עשהאל לא מגזים בתיאור שלו. החברה הראשונה מולה התקשר על מנת לקדם את אתר הקוסם שלו בגוגל החתימה אותו על חוזה דרקוני עם התחייבות למשך שנה שלמה. כאשר הבין עשהאל אחרי ארבעה חודשים שהחברה בכלל לא טרחה לבקש ממנו את פרטי ניהול האתר, נפל לו האסימון. "זה אכן היה לי מוזר שחברה שרוצה לקדם את האתר שלי לא זקוקה לשם משתמש וסיסמה לצורך ניהול האתר. היום, במבט לאחור, אני מבין שבלי גישה והשפעה על התוכן של האתר, על המבנה שלו, על היררכיית העמודים שבו, ועל עוד מאות פרמטרים אחרים שמנוהלים מתוך האתר - אין שום סיכוי להצליח ולקדם את האתר ברשת".

החוויה הזאת השפיעה על עשהאל בצורה עמוקה. עשהאל הבין, שעל מנת להצליח ולמדוד את העבודה שמציעות לו חברות שיווק בדיגיטל, הוא חייב להבין בעצמו כל שעל ושעל בתורת הקידום. מפה לשם, אחרי שישב וקרא ולמד והתנסה בערך בכל מדריך אפשרי שהיה קיים ברשת בעברית ובאנגלית, עשהאל הפך לאוטוריטה בתחום קידום האתרים, והשאר - היסטוריה. עשהאל הצליח להביא את אתר הקוסם למקום הראשון בגוגל במגוון ביטויים רלוונטיים, כאלו שכשאתה מדורג עליהם גבוה - הטלפון לא מפסיק לצלצל…

"השירות בדובדבן לימד אותי הרבה יותר מאשר כיצד להיות לוחם טוב"

עשהאל דרייר הוא לא רק איש שיווק מעולה, אלא גם פטריוט וציוני. במהלך מבצע צוק איתן לחם בגזרת עזה, עם הרגליים על הקרקע, במסגרת שירות ביחידת דובדבן המובחרת. "אנשים לא מבינים, ששירות ביחידה קרבית, מעניק לך כלים חשובים הרבה יותר מכל שירות ביחידה טכנולוגית", מציין עשהאל, והוא גם מתכוון לזה: "החתירה לניצחון, רוח הקרב, ההבנה שרק צוות מגובש יכול לנצח את המערכה, היכולת להבדיל בין עיקר לטפל, היכולת לקבל החלטות הרות גורל בזמן אמת - את כל אלו לא לומדים בבתי הספר למקצועות המחשב".

במקום שבו יש הרבה לוגיקה, צריך מישהו עם לב

עשהאל, המנכ"ל של סוכנות קידום האתרים עשהאל דרייר בע"מ, לא מנהל את האופרציה הזאת לבד. "הבנתי, שמעבר לזמן הפנוי שכמעט ולא נותר לי, אני חייב לשלב בעסק אדם עם לב ענק, עם רצון אמיתי להעניק ערך ללקוחות, מישהו שעליו אוכל לסמוך בעיניים עצומות, שאוכל להפקיד בידיו את העסק בזמן שאני איננו, מישהו שאוכל לבטוח בו ולדעת שהוא שם גם בזמנים קשים".

הבחירה הייתה מובנית מאליה. עדי אלעזר, זוכת אליפות העולם ביחסי אנוש, הסמנכ"לית התקתקנית שמייצרת הכנסות לעסק בזמן שחלקנו עדיין לא חולמים על הקפה הראשון - הייתה ההתאמה המושלמת. "עדי עבדה איתי עוד בימי כקוסם, וההיכרות רבת השנים הזאת הפכו אותנו לצוות מנצח. כשאתה יוצא לקרב בעזה, אתה רוצה לדעת שיש לך גב. הדברים בעולם העסקים לא כל כך שונים".

עדי, קונדיטורית בפוטנציה, עם יכולת על אנושית להכנת שוקולדים מרהיבים וטעימים, נמצאת שם כדי לדאוג שהעסק יתפקד בכל זמן. היא לא רק הלב הפועם של העסק, אלא הדבק שמחבר את כל האנשים. "לקוחות פונים אלי בפרטי", מספר עשהאל, "ומספרים לי שפשוט זכיתי לעבוד לצידה. אני עונה להם שגם כאן, כמו בחיים, הלקוח תמיד צודק".

תמיד רציתי להעניק בחזרה לקהילה

עשהאל עוסק ביום יום לארק בפרויקטים של קידום אתרים עבור עסקים קטנים ובינוניים, אלא גם במתן ערך מוסף אמיתי לקהילה. "תמיד חשבתי שלתת ערך ללקוח - זו הדרך הטובה ביותר לבנות איתו מערכת יחסים ארוכת טווח".

