אחרי שחברת קוקה קולה העולמית הודיע רשמית שקוקה קולה זירו צפויה לרדת מהמדפים בארה"ב, ובמקומה תימכר הגרסה החדשה, קולה זירו סוכר, הצלחנו לשים את ידינו על כמה פחיות של המשקה החדש והמדובר שכרגע מגיע לארץ רק בייבוא מקביל. לשמחתכם, טעמנו אותה כדי לבדוק האם מדובר בתחליף ראוי או בסתם תעלול שיווקי. בחברת קוקה קולה העולמית טוענים ש"עברו שנה שלמה של ניסיונות וטעימות עד שהגיעו כמה שיותר קרוב לטעם המשקה המקורי", זה שכולנו מכירים בתור "הקולה האדומה", אבל האם באמת כך הדבר?

מכורי הזירו במערכת התלהבו מאוד למראה פחית הקולה החדשה וההזדמנות לשתות אותה. רובם ככולם אהבו את הטעם החדש ואמרו שהם מוכנים לעבור אליו אם וכאשר יגיע היום. היו גם מי שאמרו שמדובר בטעם מפתיע שנע בין הקולה זירו לדיאט קולה הוותיקה. מה זה אומר? בעיקר שהזירו החדשה מרגישה פחות מתוקה מזו המקורית, עם קצת פחות טעמי לוואי בסוף הלגימה, אבל גם באופן כללי קצת פחות טעם, כאילו המשקה החדש מהול טיפה במים. נכון, זה נשמע לא מעודד במיוחד, אבל בסופו של דבר כל מכורי הזירו אהבו את השדרוג, למרות שרובם גם הודו שלא בטוח שבכלל היו מרגישים בהבדל אם זו הייתה טעימה עיוורת.

קולה zero sugar (צילום: גיל גוטקין, mako אוכל)
דומה לקולה זירו או לא? | צילום: גיל גוטקין, mako אוכל

לעומת המכורים למשקה המקורי, רוב השותים המזדמנים של הזירו אמרו שהם לא באמת מרגישים בהבדל, והמשקה החדש לגמרי הרגיש להם כמו הגרסה הישנה והאהובה רק עם מיתוג חדש. כאמור, לא מדובר בשותים קבועים של המשקה, כך שהם גם פחות מורגלים לטעם שלו.

כרגע, קוקה קולה ישראל טוענת שהזירו הרגיל ימשיך להימכר בארץ, אז כנראה שאין באמת אין סיבה לדאגה, אבל אם בכל זאת מסקרן אתכם לטעום את המשקה החדש במשפחה, ניתן לרכוש אותו בכמה מוקדים ברחבי הארץ; אנחנו רכשנו אותו באחד מסניפי שוויצריה הקטנה (12 שקלים ל-4 פחיות), וניתן גם להשיג אותו בסניפי ניו פארם (5 שקלים לפחית).