הנסיעה בתחבורה הציבורית ובעיקר באוטובוסים, הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו. תחנות האוטובוס קיימות במרחבים עירוניים ובין-עירוניים, ומשמשות ציבור רחב מאוד של נוסעים.

כעת, חברת נתיבי איילון, יצאה באתגר גדול וקוראת לכולם להצטרף, לבוא ולהשפיע! בקריאה זו, הם רוצים לשקול הצעות לעיצובים עבור כל תחנות האיסוף הקיימות, שיהפכו את חוויית המשתמש לנעימה יותר. החברה נותנת לכם יד חופשית, שתיתן ליצירתיות שלכם לפרוץ מתוככם.

הקו המוביל של "קול קורא", הינו לעשות שימוש בידע, מומחיות ויצירתיות של האנשים, לצורך שיפור ושדרוג חוויית המשתמש בתחבורה הציבורית. וזה גם לא הכל, בסוף התחרות החברה תזכה את המשתתפים בהחזר הוצאות, וגם, בפרס כספי לשלושת המקומות הראשונים.

הקהל שמשתמש בתחבורה, יודע כי בימי הקיץ החמים, ובימי החורף הקרירים, התחנות לא ידידותיות במיוחד. למה? ישנם מצבים ששלבי ההמתנה לא נעימים, הסיבה היא שרוב תחנות האוטובוס פתוחות, וכך הן לא מגנות עליו מפני הגשם והשמש, ונאלצים לחפש מקום להסתתר. מה השאיפה? נסיעה מרובה בתחבורה ציבורית כמו בכל העולם.

אנשים עומדים באוטובוס (צילום: shutterstock by Monkey Business Images)
הצפיפות באוטובוסים | צילום: shutterstock by Monkey Business Images

אז מה בעצם המטרה?

המטרה הסופית היא שיפור חוויית המשתמש לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית.

הקונספט לשדרוג חדשני ולעיצוב הגיע מתוך הבנה כי בעתיד הקרוב, התנועה תוטה יותר לכיוון התחבורה הציבורית, וזו הסיבה שאנו רואים גם את ההתקדמות המהירה עם הרכבת הקלה. מטרת הקול הקורא, היא להשתמש באותן תשתיות אוטובוסים הקיימות, על מנת להגיע למטרה הסופית - שדרוג התחנות וחוויית המשתמש.

איך זה ייעשה?

הפונים יידרשו להציג הצעות לשדרוג תחנות האוטובוס, עם הזדמנות גדולה לחשיבה מחוץ לקופסה. הקטגוריות שעליהן יוכלו להציע מתחלקות ל-3: תחנה עירונית, תחנה בינעירונית ותחנת עמוד. דוגמאות להצעות לשדרוג תחנות קיימות הן יותר צל, אוורור, בטיחות, תאורה, עיצוב אומנותי, הגברת הצללה, נגישות התחנה ועניין ותעסוקה למי שממתין בתחנה. כמובן, שכל דבר שעולה על רוחכם, בעיקר אם אתם חלק מהאנשים שנוסעים באוטובוס על בסיס יומ-יומי.

בסיום השלב הראשוני,  תשעת המקומות הראשונים, ישתתפו באירוע בו יתבקשו להקים אב טיפוס בקנה מידה של 1:1 על גבי תחנה קיימת, שתוצב באתר הניסויים של החברה באשדוד.

חשוב – שדרוג התחנות הקיימות צריכות להיות הגיוניות מבחינת עלות השדרוג. וכמובן, ישימות מבחינה עיצובית וטכנית.

מי יכול להגיש הצעה?

חברת נתיבי איילון מזמינה את כלל הציבור (לרבות חברות, מעצבים ואנשי אקדמיה מתחום העיצוב), לבוא ולתת את דעתם.

ומה מבחינת הקריטריונים לבחינה?

קודם כל, החברה תבחן את רמת החדשות והייחודיות של ההצעה, חשוב להיות יצירתי ומועיל לכלל הציבור. יחד עם זאת, תבחן את התרומה של ההצעה שתגרום להגברת השימוש בתחבורה הציבורית. בשלב מתקדם יותר, תבחן את הבטיחות, יכולת פריסה מהירה, צל ועלויות ייצור ותפעול נמוכות.

תשריינו לעצמכם תאריכים:

18/11/2021 - המועד האחרון להגשת הצעות

21/11/2021 - פרסום 9 ההצעות שעברו את השלב המקדמי, ויציגו באירוע הסופי במרכז הניסויים

21/12/2021 - אירוע שיפוט סופי במרכז הניסויים - שם יוצגו תחנות נבחרות

אנשים מחכים בתחנה בגשם (צילום: shutterstock by jaymast)
לא נעים לחכות בגשם ובשמש מתחת לכיפת השמיים | צילום: shutterstock by jaymast

חכו, זה לא הכל!

הקהל לא רק יציע הצעות לשדרוג תחנות האוטובוס הציבוריות, אלא גם ייזכה בפרס כספי בנוסף להחזר ההוצאות:

במקום הראשון – 30,000 ₪, במקום השני – 20,000 ₪, במקום השלישי – 10,000 ₪

תהיה אופציה להתקשר בהסכם מסחרי, בהסכמת שני הצדדים, לכל מי שיגיע לשלב הסופי של התחרות. לנתיבי איילון לא תהיה אופציה להשתמש בעיצוב המתחרים ללא ההסכמה.

אז למה אתם מחכים? הגיע הזמן לתת את הקול שלכם, ולהתחיל את השינוי!

 

לשאלות נוספות, אתם יכולים לפנות במייל בלחיצה כאן

 

להשתתפות בתחרות לשדרוג תחנות האוטובוס, לחצו כאן -->