ואכן, קבוצת הפייסבוק של עשהאל: "קידום אתרים אורגני [SEO] בהובלת עשהאל דרייר" מייצרת לא מעט ערך עבור החברים הרבים שחברים בה. החל ממאמרים מקצועיים, מקום לשאלות, התייעצויות ועד להמלצות וביקורות על כל מה שזז בעולם קידום האתרים - אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם של קידום אתרים, אתם חייבים להיות שם.

מלבד דף פייסבוק מנהלת חברת עשהאל גם מספר קבוצות וואטסאפ וטלגרם, שבה חולקים החברים תוכן ערכי ובעל ערך מוסף גדול. שיטוט בקבוצות אלו מלמד כי רמת הפעילות בהן גדולה ושנוצרה בהן קהילה של ממש.

אפליקציית "רובולינק" - דרך נוספת להחזיר לקהילה

כשאני שואל את עשהאל מדוע פיתח על חשבונו את אפליקציית "רובולינק", המאפשרת לבעלי אתרים לעקוב בצורה חכמה אחר המיקומים של האתר בגוגל עבור חיפושים שונים שמבצעים הגולשים, הוא לא מהסס: "אני מרגיש שהרווחתי לא מעט בזכות הקהילה הגדולה של בעלי העסקים שרצו לשפר את הנוכחות שלהם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. ואני מרגיש שזה רק הוגן להחזיר לקהילה כלי רב עוצמה ובעל ערך מוסף גבוה, שעוזר לאנשים להבין היכן הם נמצאים. כשאני מול לקוח חדש, אני אומר לו מיד: אל תאמין לי, תמדוד אותי. אני מספק לו בחינם את כלי המדידה האיכותי ביותר שיכלתי לפתח. הדבר הזה הוא שורש כל העניין: יצירת האמון מול הלקוח".

עשהאל נזכר בחברת הקידום שעקצה אותו בתחילת דרכו: "זה בדיוק החוויה שארצה למנוע מכל לקוח שפונה אלי. אני רוצה שלקוחות ידעו שאפשר אחרת, שמותר להתנהל בהוגנות, וגם לגבות על כך כסף".

אם לומר את האמת, השירותים שמציעה חברת עשהאל לא זולים. "כדי שנוכל להעניק לך שירות ברמה גבוהה לאורך זמן, אני חייב לצידי את האנשים הטובים ביותר, את ההכשרות הטובות ביותר, ואת התשתיות הטובות ביותר", מסביר עשהאל, "ואלו עולים כסף. כשחברת קידום אתרים מציעה לכם פרויקט במחיר מוזל מאוד, תתחילו לבדוק היכן בדיוק הם החליטו לחסוך".

שירותי כתיבת תוכן וקניית קישורים אונליין - חזון שהפך למציאות

עשהאל היה לא פחות מנרגש כשנפנה לספר לי על מערכת הזמנת הקישורים והתכנים שבנו בעשר אצבעות בחברה: "בשנים האחרונות השקענו מאמצים אדירים בפיתוח חדשני ומקורי: מערכת הזמנת קישורים ותכנים, שמסייעת לכל לקוח, בכל גדול, לקנות קישורים רלוונטיים לאתר שלו, כאלו שיעזרו לו להשיג את הדירוגים שהוא רוצה בגוגל. בנוסף, ניתן באמצעות המערכת להזמין כתבות תוכן, מבלי להתקשר ישירות עם הכותב, להבין האם יש לו הסמכה מתאימה לכתיבת תוכן בנישה, להעביר לו הערות, לעקוב אחר הביצוע, לבקש תיקונים ועוד. הכל אונליין בכמה קליקים פשוטים.

באמצעות המערכת החדשנית שפיתחנו, אנחנו מוצאים את עצמנו מול עוד ועוד לקוחות שבחרו להמיר את ההתקשרות שלהם מול כותבי תוכן וספקי קישורים מיושנים שעובדים עם אקסלים (התקשרות שיש בה הרבה כאב ראש ומושקעים בה משאבים רבים) להתקשרות דרך מערכת ידידותית להפליא, המערכת שלנו. "זהו בדיוק החזון שלנו: להפוך לגוף מרכזי שמספק שירותי קישורים ותכנים לכל מקדמי האתרים בישראל ולכל בעל עסק שמקדם את האתר שלו בעצמו בגוגל".

<<לאתר של עשהאל: https://www.w3c.org.il