דונאט אוראו (צילום: לין לוי, mako אוכל)
דונאט אוראו | צילום: לין לוי, mako אוכל

מה אתם יותר אוהבים, סופגניות או דונאטס? אז סופגניות הן משלנו, וזאת סיבה לאהוב אותן יותר, אבל דונאטס הם של חו"ל (האמריקאים והצרפתים עדיין מתקוטטים, אגב, על מקורותיו של המטוגן הטעים הזה), וזאת סיבה לאהוב דווקא אותם יותר.

בימים אלה, בתזמון מושלם רגע לפני חנוכה, החלה חברת ניו ברנד לייבא לארץ שני סוגי דונאטס חדשים של ענקית המזון הגרמנית Baker & Baker, ולא סתם דונאטס אלא פרי שיתופי פעולה עם אהובות נפשנו מילקה ואוראו. מבחינתכם זה אומר שצפויים לכם ברשתות המזון ובחנויות הנוחות אריזות בודדות של דונאט מילקה, עם מילוי וציפוי שוקולד החלב של המותג ושבבי שוקולד, וגם של דונאט במילוי קרם אוראו עם גלייז של קרם אוראו ופירורי עוגיות מלמעלה – ותודו שאלה חדשות טובות.

מארז דונאטס אוראו (צילום:  יח"צ)
מארז דונאטס אוראו | צילום: יח"צ

אנחנו ניצלנו את ההזדמנות לביקור קצר במפעל הדונאטס של Baker & Baker בגרמניה, שמקדיש שישה קווי ייצור תמימים לדונאטס כשרים, שבסופו של דבר עושים את דרכם אלינו (האוראו והמילקה מצטרפים לשורה ארוכה ארוכה של דונאטס שמגיעים אלינו משם ואפילו לא ידענו). איך קרה שדווקא השוק הישראלי הזערורי זכה לכזה כבוד? כפי שאפשר לנחש, לחנוכה בהחלט יש יד בדבר. אבל ג'ון לינדזי, מנכ"ל החברה, מוסיף עוד פן להסבר: "מעבר לעניין המסורתי של הסופגניות, הישראלים מאוד תשוקתיים באוכל, פתוחים לחדשנות ומערביים בתפיסות הקולינריות שלהם. תחום האוכל בישראל מאוד דינאמי והרפתקני, וזאת כנראה גם הסיבה לכך שאצלכם נולדים טרנדים קולינריים חדשים".

דונאטס לפני הציפוי (צילום: לין לוי, mako אוכל)
לפני הציפוי | צילום: לין לוי, mako אוכל
דונאטס מילקה אחרי הציפוי (צילום: לין לוי, mako אוכל)
דונאטס מילקה אחרי הציפוי | צילום: לין לוי, mako אוכל

פסי הייצור בממלכת הדונאטס של Baker & Baker מזכירים את הסרט "צ'רלי בממלכת השוקולד", רק שבמקום גמדים קטנים, מפלי שוקולד ויערות של סוכריות צבעוניות יש כאן מכונות ענק לתפארת הטכנולוגיה הגרמנית, שלשות, מרדדות, מתפיחות, מטגנות, מצפות, ממלאות, אורזות ומקפיאות את התוצרים.

האהבה העולמית לדונאטס היא מפתיעה ובלתי מוסברת, במיוחד לנוכח הטרנדים הבריאותיים שגורמים לנו לחפש במקרה הפשוט פתרונות מופחתי סוכר ושומן ובמקרה הקשוח יותר גם פתרונות נטולי גלוטן ולקטוז. גם לזה יש ללינדזי תשובה, והוא מספר איך כשדיסני רכשה מרשת פוקס את הזכויות לשידור "משפחת סימפסון", שהיא אחת ממפרסמות הדונאטס הגדולות (זוכרים את הדונאט עם הגלייז הוורוד והסוכריות הצבעוניות שהומר סימפסון מכנה Do’h-nuts?), היא אילצה את היצרנית הגרמנית להפחית באופן משמעותי את כמות הסוכר והשמן במוצר הדגל. הקורונה הוסיפה את חלקה והביאה לפיתוח קו של מוצרים שנארזים אחד אחד, וכך הגענו לנקודה שבה אנחנו נמצאים היום.

ולשאלה החשובה מכולן – איך הדונאטס החדשים האלה בטעם? ובכן, אנחנו מאמינים שאתם יכולים לדמיין את התשובה. השילוב של בצק מטוגן ואוראו הוא הצלחה שאנחנו מכירים גם מתחום הסופגניות, ושוקולד מילקה – נו באמת, פגשתם פעם מאכל ששוקולד מילקה לא היטיב איתו?

מחיר מומלץ: 8-10 שקלים ליחידה.

הכותבת הייתה אורחת של NeoBrand, מי שזכתה בזיכיון הבלעדי לשיווק הדונאטס של מילקה ואוריאו.