תות, אננס, אוכמניות, אפרסק ומנגו), כפי שמעדיפים הצרכנים האמריקאים. הקוטג' יימכר בשני גדלים - גביע של 150 גרם וגביע של 450 גרם. כמקובל בשוק האמריקאי, לקוטג' נוספו חומרים משמרים על מנת להאריך את תוקף חיי המדף לכ-50 יום. לפי תנובה, הקוטג' נמכר היום ברשת שופרייט ב-1.5 דולר לגביע 150 גרם.

מנכ"ל תנובה, אייל מליס, מסר: "אחד ממנועי הצמיחה של תנובה בשנים הבאות הוא פיתוח פעילות בחו"ל, לצד הפעילות בישראל. המותג MUUNA בארה"ב, המבוסס על היתרון העצום והידע הייחודי של תנובה בייצור קוטג', מהווה נדבך חשוב ביציאה של החברה לשווקים בינלאומיים חדשים". כיום הפעילות של תנובה בחו"ל מהווה אחוז זניח מהמכירות כאשר 98% מהמכירות שלה הוא בישראל, זאת בניגוד לשטראוס שמעל מ-50% מהמכירות שלה כבר בחו"ל.

קטגורית הקוטג' בשוק האמריקאי עומדת על כ-1.2 מיליארד דולר בשנה. אחוז החדירה של הקוטג' עומד על כמחצית מבתי האב.

שחקני הקוטג' בשוק האמריקאי, מתחלקים ל-3. כשליש מהקטגוריה היא במוצגים ארציים, שליש במותגים מקומיים ושליש מותגים פרטיים (PL). השחקן הגדול ביותר בקטגוריה הוא קראפט (KRAFT).

תנובה סיימה את החציון הראשון של השנה עם ירידה של 5.4% במכירות מוצרי החלב. מדובר באובדן של כ-60 מיליון שקל, במונחים קמעונאיים.

לדברי מתחרה, "מדובר במהלך נועז של תנובה שלא בטוח שיצליח. בשוק האמריקאי כבר יש קוטג' ובנוסף הם עושים את זה בתקופה לא טובה עבורם.תקופה של סחרור, חולשה וירידה במכירות. בשנים הראשונות שאתה במדינה חדשה אתה צריך להשקיע כסף ולממן את זה מפעילות מקומית".

>> לכתבה המקורית

>> יוניליבר העולמית מגבירה מעורבות במשבר המקומי

>> תנועת הצופים תובעת את תנובה בגלל פרסומת