ללקוחות בחו"ל, ובמיוחד בארצות הברית, יש סטנדרט שונה מזה של הישראלים בכל מה שנוגע לשביעות רצון. פה בארץ, מה לעשות, אנחנו לא בונים על אף אחד ועל שום דבר. אבל כשהאמריקאים קונים מכם הם מצפים לשירות לא פחות ממעולה – הם מצפים שתראו אותם, שתכבדו אותם, שתלכו לקראתם. אם תעשו את זה, תזכו בלקוחות נאמנים. אבל אם לא – חבל לכם על הזמן.

הנה כמה שלבים חשובים שאתם צריכים להכיר שעוברים בדרך שבין החנות שלכם בארץ ועד שהמוצר מגיע לידיו של הלקוח שלכם בחו"ל.

זמינות במלאי

כדאי מאוד להקפיד להימנע ממצבים בהם הלקוח שלכם בוחר מוצר שמוצג בחנות ואף מזמין אותו – רק כדי שאתם תגלו למחרת שהמוצר הזה לא קיים במלאי שלכם במחסנים. שמרו על החנות שלכם מעודכנת והציגו באתר רק מוצרים שקיימים וזמינים למשלוח מידי.

עמידה בזמני אספקה

בחו"ל מקובל לתמחר את המשלוח לפי הדחיפות שלו – לקוח שמוכן להמתין כמה ימים ואפילו שבוע, ישלם פחות, בעוד לקוח שמעוניין לקבל את המוצר שלו למחרת היום יצטרך לשלם מעט יותר. הקפידו לבחור בחברת שילוח שזמני השילוח שלה תואמים את ההבטחות שלכם ללקוחות, כדי לא תתחייבו למשהו שלא תוכלו לקיים.

מיקור חוץ

כשאתה נכנס לעולם הסחר המקוון, יכול להיות ששווה לך לשקול להעביר חלק מהשירותים שלך למיקור חוץ. הלוגיסטיקה מעבר לים, למשל, היא התמחות של חברות שזוהי המקצועיות שלהן, בעוד אתה פחות שולט בעניינים; גם שיווק בינלאומי, בין אם ברשתות החברתיות או באמצעי פרסום מסורתיים, עשוי להיות יעיל יותר אם תטפל בו חברה המתמחה בכך. אל תרגיש שאתה מאבד שליטה, להיפך: אתה מבזר סמכויות לגורמים שיעשו את העבודה המצוינת בשבילך.

עובדת המומה במשרד (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

החזרות

אחד החסרונות בקניה מקוונת הוא שעד שהפריט לא מגיע אליך לידיים, אתה לא באמת יודע אם הוא מתאים לך. תנו ללקוחות שלכם את הביטחון המלא שהם יכולים להתחרט, וגם להשיב את המוצר תמורת החזר כספי מלא. לקוחות בחו"ל רגילים להחזיר פריטים שהם לא מרוצים מהם מכל סיבה, אפילו אם פשוט התחרטו על הבחירה. בישראל זה פחות מקובל, ולכן זכרו שאם יצאתם למכור בעולם הגדול כדאי לכם לכבד את כלליו.

ביקורות חיוביות

לבסוף, זכור שביקורות טובות הן הנכס של אתר מצליח. כדאי מאוד לצבור, לחזק ולמנף ביקורות חיוביות של לקוחות קודמים, כדי לייצר עבור הקונים הפוטנציאלים שנכנסו לחנות שלך בפעם הראשונה תחושה של בטחון בקניה.