הייתה תקופה, לא ממש רחוקה, שבה שילוב המילים בייגלה מלוח היה מיותר בשפה. הרי בייגלה הוא מטבעו מלוח, אז למה לציין את המובן מאליו? זה קצת כמו להצהיר ששוקולד מתוק ולימון חמוץ. יופי, חידשתם. ואז הגיעה רשת גולדה וסחפה את מדינת ישראל, על שלל חובבי ז'אנר המתוק-מלוח, עם קרם הבייגלה המלוח שלה, שהפך עד מהרה לכוכב עולה בשמי הגלידה המקומיים.

קרמוגית בייגלה מלוח (צילום: סטודיו אסם, יחסי ציבור)
קרמוגית בייגלה מלוח | צילום: סטודיו אסם, יחסי ציבור

ואז קרה מה שקורה כמעט תמיד בענף האוכל הישראלי – טעם הבייגלה (המלוח) שטף כל חלקה טובה, עד שהביא אותנו ממצב של הערכה לשילוב טעמים מקורי ומוצלח למשהו שיותר מזכיר מיאוס. במדפי הממתקים בסופר, בתפריטי קינוחים של מסעדות וכמובן בגלידריות – זה זמן מה שאי אפשר להימלט מהטעם הזה, אפילו אם ממש רוצים. אז כן, מדובר ביציאה מגניבה, אנחנו לגמרי מכירים בזה, אבל חברים, יש מצב שקצת נסחפנו.

אל המצב הזה נולדה עכשיו העוגייה החדשה מבית קרמוגית של אסם – מותג שאנחנו מחבבים דווקא – בדיוק במילוי שאתם מדמיינים. אחרי טעימה, אנחנו מוכרחים להגיד שהרגשות שלנו מעורבים מאוד. מצד אחד מדובר בעוגייה טעימה, יותר מכל השילובים האחרים שסיפק לנו המותג לאחרונה, והמליחות בה מאוד קרובה בגובהה למתיקות, שזה מדליק. מצד שני, היינו ממש שמחים שהטרנד הזה יתחיל לחשוב על לכלות את עצמו, כי בקצב הזה אנחנו עוד שנייה מגיעים לשוקו-בייגלה, שזה כבר באמת יהיה מבחינתנו נקודת אל חזור.

אופנות זה נחמד, אבל צריך גם לדעת מתי לפרוש – ואנחנו חושבים שעכשיו זה זמן טוב. אז המסר שלנו לכל יצרני המזון הוא בבקשה, די. הגיע הזמן להתקדם הלאה. תשאירו לנו את הקרמוגית החדשה, כי היא באמת מוצלחת ולא אשמה בדבר, ושימו את הגבול כאן. ואם אתם יכולים לקחת גם את הקרמל המלוח איתכם, בכלל נעריך את זה.