יד מסמנת הודעה של דרושים (צילום: istockphoto)
כבר לא פופולארית. מודעת דרושים בעיתון | צילום: istockphoto

המקור הגדול ביותר לפרסום מודעות דרושים הוא באתרי אינטרנט, הנחלקים לאתרי לוחות, אתרי חברות השמה ואתרי החברות עצמן. כך על-פי נתוני מחלקת המחקר של Alljobs.co.il.

מניתוח השוואתי בין דצמבר 2008 לינואר 2009 עולה כי האינטרנט "שולט" במודעות הדרושים, הן בחודש דצמבר ובצורה מובהקת אף יותר בחודש ינואר. מסך מודעות הדרושים שפורסמו בדצמבר, 85.6% פורסמו באינטרנט (22,356 משרות), לעומת 20,763 משרות שפורסמו באינטרנט בינואר 2009, שמהווים 87.8% מתוך סך המודעות שפורסמו במדיה באותו חודש.

לדברי רויטל הנדלר, מנכ"ל AllJobs.co.il, מעבר לפופולאריות של האינטרנט, שירותים מקוונים הופכים ליותר יעילים ומשתלמים בכל התחומים, וכך גם בתחום חיפוש העבודה. עבור המעסיקים מדובר בשירות יעיל וחסכוני, במיוחד בתקופה זו. לדבריה, אין זו הפתעה שמעסיקים מעדיפים לפרסום מודעות דרושים באינטרנט, וכך, כל מהלך גיוס העובדים נמצא במרחק של לחיצת עכבר אחת.

אשר לינואר, בחינת כל מודעות הדרושים שהתפרסמו בעיתונות המודפסת, 2,870 במספרן, מציגה את החלוקה הבאה: העיתונים היומיים אוחזים בנתח פרסומי של 35.4%, כלומר 1,016 משרות. המקומונים אוחזים בנתח פרסומי של 64.6%, כלומר 1,854 משרות. בהתאם לאותה חלוקה ניתן להיווכח באופן מובהק כי ידם של המקומונים עדיין על העליונה ואף מגדילים את הפער לעומת העיתונים היומיים כפי שנצפה בדצמבר 2008.

בדצמבר, בו התפרסמו 3,758 מודעות דרושים בעיתונות המודפסת, העיתונים היומיים אוחזים בנתח פרסומי של 43%, כלומר 1,617 משרות. המקומונים אוחזים בנתח פרסומי של 57%, כלומר 2,141 משרות.